کد خبر: 681842
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
پليس اصفهان در يك قدمي متهم اصلي پرونده اسيدپاشي
تمام اسيدپاشي‌ها را يك نفر با شخصيت ضد اجتماعي و داراي اختلالات رواني‌ انجام داده و هيچ انگيزه‌اي جز اختلال شخصيتي ‌ مجرم وجود ندارد.
در حالي كه دادستان كل كشور از به‌كار‌گيري تلاش‌ها در پرونده اسيدپاشي اصفهان خبر داده و قائم‌مقام وزير كشور به بازداشت چهار مظنون اشاره كرده است، جانشين فرمانده انتظامي اصفهان اعلام كرد: تمام اسيدپاشي‌ها را يك نفر با شخصيت ضد اجتماعي و داراي اختلالات رواني‌ انجام داده و هيچ انگيزه‌اي جز اختلال شخصيتي ‌ مجرم وجود ندارد.
 سرهنگ حسين‌زاده تأكيد كرد: پليس فعاليت‌هاي پيدا و پنهان خود را به منظور مقابله با هر موضوع مشكوكي تشديد كرده است. او همچنين وعده داد كه فرد اسيد‌پاش به زنان و دختران تا چند روز آينده دستگير مي‌شود. وي از بازگويي اطلاعاتي كه منجر به ايجاد اخلال در روند تحقيقات شود، خودداري كرد و افزود ‌‌اين موضوع در حال پيگيري است.
 
  درباره قربانيان حادثه
سرهنگ حسين‌زاده همچنين درباره هويت اجتماعي قربانيان اين حوادث گفت: تمامي افرادي كه مورد حمله قرار گرفته‌اند جوان و در گروه سني 23 تا 35 سال هستند كه از نظر ويژگي‌هاي فرهنگي و اجتماعي هيچ اشتراكي ندارند. وي با تأكيد بر توان پليس براي تأمين امنيت شهروندان گفت: همكاران ما هر وضعيت مشكوك را كه ممكن است منجر به نگراني خاطر شهروندان شود، بررسي و متوقف مي‌كنند.
 
  مشخص شدن انگيزه‌اصلي بعد از بازداشت متهم
سخنگوي قوه قضائيه هم روز گذشته تأكيد كرد كه قربانيان حادثه از نظر حجاب مشكلي نداشته‌اند. وي تأكيد كرد: هيچ شاهدي مبني بر اينكه چنين اتفاقاتي با اين انگيزه در اصفهان رخ داده باشد وجود ندارد و انگيزه اصلي متهم بعد از بازداشت او و انجام تحقيقات مشخص خواهد شد.  محسني اژه‌اي همچنين وعده داد كه بعد از بازداشت متهمان، پرونده خارج از نوبت رسيدگي و با عاملان حادثه به شدت برخورد خواهد شد.
    كشف سرنخ‌هاي خوب
روز گذشته همچنين دادستان اصفهان آخرين اطلاعات را درباره پرونده ‌بيان كرد. حسن رحيمي گفت: سرنخ‌هاي خوبي در اين زمينه به دست آمده، تمام نيروها بسيج شده‌اند و نظر اين است كه در آينده نزديك نتايج خوبي به دست خواهد آمد.  وي با بيان اينكه «جرم انجام شده يك جرم عمومي و غير قابل گذشت است» ادامه داد: حتي اگر شاكيان از ابتدا هم اعلام شكايت نكنند، وظيفه دادسرا است كه به عنوان مدعي‌العموم موضوع را تعقيب كند.
      دستگيري 4 نفر از مظنونان حوادث اسيدپاشي در اصفهان
قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي از دستگيري چهار نفر از مظنونان حوادث اسيدپاشي‌خبرداد.
«مرتضي ميرباقري» در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اسيدپاشي‌هاي‌توسط وزير كشور و استاندار اصفهان بررسي شده است و در حال حاضر سه تا چهار نفر از مظنونان اين حادثه دستگير شده‌اند. وي ادامه داد: اكنون هيچ نگراني از لحاظ امنيتي در سطح استان اصفهان وجود ندارد و با موضوع اسيدپاشي به بهترين شكل برخورد شده است.
 
     يكي از قربانيان حادثه زني چادري است
نماينده مردم اصفهان گفت: اتفاقات اخير اصفهان توطئه‌اي است كه امنيت و آرامش اصفهان را هدف قرار داده است و گروه خاصي از زنان مخاطب اسيدپاش نيستند.  احمد سالك، با بيان اينكه در ميان قربانيان اسيدپاشي اصفهان يك خانم محجبه چادري وجود داشته به تسنيم‌ گفت: اين خانم با پوشش كامل در ماشين نشسته بوده است و با توجه به اين موضوع به هيچ عنوان نمي‌توان گفت انگيزه اسيدپاش مبارزه با بدحجابي بوده است.   رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: به نظر مي‌رسد توطئه‌اي پشت پرده اين سوء‌قصدها قرار دارد كه اصلي‌ترين انگيزه آن از بين بردن احساس امنيت و آرامش در اصفهان مي‌باشد.    وي همچنين از اصحاب رسانه درخواست كرد از لفظ زنجيره‌اي براي اسيدپاشي‌هاي اخير استفاده نكنند و در ادامه تأكيد كرد: استفاده از لفظ زنجيره‌اي حس ناامني را تشديد مي‌كند و اين انتظار را به وجود مي‌آورد كه اين جريان ادامه داشته باشد در صورتي كه به جز چهار موردي كه درباره آن اطلاع‌رساني شد، در چند روز اخير شاهد هيچ سوء‌قصد تازه‌اي در اصفهان نبوده‌ايم و ان‌شاء‌الله كه ديگر شاهد اين حملات نباشيم.

      رد شايعات اسيدپاشي توسط حزب‌الله اصفهان
رئيس حزب‌الله اصفهان ضمن رد شايعاتي مبني بر انجام اسيد‌پاشي‌هاي اصفهان توسط حزب‌الله گفت: فعاليت مجموعه‌هاي حزب‌اللهي و رويكردهاي آنها مشخص بوده و آنها تنها در حيطه تذكر لساني فعاليت مي‌كنند.
حجت‌الاسلام كميل كاوه ‌‌به «تسنيم» گفت: مسئولان اعلام كرده‌اند كه يك شخص ضداجتماعي چنين حركتي را مرتكب شده است. بايد گفت كسي كه حتي دين و ايمان هم ندارد، اين كار را انجام نمي‌دهد. وي افزود: اسيدپاشي كار بسيار اشتباه و نادرستي است، اما كار كسي كه آن را به عناصر حزب‌اللهي ربط مي‌دهد، از اسيدپاش‌ها نيز بدتر است. به‌نظر من هركس يك ذره وجدان و انسانيت داشته باشد، فكر چنين چيزي را به ذهن خود نمي‌دهد.
 
    تذكر حزب‌الله لساني است
رئيس حزب‌الله اصفهان خاطر نشان كرد: فعاليت مجموعه‌هاي حزب‌اللهي و رويكردهاي آنها مشخص است و آنها تنها در حيطه تذكر لساني فعاليت مي‌كنند. هر زمان كه توفيق حاصل شود، تنها تذكر لساني مي‌دهند.
وي با انتقاد از انتساب اين مسئله به مجموعه‌هاي حزب‌اللهي خاطر نشان كرد: كساني كه مي‌خواهند آن را به بچه‌هاي حزب‌اللهي كه عمري است مظلومانه كار مي‌كنند و هم‌‌اكنون در حال رصد پرونده هسته‌اي، دادگاه مهدي هاشمي و نقد مسائل اقتصادي كشور هستند، منتسب كنند، بايد به خودشان رجوع كنند، اين افراد چگونه به خود اجازه مي‌دهند آن را به بچه‌هاي حزب‌اللهي منتسب كنند؟! كاوه گفت: امر به معروف و نهي از منكر چارچوب خاص خودش را دارد، چارچوب فعاليت مجموعه‌هاي حزب‌اللهي در بحث تذكر لساني است و در صورت نياز به برخورد با هنجار‌شكني‌هاي اجتماعي، مسئولان مرتبط با آن، بر اساس قانون با مجرمان برخورد مي‌كنند.
رئيس حزب‌الله اصفهان خاطر نشان كرد: محكوميت اين مسئله نيز يك مسئله بديهي است، مگر مي‌شود شخصي آن را محكوم نكند زيرا اين كار، يك كار غيرانساني است و از مسئولان مي‌خواهم هرچه سريع‌تر با عامل يا عاملان اين حركت غيرانساني برخورد جدي انجام دهند.
 
    آمارهاي بالاي اسيدپاشي شايعه است
در حالي كه پليس هويت چهار قرباني حادثه يعني ندا، مريم، سارا و سهيلا را اعلام و بروز حادثه براي آنها را تأييد كرده است، برخي رسانه‌ها شمار قربانيان را بيش از اين اعلام كردند، نكته‌اي كه از سوي فرمانده انتظامي استان اصفهان تكذيب شد.
  سردار عبدالرضا آقاخاني اعلام كرد تا كنون تنها چهار مورد از اسيدپاشي به بانوان در شهر اصفهان به تأييد پليس رسيده و آمارهاي بالاي ارائه شده توسط شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي غيررسمي در اين خصوص شايعه است.
 
  بي‌توجهي به شايعات
وي با اشاره به سوءاستفاده مخالفان نظام از اين گونه حوادث تأكيد كرد: در حال حاضر با انبوه شايعات و اخبار كذب در شبكه‌هاي اجتماعي و اجتماعات مختلف مواجه هستيم كه در اين باره به شهروندان توصيه مي‌كنيم به اين گونه شايعات توجه نكنند.
    پليس نسبت به تأمين امنيت حساس است
سردار آقاخاني با تأكيد بر تلاش پليس براي تأمين امنيت گفت: شهروندان مطمئن باشند كه پليس بيش از آنان نسبت به وقوع هرگونه اخلال در نظم و امنيت حساس است و اين پرونده نيز مانند ديگر پرونده‌ها به سرانجام خواهد رسيد.

    درباره اطلاع‌رساني
وي در خصوص نحوه خبررساني پيرامون وقوع جرائم عنوان داشت: پليس مخالف اطلاع‌رساني از وقوع جرائم به مردم نيست بلكه معتقد است اين گونه اخبار بايد به موقع و همراه با آگاه‌سازي، آموزش و هشدار انتشار يابد و باعث نگراني و تشويش مردم و پايين آمدن احساس امنيت در بين آنان نشود و از شايعه‌پراكني رسانه‌هاي واسطه هم جلوگيري كند.
 
   امنيت كامل در كل استان برقرار است
سردار آقاخاني با بيان اينكه امنيت در سطح استان به طور كامل برقرار است، گفت: پليس با تمام قوا و با بهره‌گيري از امكانات و تجهيزات مدرن خود با مخلان نظم و امنيت برخورد كرده و اجازه نمي‌دهد كسي به شهروندان تعرض كند.
 
   اسيدپاشي منكر بزرگ است
معاون فرهنگي قوه قضائيه نيز با تأكيد بر اينكه اسيدپاشي يك منكر بزرگ است، گفت: هيچ آمر به معروفي از اين ابزارها استفاده نمي‌كند.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمين «هادي صادقي» گفت: از اصحاب رسانه مي‌خواهم تا پيش از اثبات شدن موضوع، بين اين مسئله و امر به معروف و نهي از منكر پيوند نزنند، زيرا ديگران تبليغات منفي خواهند داشت و موج منفي دشمنان نيز در حقيقت ‌ زير سؤال بردن اين دو فريضه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار