کد خبر: 670936
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
پرداخت 200هزار وام ازدواج در يك ماه
بانك‌هاي خصوصي هم با تصميم بانك مركزي بايد وام ازدواج پرداخت كنند
هادي غلامحسيني
رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه مدت زمان انتظار وام ازدواج 5/1 سال است، گفت: در تلاشيم اين فاصله زماني را به پنج ماه كاهش دهيم، اين در حالي است كه مديركل اعتبارات بانك مركزي گفت: با افزايش سرعت پرداخت تسهيلات ازدواج تعداد متقاضيان در صف تسهيلات ازدواج از يك ميليون و 200 هزار نفر به يك ميليون نفر كاهش يافته است.
به گزارش «جوان» همراهي نكردن برخي از بانك‌ها براي پرداخت وام ازدواج صف عريض و طويلي را روبه‌روي بانك‌ها تشكيل داده است. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد به دليل كمبود منابع بانكي پرداخت وام 5ميليون توماني ازدواج در سال جاري امكان‌پذير نباشد.
ولي‌الله سيف در خصوص وام ازدواج بيان كرد: بانك‌ها در حدي كه منابع مالي اجازه دهد، وام قرض الحسنه را مي‌دهند. سيف از توقف ارائه تسهيلات ۵ ميليوني ازدواج گفت و اعلام كرد: مدت زمان انتظار وام ازدواج 5/1 ساله است كه قرار است اين زمان به پنج ماه كاهش يابد. رئيس كل بانك مركزي بيان كرد: وام‌هاي 5 ميليوني به شرط مهريه زير 100 سكه به علت كمبود منابع مالي در زمان كنوني امكانپذير نيست. وي تأكيد كرد: در حال حاضر بايد اعتماد مردم را نسبت به بانك‌ها بيشتر جلب كرده و براي خارج كردن كشور از ركود بايد بانك‌ها‌ با بدهكاران صحبت كرده تا هرچه سريع‌تر به باز پرداخت ‌اقدام كنند‌.

نحوه پرداخت تسهيلات 80 ميليوني خريد مسكن

وي همچنين در ادامه به عنوان كردن شروط پرداخت تسهيلات 80ميليوني خريد مسكن پرداخت و افزود: طي همكاري با‌ وزارت راه و شهر‌سازي‌ صندوق‌هايي تشكيل شده و بر اساس سرمايه‌گذاري كه انجام مي‌شود و طبق منابع مالي موجود، تسهيلات‌ 80 ميليوني‌ مسكن بر اساس 50 در‌صد متوسط مسكن و نرخ سود و قدرت پرداخت قسط، كارشناسي شده و وام پرداخت خواهد شد‌.

كاهش 200 هزار نفري صف تسهيلات ازدواج
از سوي ديگر مديركل اعتبارات بانك مركزي از كاهش 200 هزار نفري متقاضيان دريافت تسهيلات ازدواج در يك ماه اخير خبر داد وگفت: با افزايش سرعت پرداخت تسهيلات ازدواج تعداد متقاضيان در صف تسهيلات ازدواج از يك ميليون و 200 هزار نفر به يك ميليون نفر كاهش يافته است. علي‌اصغر ميرمحمد صادقي در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه روند پرداخت تسهيلات ازدواج رو به رشد بوده است، اظهار داشت: با مصوبه شوراي پول و اعتبار اولويت پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه با پرداخت تسهيلات ازدواج است.
وي افزود: در يك ماه اخير تعداد افراد در صف دريافت وام ازدواج از يك ميليون و 200 هزار نفر به حدود يك ميليون نفر كاهش يافته و اين در حالي است كه در اين مدت افراد جديدي متقاضي دريافت تسهيلات ازدواج شده‌اند.

اتصال بانك‌هاي خصوصي به سامانه تقريباً نهايي شده و چند روز گذشته هم بانك سامان به سامانه ازدواج پيوست.اين در حالي است كه در جلسه بانك‌هاي خصوصي با بانك مركزي تأكيد شد كه بانك‌هاي خصوصي بايد به سامانه ازدواج متصل شوند، تا روند پرداخت تسهيلات ازدواج سرعت بيشتري بگيرد


مدير‌كل اعتبارات بانك مركزي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بانك‌هاي ديگري هم به سامانه پرداخت تسهيلات ازدواج متصل خواهند شد، گفت: قطعاً بانك‌هاي خصوصي هم به جمع بانك‌هاي پرداخت كننده تسهيلات ازدواج مي‌پيوندند. وي تصريح كرد: اتصال بانك‌هاي خصوصي به سامانه تقريباً نهايي شده و چند روز گذشته هم بانك سامان به سامانه ازدواج پيوست. ميرمحمد صادقي با اشاره به جلسه بانك‌هاي خصوصي با بانك مركزي گفت: در اين جلسه تأكيد شد كه بانك‌هاي خصوصي بايد به سامانه ازدواج متصل شوند، تا روند پرداخت تسهيلات ازدواج سرعت بيشتري بگيرد.
وي تأكيد كرد: بر اساس برنامه بانك مركزي هر بانكي كه سپرده قرض‌الحسنه جذب مي‌كند، بايد تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت كند، مگر اينكه به طور كلي جذب سپرده قرض‌الحسنه را متوقف كند. مدير‌كل اعتبارات بانك مركزي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته به طور متوسط 800 تا 900 هزار تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت مي‌شد، اظهار داشت: به همان ميزان و حتي بيشتر تقاضاي تسهيلات ازدواج به ثبت مي‌رسد، بنابراين اگر سرعت تسهيلات پرداختي را افزايش دهيم، تعداد افراد در صف دريافت تسهيلات كاهش مي‌يابد. ميرمحمد صادقي با اشاره به برخي مشكلات پرداخت وام ازدواج گفت: در ابتدا فرصت مراجعه و تكميل مدارك حدود 12 روز بود كه برخي افراد در مهلت تعيين شده مدارك را نهايي نمي‌كردند و امكان دريافت تسهيلات پيدا نمي‌كردند.
وي ادامه داد: به همين دليل مهلت مراجعه به بانك و تكميل مدارك از 12 روز به دو ماه افزايش يافت، تا در اين محدوده زماني فرصت كافي براي متقاضيان ايجاد شود.
مدير‌كل اعتبارات بانك مركزي معرفي ضامن معتبر را مشكل ديگر پرداخت وام ازدواج عنوان كرد و افزود: در برخي موارد ايجاد صف به دليل اين است كه متقاضي نمي‌تواند ضامن معتبر به بانك معرفي كند؛ در تلاش هستيم تا روند پرداخت تسهيلات ازدواج سرعت گيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
باسلام ۶ماهه ثبت نام کرده ام ولی خبری ازوام نیست شمابگیدچیکارکنم به این پول شدیداًاحتیاج دارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار