کد خبر: 666317
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
«تهران پرس»گزارش می دهد:
عدم نظارت بر برخی بازارها مانند بازار پوشاک موجب شده تا اختلاف قیمت یک کالای هم نوع از مغازه ای تا مغازه دیگر به 50 درصد برسد .
تهران پرس: عدم نظارت بر برخي بازارها مانند بازار پوشاك موجب شده تا اختلاف قيمت يك كالاي هم نوع از مغازه اي تا مغازه ديگر به 50 درصد برسد .
 
به گزارش تهران پرس، گشت و گذار خبرنگار اين رسانه در چندين بازار پوشاك پايتخت  انعكاس دهنده آن است كه قيمت در كالا در اين بازارها  بسيار گيج است و هر مغازه دار بطور دل به خواهي قيمت كالا را تعيين مي كند و به نظر مي رسد غيبت ناظران و بازرسان در بازار اين امر را تشديد كرده است.
 
بررسي ها نشان مي دهد كه قيمت يك كالاي مشابه در بازار كفش و ساير پوشاك ، گاها از بازار تا بازاري ديگر و يا از يك مغازه تا مغازه اي ديگر با 40تا 50درصد اختلاف همراه است .
 
 بطور مثال وقتي يك مغازه دار در خصوص قيمت اعلامي يك كفش مورد انتقاد قرار گرفت ، اظهارداشت: درابتدا قيمت را 30درصد بالاتر از عرف بازار به مشتري مي گوييم تا جا براي چانه زني باشد.
 
اين در شرايطي است كه اگر يك خريدار اهل چانه زني و گشت و گذار دربازار نباشد مورد غبن و ضرر در اينگونه معامله قرار مي گيرد.
 
نكته جالب ديگر آن بود كه  فروشندگان تمام تلاش خود را مي كنند تا كالا را به بالاترين قيمت به فروش رسانند و حال آنكه هيچ نظارتي براي نظامند كردن قيمت در بازارهاي مختلف پوشاك  در پايتخت وجود ندارد و فروشندگان تنها به دنبال كسب سود خود هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار