کد خبر: 660517
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
گزارش«جوان» از چهاردهمين همايش تجليل از ورزشكاران حامي مردم فلسطين
سالن همايش‌هاي صداوسيما دوشنبه شب ميزبان چهاردهمين دوره همايش تجليل از ورزشكاران جوانمرد...
سعيد احمديان
سالن همايش‌هاي صداوسيما دوشنبه شب ميزبان چهاردهمين دوره همايش تجليل از ورزشكاران جوانمرد حامي مردم فلسطين بود، ميزبان ورزشكاراني كه در يك سال گذشته از مبارزه با نمايندگان رژيم صهيونيستي در ميادين بين‌المللي امتناع كرده‌اند و سازمان بسيج ورزشكاران بنا به سنت هر ساله در مراسمي از آنها تقدير مي‌كند. از مسئولان بسيج و وزارت ورزش گرفته تا چهره‌هاي شاخص ورزشي و پيشكسوتان به جام جم آمده بودند، نمايندگان حماس و جنبش جهاد اسلامي در ايران هم بودند تا اين مراسم كه همزمان شده بود با دور جديد جنايت رژيم اشغالگر قدس در غزه رنگ و بوي ديگري بگيرد.
   
 
داود آذرنوش سخنران اول اين مراسم بود، رئيس سازمان بسيج ورزشكاران از لزوم تقدير از ورزشكاراني گفت كه از مدال و قهرماني‌شان به دليل انسانيت و همسو شدن با مردم مي‌گذرند تا پيام‌شان را به گوش جهانيان برسانند. او گفت اين ورزشكاران با غيرت ديني‌شان خودشان را در كنار مردم فلسطين مي‌بينند. پس از آذرنوش، نماينده جنبش جهاد اسلامي در ايران به روي سن آمد و از رنجي كه اين روزها بر مردم غزه مي‌رود صحبت كرد و خبر از مبارزه قهرمانانان گردان‌هاي نظامي عزالدين قسام در غزه با صهيونيست‌ها داد و آينده فلسطين را به يمن چنين قهرماناني روشن عنوان كرد.
 
 
سخنران بعدي زين العابدين مدير شبكه سوم سيما بود. او ورزش را عرصه فتوت و جوانمردي در كنار غرور ملي عنوان كرد و گفت: ماندگاري ورزشكاران نه به خاطر مدال و مقام، بلكه به همين انسانيت و جوانمردي است كه ورزشكاران نشان مي‌دهند تا نام نيك‌شان در تاريخ ورزش ماندگار شود. او درباره ورزشكاراني كه قبل از رسيدن به قهرماني و مدال با ورزشكاران اسرائيلي مبارزه نمي‌كنند هم گفت: اين حركت جلوه‌هاي انسانيت را در ورزش به نمايش مي‌گذارد. او گفت: غزه به جز يك بحث اعتقادي و ديني يك موضوع انساني است كه سبب شده تا دل ورزشكاراني را كه حتي مسلمان هم نيستند به درد مي‌آورد. به گفته او همين مي‌شود كه كريس رونالدو در پاسخ به اين سؤال كه چرا پيراهنش را با بازيكنان رژيم اشغالگر قدس عوض نكرده گفت: من پيراهنم را با قاتلان عوض نمي‌كنم. مدير شبكه 3 به اعتراف نويسنده دومين روزنامه معتبر اسرائيل اشاره مي‌كند كه در مقاله‌اش نوشته بود: با خودداري دو ورزشكار كودك تونسي از مبارزه با ورزشكار اسرائيلي، ديگر اين تنها ايراني‌ها نيستند و حالا سن تحقيركنندگان ما به 10 سال رسيده است!
دكتر قدومي نماينده جنبش حماس در ايران هم در صحبت‌هايي در ادامه اين مراسم گفت: با كمال افتخار مقابل ورزشكاراني كه برابر اسرائيل به ميدان نرفته‌اند سر تعظيم فرود مي‌آورم. اين احساس هر كودك و نوجوان فلسطيني است كه خودش را در غزه تنها مي‌بيند و شعارشان اين است كه خدايا تنها ما تو را داريم.
   
 
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين هم سخنران پاياني بود. سردار نقدي هم اين حركت ورزشكاران ايراني را كوچك‌ترين كاري دانست كه يك ورزشكار ايراني برابر ظلمي كه بر فلسطيني‌ها مي‌رود مي‌تواند انجام بدهد و ابراز اميدواري كرد كه اين حركت بيداري مسلمين را بالا ببرد و روزي برسد كه ورزشكاران در هر ميداني كه نمايندگان صهيونيست حاضر مي‌شوند، پرچم اين كشور جعلي به زير كشيده شود.
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: آيا با ديدن اين صحنه‌ها و شنيدن اين اخبار جاي سؤالي باقي مي‌ماند كه چرا ورزشكار ايراني مقابل اين جنايتكاران نمي‌ايستد؟ورزشكار ايراني خود را انسان مي‌داند و براي عدم رويارويي با نمايندگان رژيم صهيونيستي بر سر كسي منت نمي‌گذارد، زيرا با اين كار كرامت انساني خود را حفظ كرده است. آيا يك انسان مي‌تواند با يك حيوان وحشي مسابقه بدهد؟سردار نقدي ادامه داد: هرچند ورزشكاران ما با مسابقه ندادن با ورزشكاران صهيونيست از كسب مدال محروم مي‌شوند و با اين كار ايثار مي‌كنند اما اين ايثار در مقابل حادثه عظيمي كه در فلسطين درحال رخ دادن است چيزي نيست. ما شرمنده ايم كه نشسته‌ايم و نمي‌توانيم دوشادوش برادران و خواهران خود با رژيم صهيونيستي مبازره و خون خود را اهدا كنيم. جمهوري اسلامي همواره در كنار ملت فلسطين بوده و خواهد بود و يكي از عرصه‌ها براي حمايت از اين كشور، عدم رويارويي ورزشكاران ايراني با نمايندگان رژيم اشغالگر قدس است. ورزشكاران ايراني با اين كار ماهيت رژيم صهيونيستي و حاميان آنها را برملا مي‌كنند.
   
 
 
در ادامه نوبت بخش اصلي مراسم رسيد و آن هم تجليل از ورزشكاراني بود كه در يك سال گذشته برابر نمايندگان رژيم اشغالگر قدس مبارزه نكرده‌اند؛ ورزشكاراني كه در يك قدمي مدال، انسانيت را ارجح دانستند تا به مقامي بالاتر از قرار گرفتن روي سكو رفتن برسند. هادي مستعان (تكواندو)، مصطفي بهزادي مقدم (كشتي فرنگي)، عليرضا كريمي (كشتي آزاد)، سيدمصطفي صالحي‌زاده (كشتي فرنگي)، ابراهيم رنجبر (تير و كمان معلولان)، رهام شهابي‌پور (تير و كمان معلولين)، عليرضا بهره‌مند (ووشو)، محمد مهدي احمدي (كاراته)، سيد مرتضي جدّايي (كاراته)، علي يعقوبيان (شمشيربازي)، محمد رهبري (شمشيربازي)، محمد رشنو‌نژاد (جودو)، زهرا نعمتي (تير و كمان معلولان)، مريم كوه‌فلاح، مريم صالحي‌زاده، فاطمه قمصري، طيبه استكي، سعيده سادات قمصري، زينب قنبري، رقيه فاتحي و طيبه ملكي (گلبال بانوان) ورزشكاراني بودند كه از آنها تجليل شد.
 
 
 
البته اين مراسم دو مهمان نوجوان تونسي هم داشت، محمد حميده و علا دوشنبه كه سال 2012 در رقابت‌هاي شطرنج قهرماني جهان از مبارزه با نماينده اسرائيل انصراف دادند تا نشان دهند اين حركت محدود به ورزشكاران ايراني نيست. از اين دو نوجوان هم تقدير شد. تجليل از محمد رضا داورزني به خاطر درخشش واليبال و زهرا نعمتي تيرانداز معلول كشورمان و دارنده مدال طلاي جهان به دليل دفاع جانانه از ايران در سازمان ملل و مصاحبه با رسانه‌هاي خارجي بخش ديگري از مراسم ديشب بود؛ مراسمي كه با عكس يادگاري ورزشكاران حامي مردم فلسطين به پايان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار