کد خبر: 660262
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
پايان كار ايران در ليگ جهاني واليبال با كسب مقام چهارم
پرونده ليگ جهاني واليبال 2014 بسته شد، با قهرماني امريكا و قرار گرفتن ايران در رده چهارم...
سعيد احمديان
پرونده ليگ جهاني واليبال 2014 بسته شد، با قهرماني امريكا و قرار گرفتن ايران در رده چهارم، اين بهترين مقام يك تيم آسيايي در تاريخ ليگ جهاني واليبال است تا نام شاگردان كواچ در تاريخ ثبت شود. آنها هر‌چند در دو بازي آخرشان بر خلاف مسابقات قبل دور از انتظار و به قول كواچ بدون انرژي ظاهر شدند، اما عملكرد فوق‌العاده‌اي در مجموع ليگ جهاني داشتند. آنها از مقام نهمي سال گذشته به چهارمي در فصل 2014 در فلورانس رسيدند تا پيشرفت خيره‌كننده واليبال ايران را به رخ تيم‌هاي مدعي جهان بكشانند. حالا به گفته كواچ بعد از پايان ليگ جهاني، ملي‌پوشان بايد چشم‌شان به مسابقات قهرماني جهان در لهستان باشد كه شهريور برگزار مي‌شود. او مي‌گويد براي تداوم اين درخشش بايد سخت كار كرد تا بار ديگر درخشش واليباليست‌هاي ايراني اين بار در ورشو چشم‌ها را خيره كند.
 
 
  تاريخ‌سازي با چهارمي
 
 
شنبه شب بود كه ايران و ايتاليا در بازي رده‌بندي ليگ جهاني برابر هم به ميدان رفتند. ايتاليا براي جبران ناكامي در خانه چشم به مدال برنز داشت و شاگردان كواچ هم در انديشه اولين مدال ليگ جهاني تاريخ ايران بودند اما براي ايراني‌ها بازي با ايتاليا نسخه تكراري بازي با امريكا بود. ملي‌پوشان بر خلاف دو بازي اول در مرحله نهايي ليگ جهاني، از آن تيمي كه مقابل روسيه و برزيل فوق‌العاده بازي كرده بود فاصله داشتند، طوري كه هيچ كدام از ملي پوشان ايران در حد و اندازه‌هاي خودشان ظاهر نشدند تا لاجوردي‌ها كار نه چندان سختي برابر شاگردان كواچ پيش رو داشته باشند. شاگردان بروتو توانستند در سه ست متوالي و با نتايج 25 - 22 ، 25 - 18، 25 – 22 ايران را شكست دهند تا روي سكوي سوم قرار بگيرند. ايران هم با وجود شكست مقابل ايتاليا و كسب مقام چهارمي تاريخ‌ساز شد و اولين تيم آسيايي لقب گرفت كه در ليگ جهاني در بين چهار تيم برتر دنيا قرار مي‌گيرد.
 
 
اسلوبودان كواچ پس از شكست 3 بر صفر برابر ايتاليا گفت: « من معتقدم از ديروز بهتر بازي كرديم، اما اين مقدار كافي نبود و ما باز هم اشتباه‌هاي زيادي داشتيم، البته اين مسابقات در بالاترين سطح است و اين شرايط و نوسان طبيعي است. »كواچ با بيان اينكه ايتاليا در خاك خودش براي كسب مدال برنز مقابل ما ايستاد، ادامه داد: «اين مسابقات و اين سطح را بازيكنانم تا به حال تجربه نكرده‌اند. ما در نهايت نتيجه خيلي خوبي گرفتيم. به مرحله نهايي صعود كرديم و به آن هم اكتفا نكرديم و به جمع شش تيم برتر نيز راه يافتيم. اين در حالي است كه دومين بار است ليگ جهاني را تجربه مي‌كنيم و ساير تيم‌ها هر كدام قدمت زيادي در ليگ جهاني دارند. ما بايد در مسابقات آخر بعضي چيزها را تغيير مي‌داديم، البته در اين مرحله ما چند نفر را نيز تغيير داده بوديم، چراكه مجبور بوديم اين كار را انجام دهيم. »
 
 
او در پايان گفت: « از امروز براي مسابقات قهرماني جهان تلاش مي‌كنيم و تنها به آن فكر مي‌كنيم؛ مسابقاتي كه اهميت آن خيلي زياد است. من بازيكنان خوب و تيم قدرتمندي دارم. اين مسابقات خيلي سخت و طولاني بود و بازيكنانم تجربه خيلي خوبي در اين رقابت‌ها كسب كردند.»
 
 
سرمربي ايتاليا هم به رغم پيروزي مقابل ايران، عملكرد شاگردان كواچ را ستود: «ايران در اين
مسابقات عملكرد خيلي خوبي داشت و واقعاً به يك تيم قدرتمند تبديل شده است. ايران تيم خطرناكي براي ما در اين مرحله بود. آنها توانستند برزيل را شكست دهند و روسيه را تا مرز شكست ببرند و يك امتياز از روسيه گرفتند كه منجر به حذف آنها از ليگ جهاني شد كه اين كار خيلي بزرگ و غيرقابل‌انكاري است. همين موضوع ما را نگران كرده بود. ايران خيلي با انرژي بازي مي‌كند و يك واليبال مدرن را به نمايش مي‌گذارد. اين واقعاً بد اقبالي بود كه ايران و ايتاليا در رده‌بندي با هم بازي كنند، چراكه هر دو شانس حضور در فينال را داشتند. »
 
 
سعيد معروف كاپيتان ايران هم گفت: «ايتاليا ميزبان بود و شرايط بسيار خوبي داشت. ساير تيم‌ها هم مانند ايران تلاش كردند و مي‌خواستند كه قهرمان شوند. فكر مي‌كنم زورمان به امريكا و ايتاليا نرسيد. امشب مي‌توانستيم بهتر باشيم، اما موفق نشديم، چون در توپ‌هاي برگشتي افتضاح بوديم و عملكرد خوبي نداشتيم. »زايتسيف ستاره تيم ايتاليا هم پس از پايان بازي گفت: « خوشحالم كه برابر تيم قدرتمندي به نام ايران پيروز شديم و توانستيم يك مدال ديگر هم كسب كنيم. از اينكه با مدال به خانه‌ام مي‌روم خوشحالم، هرچند اين مدال طلا نيست، اگرچه مدال برنز هم ارزشمند است. »
 
 
  معروف بهترين پاسور ليگ جهاني شد
 
 
در پايان اين دوره از مسابقات ليگ جهاني واليبال اسامي برترين بازيكنان اعلام شد كه در اين بين سعيد معروف، كاپيتان و پاسور تيم ملي واليبال ايران توانست عنوان بهترين پاسور را به خود اختصاص دهد. همچنين امير غفور، پشت خط زن ايران هم توانست با 71 امتياز عنوان امتيازآورترين بازيكن مرحله نهايي ليگ جهاني را از آن خود كند. ساندر امريكايي هم با 66 امتياز در رده دوم قرار گرفت. اين در حالي بود كه غفور در بازي آخر با ايتاليا تنها 8 امتياز داشت اما ساندر در فينال 24 امتياز مقابل برزيل گرفت.
 
 
  امريكا قهرمان شد
 
 
امريكا و برزيل هم يك شنبه شب در فينال مسابقات ليگ جهاني در سالن نلسون ماندلاي ايتاليا برابر هم به ميدان رفتند.  در پايان اين مسابقه امريكا توانست با غلبه بر حريف خود عنوان قهرماني را كسب كند. در اين مسابقه شاگردان اسپرو با نتيجه 3 بر يك ( 31 - 29، 21 - 25، 25 - 20، 25 - 23 )برابر برزيل به پيروزي رسيدند و صاحب مدال طلاي اين دوره از مسابقات شدند. اين دومين قهرماني يانكي‌ها بود. آنها در سال 2008 هم موفق شده بودند مدال طلا را به دست بياورند. با اين نتيجه طلايي‌پوشان برزيل هم در جايگاه دوم قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار