کد خبر: 659769
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
هيچ مشكلي وجود ندارد اما،
«دوست دارم با ايراني‌ها كار كنم.» اين جمله‌اي بود كه بارها و بارها از زبان كرش شنيده بوديم.
دنيا حيدري
«دوست دارم با ايراني‌ها كار كنم.» اين جمله‌اي بود كه بارها و بارها از زبان كرش شنيده بوديم. جمله‌اي كه در واقع پرده از علاقه شخصي او براي ادامه همكاري با تيم ملي ايران بر مي‌داشت. علاقه‌اي كه باعث شد بامداد پنج‌شنبه، مرد پرتغالي بار ديگر براي مذاكره وارد ايران شود، آن هم در حالي كه طبق گفته‌هاي خود او و كفاشيان، مذاكرات آنها بر سر مسائل كلي موفقيت‌آميز بود و حالا او آمده بود تا مورد همه مسائل گفت‌وگو و مذاكره كند.
 
 
سرانجام بعد از توافقاتي كه از طريق ارسال ايميل بين سرمربي تيم ملي فوتبال و رئيس فدراسيون حاصل شده بود، كرش و كفاشيان روز جمعه مذاكرات خود را رو‌در‌رو دنبال كردند. البته در اين نشست ترابيان هم حضور داشت. سرپرست سابق تيم ملي كه سه سال و نيم پيش وظيفه تنظيم قرارداد كرش را به عهده داشت، در نشست روز جمعه نيز با به عهده داشتن اين وظيفه حضور داشت و شاهد مذاكرات طرفين بود. مذاكراتي موفقيت‌آميز كه مي‌تواند به معناي تمديد قرارداد مرد پرتغالي تا جام جهاني 2018 باشد.
 
 
كرش كه پيشتر با مسائل كلي از جمله مبلغ قرارداد و انتخاب دستياران و...موافقت كرده بود، در جلسه حضوري با كفاشيان نيز ساير مسائل مربوط به قراردادي را كه فدراسيون فوتبال تدارك ديده بود پذيرفت. اما باز هم قرارداد طرفين امضا نشد تا همه چيز به دهم مرداد ماه بكشد. البته طبق گفته‌هاي حاضران در جلسه هيچ مشكل خاصي بر سر راه تمديد قرارداد كرش نيست و به رغم اينكه طرفين در اين نشست چانه‌زني‌هاي خود را انجام داده‌اند كرش در ايران ماندني است اما او حالا مي‌خواهد قرارداد را از نظر حقوقي با وكيل خود مرور و سپس پاي آن را امضا كند.
پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان در اين رابطه مي‌نويسد: «تغييراتي در متن قرارداد كرش به وجود آمده كه قرار است او اين تغييرات را با وكيل حقوقي خود مطرح كند تا شرايط براي امضاي قرارداد سرمربي تيم ملي فوتبال ايران فراهم شود.»
 
 
با وجود آنكه گفته مي‌شود توافقات نهايي با كرش انجام شده و روند اين مذاكرات نيز كاملاً مثبت بوده، عدم تمديد قرارداد كرش و به تعويق افتادن اين مسئله نگراني‌هايي ايجاد كرده است كه ترابيان به عنوان يكي از حاضران در جلسه حضوري با كرش آن را كاملاً بي‌مورد مي‌خواند: « با توجه به تجربه و شناختي كه از كرش دارم، مي‌گويم كه كرش به هيچ وجه از تمديد قراردادش منصرف نمي‌شود. روند مذاكرات كاملاً موفقيت آميز بود. البته توافقات كلي پيش از اين از طريق ايميل بين كرش و كفاشيان انجام شده بود. اما براي توافق نهايي بايد طرفين رو‌در‌رو مذاكرات را دنبال مي‌كردند كه كرش به همين دليل وارد ايران شد و رو‌در‌روي كفاشيان نشست. در اين جلسه هم اگر‌چه ما به دنبال منافع كشور بوديم و او هم خواسته‌هاي خود را داشت اما باز هم همه چيز موفقيت‌آميز بود و مورد موافقت كرش. با اين وجود او براي بررسي برخي مسائل حقوقي زمان خواست تا با وكيل خود مشورت كند. مسئله‌اي كه سه سال پيش هم اتفاق افتاده بود. سه سال و نيم قبل هم كه من مسئول تنظيم قرارداد با كرش بودم اين مسائل را پشت سر گذاشتم. او آن زمان هم چند مرتبه براي بررسي بندهاي حقوقي قرارداد فرصت خواست و اين كاملاً طبيعي است. اما اين مسئله چيزي نيست كه بخواهد باعث به هم خوردن توافقات طرفين و منصرف شدن كرش از تصميمش براي همكاري با ايران باشد.»
 
 
كفاشيان هم مانند ترابيان معتقد است هيچ مشكلي بر سر راه تمديد قرارداد كرش وجود ندارد، اما مرد پرتغالي در پاسخ به اين سؤال كه چه زماني توافق 70 درصدي 100 درصد مي‌شود به خبرگزاري فارس مي‌گويد: « در اين مورد من نمي‌توانم جواب بدهم. همه بايد تلاش كنيم توافق خوبي شود كه هر دو طرف هماهنگ شوند تا نخواهيم در آينده دچار سوءتفاهم ‌شويم و در آينده بدون هيچ صحبت و دغدغه‌اي كارمان را انجام دهيم. براي من آسان‌تر بود اول به فكر منافع خودم باشم و به منافع تيم ملي فكر نكنم، ولي هيچ وقت در اين مسير حركت نكردم و شخصيت كرش اين نيست. بايد تلاش كنيم شرايط موفقيت تيم ملي را مهيا كنيم و با اين بستر به سوي موفقيت برويم. نياز به عجله نداريم، كارمان را انجام مي‌دهيم تا كار را به خوبي پيش ببريم.»
 
 
 
كرش در خصوص نگراني‌هايي كه شايعه توافقاتش با فدراسيون آفريقاي جنوبي ايجاد كرد، مي‌گويد: « هميشه گفتم نمي‌توانم پيشنهاد‌هايم را تكذيب كنم. من از اين مسئله به خوبي اطلاع دارم اما گفتم اولويت اول من تيم ملي ايران است و تقصير من نيست مذاكرات دير شروع شد. اگر من اينجا هستم اين نيت دروني من را مي‌رساند كه مي‌خواهم باشم و از طرف هواداران مي‌خواهيم سقف خواسته آنها را به چالش بكشيم و آنها را به آرزوهايشان برسانيم. چيزي كه من در ذهن دارم ساده است؛ بعد از جام جهاني توقعات بالا رفته و بايد با تلاش بيشتر خواسته‌ها را بر‌آورده كنيم و با تلاشمان به آرزوها برسيم. الان نمي‌توانيم قدم رو به عقب داشته باشيم و راهكار سال 2012 را الان به كار بگيريم بايد به جلو نگاه كنيم. اما اگر با آفريقاي جنوبي به توافق نهايي رسيده‌ بودم چه دليلي داشت كه به ايران بيايم و با فدراسيون مذاكره كنم.»
اما كرش هم مانند ديگر حاضران در جلسه مذاكره براي تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي معتقد است كه هيج مانعي بر سر تمديد اين قرارداد وجود ندارد. با اين وجود اما او در صورتي كه بعد از بررسي مسائل حقوقي اين قرارداد با وكيلش به مشكلي بر نخورد، دهم مرداد به ايران باز مي‌گردد تا طي مراسمي كه فدراسيون در نظر دارد، قراردادش را با ايران تا جام جهاني 2018 امضا كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار