کد خبر: 653000
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
در جمع مردم لرستان عنوان شد
لرستان مقصد پنجمين سفر استاني دكتر حسن روحاني، رئيس‌جمهور كشورمان بود. روحاني در اين سفر دو روزه كه امروز پنج شنبه پايان مي‌يابد، با اقشار مختلف مردم ديدار خواهد كرد.
رئيس‌جمهور پس از ورود به خرم آباد مورد استقبال رسمي مسئولان لرستاني قرار گرفت و سپس در ميان استقبال اهالي خرم آباد به ورزشگاه تختي اين شهر رفت و در اجتماع مردمي به ايراد سخنراني پرداخت.
رئيس‌جمهور در جمع مردم استان لرستان اظهار داشت: به همه ابرقدرت‌ها، مزدوران، آدمكشان و تروريست‌ها اعلام مي‌كنيم ملت بزرگ ايران براي حراست از عتبات عاليات از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.
دكتر روحاني افزود: تومارهاي فراواني از سوي مردم ايران براي دفاع از حرم امامان شيعه در كربلا، نجف، كاظمين و سامرا نوشته شده است اما من به مردم عزيز ايران عرض مي‌كنم بحمدالله از نيروهاي شيعه و سني و كرد در سراسر كشور و منطقه آماده هستند تا در اين زمينه ايثارگري و فداكاري كنند.

  ايران در مسير تعامل سازنده با ساير كشورها در چارچوب منافع ملي است
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه در عرصه سياست خارجي دولت تدبير و اميد در مسير تعامل صحيح، درست و سازنده با ساير كشورها به ويژه همسايگان در چارچوب منافع ملي و حقوق ملت است، تصريح كرد: به ملت ايران قول مي‌دهم همان طور كه تا امروز براي رفع تحريم‌ها و احقاق حقوق آنها در زمينه حقوق هسته‌اي گام برداشته‌ايم، قدم‌هاي بعدي را نيز برخواهيم داشت.
رئيس‌جمهوري افزود: سربازان ديپلماسي ملت، امروز در خط مقدم و در مذاكرات وين مشغول تلاشند و اگر دنيا قدر ملت ايران و بزرگواري و عظمت و حقوق اين ملت را بداند به اعتقاد من به راحتي مي‌توانيم در زمينه حقوق هسته‌اي ملت ايران گام آخر و نهايي را به حول قوه الهي برداريم.

  در راستاي گسترش نظام سلامت تمام مردم تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند
دكتر روحاني همچنين با اشاره به موفقيت دولت در كنترل و مهار تورم و پايبندي به وعده‌اي كه از روز اول به مردم در اين خصوص داده است، گفت: ما در پي بهبود شرايط زندگي مردم هستيم؛ البته تا رسيدن به نقطه مطلوب و زندگي راحت براي ايرانيان راه فراواني در پيش داريم؛ اما دولت در كنار مجلس و ساير قوا و با استفاده از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اين راه را ادامه خواهد داد.  رئيس‌جمهوري از تلاش براي كاهش رنج مردم در زمينه بهداشت و سلامت به عنوان يكي از اصلي‌ترين برنامه‌هاي دولت ياد كرد و گفت: ما تلاش كرده‌ايم تا از رنج مردم در بيمه درمان، وضعيت بيماران صعب‌العلاج و خاص كاسته شود و در نظر داريم تا شرايط مردم در مراجعه به بيمارستان‌ها و داروخانه‌ها سهل‌تر شود، به طوري كه در گسترش نظام سلامت همه مردم را تحت پوشش بيمه قرار خواهيم داد و در ماه‌هاي آينده اين راه دنبال خواهد شد.

 عزم دولت براي ايجاد رونق اقتصادي در لرستان
دكتر روحاني با اشاره به گام‌هاي برداشته شده براي افزايش توليد در استان لرستان گفت: تنها در 10 ماه گذشته 2 هزارو 600 ميليارد تومان بودجه دولتي و بخش خصوصي براي ايجاد رونق و كسب و كار در استان هزينه شده و باز هم بودجه بيشتري در اين زمينه تزريق خواهد شد.  رئيس‌جمهوري گفت: براي حل مسئله بيكاري و ايجاد اشتغال براي جوانان راهي جز ايجاد رونق اقتصادي و رشد فضاي كسب و كار نداريم.  دكتر روحاني با اشاره به درخواست‌هاي مردم در مسير فرودگاه تا ورزشگاه شهيد تختي خرم آباد مبني بر اشتغال و رفع بيكاري گفت: وقتي مي‌بينم كه مردم از بيكاري در رنج هستند و پسران و دختران عزيز ما به دنبال شغل مي‌باشند بايد اقدامات اساسي در استان انجام دهيم تا اين معضل برطرف شود.

  پيش‌بيني 79 طرح براي توسعه استان لرستان
وي با بيان اينكه مجموعاً 79 طرح براي توسعه استان پيش‌بيني شده است از تلاش دولت براي استفاده از همه ظرفيت واحدهاي توليدي در استان به منظور ايجاد اشتغال بيشتر خبر داد و همچنين قول داد بيمارستان شهيدان رحيمي خرم‌آباد هر چه سريع‌تر تجهيز شود.  رئيس‌جمهوري با بيان اينكه بر اساس گزارش‌ها تنها 12‌درصد از ظرفيت صنايع استان فعال است، گفت: اگر بتوانيم ظرفيت‌ها را كامل كنيم، شرايط بسيار خوبي براي اشتغال جوانان ما به‌وجود خواهد آمد. براي اين كار حدود 8/1 ميليارد دلار در نظر گرفته شده است تا بتوانيم از امكانات صندوق به عنوان وام با تسهيلات لازم در اختيار اين واحدها قرار دهيم.  رئيس‌جمهوري همچنين در بخش ديگري از سخنان خود از لرستان و مردان و زنان لر به عنوان كساني كه در مسير دفاع از كشور و حمايت از فرهنگ ديني و اسلامي و اهل بيت عصمت و طهارت ايستادگي كردند، ستايش كرد و گفت: لرستان سرزمين علما، بزرگان، مراجع، انديشمندان و صاحبنظران بزرگي بوده است، كساني نظير آيت‌الله العظمي بروجردي كه بزرگترين فقيه معاصر و مرجع تام دنياي تشيع از لحاظ علم و دانش و هوش و استعداد و بنيانگذار وحدت در دنياي اسلام بود.

  تأكيد دولت بر كشاورزي مدرن
رئيس‌جمهور همچنين عصر چهارشنبه در ديدار عشاير و روستاييان استان لرستان با اشاره به اينكه عشاير و روستاييان نقش ويژه‌اي در امر توليد و صادرات داشته‌اند، اظهار اميدواري كرد با كمك دولت، زندگي عشاير و روستاييان به عنوان بخش مولد كشور بيش از پيش دچار تحول شود.
دكتر روحاني بر ضرورت تحول در بخش كشاورزي كشور تأكيد كرد و گفت: بايد زمينه‌هاي لازم براي ايجاد كشاورزي مدرن ظهور و بروز كند و ضرورت دارد همه مسئولان دولتي و غير دولتي و نظام بانكي با برنامه‌ريزي مناسب در اين خصوص گام بردارند.  رئيس‌جمهوري اظهار داشت: مهاجرت روستاييان و تخليه روستاها خبر خوشي براي كشور نيست زيرا اين امر به معني تعطيلي بخشي از توليد كشور و تبديل نيروهاي مولد به كارگران ساده است.

دكتر روحاني برنامه‌ريزي براي ذخيره آب و آبياري مدرن زمين‌هاي زراعي و باغات از طريق سدها را خاطر نشان و اظهار اميدواري كرد: با اين برنامه‌ريزي‌ها علاوه بر ايجاد اشتغال، زندگي روستاييان دچار تحول اساسي خواهد شد.
رئيس‌جمهوري از كاهش بهره تسهيلات اعطايي به كشاورزان ظرف يك ماه آينده خبر داد و گفت: دولت از محل منابع ناشي از مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها، بخشي را به توليد كشاورزان اختصاص خواهد داد و تلاش مي‌كند تا شرايط دريافت وام‌هاي كشاورزي براي آنان آسان‌تر شود. دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنانش ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع عشاير غيور و روستانشينان سرفراز، عشاير و روستانشينان را نماد صفا، صميميت، مهرباني، اخوت، انسانيت، سادگي و شجاعت، مقاومت و سختكوشي دانست و گفت: عشاير و روستانشينان داراي فرهنگ والاي انساني و اسلامي بوده و از زندگي پاك و لقمه حلال و تربيت فرزندان غيور بهره برده‌اند.  رئيس‌جمهوري ضمن ستايش از آداب و رسوم دل انگيز عشاير و روستاييان كه در گويش و پوشش آنان متجلي است، گفت: اخلاق و منش شما برگرفته از اخلاق و منش پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و بايد فرهنگ برادري، ايثار، فداكاري، به عنوان يك شاخص ارزشمند ادامه پيدا كند و تقويت شود تا هر كس كه به يك روستا وارد مي‌شود يا در صحرا كنار عشاير مي‌نشيند، بيش از پيش ارزش‌هاي اخلاقي و ديني را درك كند.  دكتر روحاني همچنين به اجراي طرح نظام سلامت در كشور اشاره كرد و گفت: براساس اين طرح از عشاير تنها ۵ درصد هزينه‌ها اخذ مي‌شود و امسال، همه مردم و به ويژه عشاير و روستانشينان شاهد خواهند بود كه بيمه، دارو و درمان آنها با گذشته متفاوت خواهد بود.  رئيس‌جمهور در عين حال تأكيد كرد: دولت تنها به فكر ارتقاي كشاورزي و دامپروري در استان لرستان نيست و تلاش دارد تا در بخش صنعت نيز سرمايه‌گذاري گسترده‌اي انجام دهد كه نمونه آن اجراي ۷۹ طرح تا پايان سال ۹۳ در استان است كه مي‌تواند گام‌هاي مثبتي در توسعه اقتصادي لرستان تلقي شود.
پيش از سخنان رئيس‌جمهوري نمايندگاني از عشاير و روستاييان در جملاتي صميمي ضمن ابراز خوشامد گويي، دغدغه‌ها و مشكلات روستاييان و عشاير را با دكتر روحاني در ميان گذاشتند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
0
1
این ادمکشها مطمئن باشید غیر مستقیم زیر نظر غرب به سرکردگی امریکا است و برای به دست اوردن منافع خود از هیچ جنایتی روگردان نیست و کشور های عرب خلیج فارس هم فقط عامل هستند
مهدیl
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
0
چند در صد وعده های آقای روحانی از حرف تجاوز کرده واز قوه به فعل در آمده است ؟ بلی "دو صد گفته چون نیم کردارنیست"
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار