کد خبر: 652442
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
گفت‌وگوي «جوان» با تهيه‌كننده «شيار 143» پس از ديدار عوامل فيلم با مقام معظم رهبري
تهيه‌كننده شيار143 گفت كه مقام ‌معظم‌ رهبري صبح ديروز در ديدار عوامل فيلم از اين فيلم ابراز رضايت كردند.
محمدصادق عابديني
تهيه‌كننده شيار143 گفت كه مقام ‌معظم‌ رهبري صبح ديروز در ديدار عوامل فيلم از اين فيلم ابراز
رضايت كردند.
به گزارش «جوان»، عوامل فيلم شيار 143 يكي از آثار برتر سينماي دفاع مقدس كه در جشنواره فيلم فجر نيز درخشش فوق العاده‌اي داشت، صبح ديروز ديداري صميمي با رهبر معظم انقلاب داشتند.
رهبر انقلاب به طور معمول سالانه چندين ديدار با هنرمندان و اهالي سينما دارند اما اينكه دست‌اندركاران يك فيلم به صورت ويژه با ايشان ديدار داشته باشند، شايد مرهون نگاه ارزشمند فيلم شيار 143 به مقوله مادران شهدا و نگاه رهبر معظم انقلاب به تشويق سينماي ايران براي توليد آثار فاخر در زمينه دفاع مقدس دانست.
محمدحسين قاسمي، تهيه‌كننده فيلم شيار 143 در گفت‌و‌گو با «جوان» پيرامون ديدار روز گذشته مي‌گويد: توفيقي بود كه با عوامل فيلم خدمت مقام معظم رهبري برسيم، ديدار صبح ديروز حدود ساعت 10:30 آغاز شد و تا اذان ظهر ادامه داشت. در اين ديدار مقام معظم رهبري فيلم شيار 143 را فيلمي خوب با كارگرداني خوب و بازي‌هاي خوب دانستند. قاسمي افزود: رهبر انقلاب فرمودند فيلم بسيار خوب بود، من به عنوان كسي كه فيلم را ديده نظر مي‌دهم. به نظر من امروز ضعفي كه در سينماي ايران داريم، ضعف داستان است، اما اين فيلم پيچ داستاني داشت كه در انتها خيلي خوب باز شد.
تهيه‌كننده فيلم شيار ادامه داد: مقام معظم رهبري با تمجيد از كارگرداني ضمن رد برخي از نظرات كه شيار 143 را فيلمي ضد ارزش عنوان مي‌كنند، بيان داشتند: كارگردان در اين فيلم سنگ تمام گذاشته است، اين فيلم ارزشمند است و چطور مي‌توانند فكر كنند كه ضد ارزش بوده است؟!
قاسمي از تمجيد مقام معظم رهبري از نگاه فيلم به مادران شهدا گفت و افزود: معظم له فرمودند، فيلم در مورد احساس مادر به فرزند شهيد بود كه يكي از اصول دفاع مقدس هم همين است. ما مادر نيستيم و نمي‌توانيم مادر باشيم و اين احساس را درك كنيم. من در اين سال‌ها با هزاران خانواده شهيد ديدار داشته‌ام و در اين مدت حتي يك بار هم از مادران شهدا گلايه نشنيده و هميشه در آنها احساس سربلندي ديده‌ام.
تهيه‌كننده فيلم شيار 143 گفت: در ادامه ديدار، رهبر انقلاب به سينماي دفاع مقدس اشاره كردند و گفتند تا به حال از ظرفيت دفاع مقدس استفاده نشده است، بايد از اين ظرفيت عظيم به خوبي استفاده شود. مواردي درباره سينماي دفاع مقدس هست، اما كم است.
به گفته وي، مقام معظم رهبري ضمن انتقاد از كساني كه مي‌گويند ديگر نبايد فيلم دفاع مقدسي ساخت، فرمودند: امريكا بعد از 100 سال كه از جنگ جهاني مي‌گذرد هنوز هم به سينماي جنگ مي‌پردازد و فيلم‌هاي جنگي درست مي‌كند.
قاسمي نگاه مقام معظم رهبري را به سينما نگاهي دقيق عنوان كرد و افزود: در اين ديدار رهبر انقلاب فرمودند فيلم شيار 143از نگاه يك مادر ديده شده و بسيار خوب است. بايد از نگاه مسجد كه نيرو به جنگ اعزام مي‌كرد يا نگاه دبيرستان كه دانش‌آموزانش به جبهه مي‌رفتند يا از نگاه يك مجموعه‌اي كه پشتيباني جنگ را برعهده دارد نيز فيلم ساخت.
مقام معظم رهبري تأكيد كردند تشييع جنازه شهدا نيز از موضوعاتي است كه مي‌توان درباره آن فيلم ساخت و اين موضوعات بايد محور فيلم‌هاي سينمايي قرار بگيرد.
وي افزود: در اين ديدار به مقام معظم رهبري عرض كردم ما در سينما مانند غربي‌ها نيازي به اسطوره‌سازي نداريم و مقام معظم رهبري فرمودند، ما هزاران اسطوره در دفاع مقدس داشته‌ايم و بايد اين اسطوره‌ها را معرفي كنيم، بايد گفت در اين باره يك قصور بزرگ اتفاق افتاده است. قاسمي افزود: مقام معظم رهبري فرمودند، فيلم شيار 143 و عوامل فيلم از رويش‌هاي انقلاب هستند.
اين تهيه‌كننده ادامه داد: در اين ديدار عرض كردم، بسياري از تماشاگران فيلم از ديدن آن متأثر شده‌اند و اشك ريختند كه مقام معظم رهبري ضمن تأييد اين موضوع فرمودند، من هم مثل بقيه مردم تحت‌تأثير فيلم قرار گرفتم و حسم مانند باقي مردم بود.
لازم به ذكر است، فيلم شيار‌143 دومين تجربه كارگرداني نرگس آبيار است كه در جشنواره سي و دوم فيلم فجر حضور داشت. اين فيلم ابتدا از سوي هيئت انتخاب جشنواره رد شد! اما با انتقاد رسانه‌هاي اصولگرا از اين اقدام عجيب، هيئت انتخاب فيلم مجبور شد تا اين فيلم را بپذيرد. شيار 143 در جشنواره با استقبال بي‌نظيري روبه‌رو شد و بر خلاف بي‌مهري اوليه كه به آن شده بود، تشويق‌هاي اهالي سينما و منتقدان و همچنين آراي بالاي مردمي اين فيلم باعث شد تا سيمرغ‌هاي بهترين فيلم از نگاه تماشاگران، بهترين بازيگر نقش اول زن و جايزه ويژه هيئت داوران را به دست آورد.
اين فيلم كه هم اكنون منتظر اكران است به دليل عدم تخصيص سرگروه به آن از سوي شوراي صنفي نمايش وضعيت مبهمي را پيش رو دارد. به طوري كه تهيه‌كننده فيلم طي يادداشتي كه در اختيار رسانه‌ها قرار داد، نسبت به اين اعمال تبعيض‌آميز به اين فيلم ابراز گلايه كرد. در يادداشت قاسمي آمده است: بارها به ما گفتند فيلم شما نياز به سرگروه ندارد و برويد به طور آزاد اكران كنيد. فيلمي كه بهترين فيلم از نگاه مردم در جشنواره فجر بوده نياز به سرگروه ندارد! آنقدر اين حرف را با آرامش‌خاطر مي‌گفتند كه گويي در ذهن خودشان چنين سرنوشتي براي اين فيلم متصور بودند؛ فيلم در چند سينماي اندك به نمايش در آيد و همين. فيلم را در مسيري حركت دهند كه مخاطب به آن دسترسي نداشته باشد.
اين بلاتكليفي هنوز ادامه دارد و زمان اكران آن وابسته شده به اينكه فيلمي از گردونه رقابت اكران عيد فطر خارج شود و از پرده پايين بيايد تا فيلم «شيار 143» بر پرده سينماهاي ايران نقش ببندد. واهمه دارم. بيشتر از اين واهمه دارم مسيري را كه با خون دل از سال گذشته در آن حركت كرده‌ايم، به پايان نرسانيم. شرمندگي‌اش براي من مي‌ماند كه نماينده خوبي براي نسلي كه رمز ماندگاريمان شدند، نبودم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
mbm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
32
ای خدا! دشمنارو نابود کن...
mbm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
38
ای خدا!
دشمن شهدا -هرچی هست- نابود کن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
30
باسلام و خدا قوت. از رهبرم عزیزترازجانم متشکرم نسبت به توجه خاصی که به این فیلم داشتند آرزوی سلامتی به چنین رهبری که شایدیک قطره ازکارهای جامعه است نیز اهمیت میدهد وارزش قائل است
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
22
سلام متاسفانه همینه دیگه فقط سنگ اندازی. ! بعد میگیم چرا اوضاع فرهنگی جامعه اینطوری است؟ ... از اصل باید در وزارت درست بشود کار. انشاالله
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
12
سلام بر عوامل عزیز این فیلم
با قدرت به سوی اکرانی گسترده و با شکوه پیش بروید و بدانید مشتاقانه در انتظار دیدن دوباره این فیلم در سینما هستم.
انشاءالله این فیلم به عنوان برترین فیلم هر سینما روی پرده بیاید.
به زودی زود.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
1
17
جالبه این فیلم ارزشی رو بایکوت کردن ومیخوان فیلم های حامی فتنه رو اکران کنند!!!!
خبر سری از داعش
|
India
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
2
1
شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد رهبران داعش با مجاهدین پاکستانی تماس گرفتند از طریق فیسبوک و توییتر که ...حمله برق آسا را شروع کنند ،...
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
9
اللهم احفظ نائب المهدی قائدنا الخامنه ای
...خدایا به حق اهل بیت علیهم السلام هر کسی را که مخالف ساخت و پخش فیلمهای دینی و دفاع مقدس میباشد در هر لباس و جایگاهی که هست او را خوار و ذلیل و رسوا بگردان...آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
1
13
درودبرهنرمندان انقلابی که برای دودلارغرب وطن وناموس خودرانمیفروشند
dawod
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
0
سلام بر شهداي انقلاب اسلامي ورهروان آنان.آ...لطفا سري به طرح روددره اوين دركه بزنيد ببينيد شهرداري به برخي ...در كنار آتي سازكناررودخانه مجوز ساخت داده تاكه دارند كاخ ميسازند ووبقيه مردم فقير را متري 2200 بزور تخليه و آواره ميكند.مردمي كه بطور خودجوش دومسجد در آنجا بنا نموده اندو.... .. ولي شهردار منطقه دو نميخواهد قبول كند .مردم محله فوق قرار است باآقاي مسجدجامعي ملاقات كنند درغير اينصورت اتوبان چمران را مسدود نمايند .چرا ....براي طرح اتوبان امام علي ع متري هفت ميليون تومان سال 91 خريداري نموده اما اين محله در منطقه دو واقع شده را حاضر نيست به قيمت واقعي بخرد و بحرانسازي ميكند .مسئولين محترم شهدار منطقه دو را راهنمايي كنند و كمي هم بفكر مردم محروم باشند .زمانيكه اين محل وجودداشت سعادت آباد تپه وبيابان بود .مسئولين محترم ...لطفا توجه فرماييد ...
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
4
ابسم الله الرحمن الرحیم باعرض سلام واحترام از دیدگاههای سرشار از حکمت رهبر عزیزم به وجد آمدم 1 ارزشمند بودن شیار 143 و تمجید از آن 2ضعفی که در سینمای ایران داریم ضعف داستان است 3ظرفیت عظیم دفاع مقدس که میتوان از آن استفاده کرد 4 زوایای جدید نگاه سینما در دفاع مقس
سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
سلام من این فیلم رو دیدم و اشک ریختم
به همه دست اندرکاران تبریک میگم و براشون آروزی موفقیت دارم
یه نکته یادتون نره کار شما خدایی بود و همه عزت دست خداست هيئت انتخاب جشنواره عددی نیستند انقدر فروش کنه که فکشون بچسبه کف دریا
مطمئنم خدا به این فیلم عزتی می دهد حتی بیشتر از اخراجی ها
مگه بچه ولایتی ها مرده باشند که فیلمی رو که حضرت آقا انقدر ازش تعریف کرده گمنام بمونه
ما پشتیبان شماییم تا هر وقت که در خط اسلام و انقلاب و رهبری باشید
دست علی یارتون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار