کد خبر: 650805
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را در دست گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه بر فرودگاه و بانک‌های این شهر تسلط پیدا کرده و ۱۴۰۰ زندانی را فراری داده اند.
تسنیم: منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را در دست گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه بر فرودگاه و بانک‌های این شهر تسلط پیدا کرده و ۱۴۰۰ زندانی را فراری داده اند.

مهمترین تحولات موصل عراق به شرح ذیل است:

داعش کنترل فرودگاه موصل و استانداری نینوا را بدست گرفت

به گزارش رسانه‌های عراقی، یک منبع امنیتی عراقی گفت: گروه داعش کنترل فرودگاه موصل را بدست گرفت.

وی افزود: گروه داعش توانسته است به طور کامل بر نیمی از شهر موصل و ساختمان استانداری نینوا و یک مرکز پلیس کنترل یابد.

این منبع تصریح کرد: گروه داعش به طور کامل بخش راست شهر موصل را به کنترل خود درآورد و ساختمان فرماندهی عملیات نینوا در محله الطیران در جنوب موصل بدست عناصر این گروه سقوط کرد. همچنین ساختمان اداره پلیس در محله الدواسه در مرکز موصل سقوط کرده است. بر اساس این گزارش، درگیری‌های بسیار شدیدی در قسمت چپ این شهر در جریان است.

سایت عراق القانون به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که گروه تروریستی داعش امروز سه شنبه کنترل کامل ساختمان استانداری نینوا و یک مرکز پلیس را در دست گرفته است.

همچنین تروریست‌های داعش کنترل مرکز پلیس الدواسه را در دست گرفته و تعدادی از زندانیان را فراری دادند. همچنین برخی اخبار حاکی است که تروریست ها دو بالگرد را به تصرف خود در  آوردند.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش صبح امروز کنترل کامل ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل را در دست گرفتند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

گروه داعش عملیات نظامی گسترده ای را در محله های شمالی و غربی شهر موصل از بامداد روز جمعه آغاز و بر بخش هایی از آن کنترل یافت و نیروهای امنیتی از این محله‌ها عقب نشینی کردند که این عقب نشینی در برخی از آنها به طور منظم و سازماندهی شده نبود.

استاندار نینوا: داعش کنترل بیشتر موصل را بدست گرفت


اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش های شهر موصل را بدست گرفته است.

وی همچنین کنترل غیرمنتظره این بخش توسط گروهک داعش را سوال برانگیز و امری "عامدانه" قلمداد کرد.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

خطبای مساجد نینوا: مردم برای مبارزه با داعش سلاح به دست گیرند

 خبرنگار خبرگزاری اسکای نیوز در استان نینوا در عراق گزارش داده است که ائمه و خطبای مساجد نینوا از مردم خواسته اند تا هرشخصی که توان حمل سلاح دارد با تروریست‌ها بجنگد و از شهر خود دفاع کند.

پیش از این "اثیل النجیفی" استاندار نینوای عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش های شهر موصل را بدست گرفته است.

وی همچنین کنترل غیرمنتظره این بخش توسط گروهک داعش را سوال برانگیز و امری "عامدانه" قلمداد کرده بود.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است و درگیری در قسمت دیگر این شهر همچنان ادامه دارد.

گروه داعش پنجشنبه گذشته حمله گسترده ای علیه شهر سامرا اجرا کرد و به چند اداره دولتی یورش برد اما نیروهای امنیتی با حضور گسترده و پشتیبانی هوایی این حمله را در همان روز خنثی کردند و شمار زیادی از تروریست ها از جمله اتباع کشورهای عربی را کشتند.

بر اساس گزارش رسانه های عراق، هدف از عملیات یاد شده ایجاد ناامنی های گسترده و در اختیار گرفتن خاک بخش هایی از استان های شمالی عراق برای رساندن پیام لزوم تاسیس اقلیم های سنی نشین به افکار عمومی جهان است تا از این طریق برپایی امارت های تکفیری در این استان ها و تبدیل آن به امارت های تحت حکومت تکفیری ها تسهیل شود. بر اساس گزارش این رسانه ها، عربستان و قطر در اجرای این طرح دست دارند.

فرار 1400 زندانی از زندانی در غرب موصل

پایگاه خبری «عراق القانون» اعلام کرد که 1400 زندانی به‌دنبال حمله تروریست‌های گروه داعش از زندان بادوش در غرب موصل عراق گریختند.

اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق صبح امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

تلویزیون دولتی عراق: ساختمان استانداری نینوا از کنترل تروریست‌های داعش خارج شد

حمله نیروهای تروریستی داعش به استان نینوا و مرکز آن شهر موصل از شب گذشته آغاز شده و نیروهای داعشی بخش‌هایی از شهر موصل را به کنترل خود در آورده‌ بودند.

اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق صبح امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

رسانه‌های خبری اعلام کردند که صدها زندانی به‌دنبال حمله تروریست‌های گروه داعش از زندان بادوش در غرب موصل عراق گریختند.

اعلام آماده‌باش نظامیان کردستان عراق در مناطق همجوار موصل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تنسیم به نقل از پایگاه خبری المیادین، نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در دشت نینوی و کرکوک که هم مرز با موصل هستند به حالت آماده‌باش در آمدند.

این درحالی است که نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق مسؤولیت خارج شدن شهر موصل از کنترل دولت مرکزی عراق را متوجه بغداد دانست.

وی همچنین از سازمان ملل برای اسکان آوارگان شهر موصل درخواست کمک کرده است.

از سوی دیگر دو حزب اصلی کردستان عراق نیز اعلام کردند که شب گذشته کلیه مقرهای خود در شهر موصل را تخلیه کرده بودند.

حمله نیروهای تروریستی داعش به استان نینوا و مرکز آن شهر موصل از شب گذشته آغاز شده و نیروهای داعشی بخش‌های زیادی از شهر موصل را به کنترل خود در آورده‌اند.

اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق صبح امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

برخی رسانه‌های خبری هم از کنترل کامل داعش بر شهر موصل خبر داده‌اند و افراد مسلح بانک‌های دولتی و داخلی در موصل را به تصرف خود در آورده‌اند.

افراد مسلح 28 راننده ترک را در موصل ربودند

روزنامه حریت اعلام کرد که افراد مسلح 28 راننده ترک را در موصل ربودند و آنها را به مکان نا معلومی انتقال دادند.

خیز تروریست‌های داعش برای کنترل شهر تکریت عراق

تروریست‌های داعش کنترل دو روستا در شمال شهر تکریت در استان صلاح الدین را در دست گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، برخی منابع خبری اعلام کردند که تروریست‌های داعش کنترل دو روستا در شمال شهر تکریت در استان صلاح الدین را در دست گرفته‌اند.

این درحالی است که افراد مسلح وابسته به دولت اسلامی عراق و شام ساعاتی پیش کنترل بخش شرقی شهر "شرقاط" در استان صلاح الدین را نیز در دست گرفتند.

موج پیام‌های تروریست‌ها بر روی شبکه‌های اجتماعی که همزمان با حمله داعش به شهر موصل آغاز شده است نیز نشان می‌دهد که داعش جهت در دست گرفتن کنترل شهر تکریت (زادگاه صدام رئیس جمهور معدوم عراق) خیز برداشته است و احتمال می‌رود که افراد مسلح در ساعت‌های پیش رو به این شهر یورش ببرند.

حمله نیروهای تروریستی داعش به استان نینوا و مرکز آن شهر موصل از شب گذشته آغاز شده و گزارش رسانه ای حاکی است که نیروهای داعشی شهر موصل را به کنترل خود در آوردند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
پاکدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
1
1
به نام خدا - پر واضح است که این سقوط ناگهانی با همراهی غرب و عربستان و قطر و اهل سنت کردستان و موصل میسر شده است و همه برای تحت الشعاع قراردادن پیروزی المالکی است و دنبال کردن آشوب سوریه در عراق برای زمین زدن دولت شیعیان و بازگرداندن دشمنان ایران و مزدوران غرب بر سر قدرت ! و..... باید ایران با هوشیاری کامل اوضاع عراق را دقیقاً زیر نظر بگیرد و برای قلع و قمع و نابودی ریشه ای داعش هماهنگی کامل میان کردهای اقلیم کردستان و شیعیان و برخی سنی های ناوابسته به عربستان برقرار کند ، وگرنه تا هر اقلیمی به دسیسه غرب ساز خودش را بزند دولت مرکزی هرگز و به هیچ روی توان سرکوب کامل داعش را نخواهد داشت ! باید با تجربیات سوریه و تقویت نظامی شیبعیان و کردهای ضد سلفی و میهن پرست در عراق هرچه زودتر به نوری المالکی در سرکوب قاطع داعش کمک کنیم وگرنه کارشان بالا بگیرد به صغیر و کبیر رحم نخواهند کرد ! و تا در دفتر نخست وزیر مالکی هم بمب گذاریو حمله خواهند کرد !
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
2
1
با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان داعش تکفیری کور خوانده اگر دولت عراق اجازه بده 200تا از جیش البدر جیش المختار اینهارو تو جهنم نزد ابوسفیانو معاویه و یزیدو صدام می فرستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
3
خدا را شکر به همت جوانان غیور ایران در ایران امنیت کامل وحود دارد
hesam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
1
3
نکته مهم درباره داعش این است که این افراد به سنی و شیعه رحم نمیکنند و ملاک آنها تفکر غلط و باطلشان است ، فقط باید از خدا بخواهیم که شر این افراد خون آشام جنایتکار که از حیث شقاوت و سنگدلی روی تاریخ معاصر را سفید کرده اند متوجه کشور عزیزمان نشود .
سید محمود دیباجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
2
1
سلام
گروه داعش همان سفیانی است که در آخر الزمان ظهور مکند و پس از آن باید منتظر قیام سید خراسانی باشیم .
انشاالله خدا توفیق همراهی با آن سید و پیوستن به یاران حضرت حجت (عج) را نصیب ما بگرداند.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
ترا به خدا ...
بشری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
0
0
الهم عجل لوتیک الفرج
اسلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
1
1
ایران نه عراق هست نه سوریه مردم ایران هشیار است اما کمک به مردم مسلمان عراق و سوریه وضیفه دینی ایران است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
1
0
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
پاکدل 2
|
GERMANY
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
1
1
گروه داعش رو الکی بزرگ و مهم نکنید یه سری گداگشنه که 99 درصدشون ... هستن و نه خدا رو قبول دارن نه انسانیت. از بد روزگار صلاح به دستشون اومده و دارن عقده...بچگی به خودشون و ... شده رو باز میکنن همین و بس
روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
1
0
آسمان فرصت پرواز بلندی است ولی قصه اینست چه اندازه کبوتر باشی……..
غرب بداند ما عراقی،افغانی،پاکستانی نیستیم که بی غیرت بشینیم و تماشاکنیم که به ناموسهای ما تجاوز کنند…غرب بداند تجاوز به ایران با ضربه ی بدی مواجه خواهد شد و درس عبرتی برای آنان خواهد بود و بس….
پس ما بی غیرت نیستیم؟؟؟/
داعشی ها منتظرتان هستیم
سردار و مالک اشترمان جناب قاسم سلیمانی است.....پس بیایید
آذربایجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
1
1
بنام خدا
با سلام
نیازی به بزرگ کردن نام داعش نیست
داعش شاید برای عراق و غیره بزرگ باشد ولی .....
برای ایران عزیزمان عددی نیست
خیالمان آسوده است
از کردستان و اهل سنت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
انهایی از سنی و شیعه حرف میزنن داعشی هستن . داعش دشمن انسانیته. مرگ بر آمریکا انگلیس ترکیه عربستان و آونهایی که می گن داعشیها مسلمانن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار