کد خبر: 647778
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
به خاطر جنگ‌هاي داخلي و ناامني زياد
برزيلي ها كه كمتر از سه هفته ديگر ميزبان جام جهاني هستند شايد ميزباني بازي هاي المپيك 2016 را از دست بدهند
وحید صابری
برزيلي ها كه كمتر از سه هفته ديگر ميزبان جام جهاني هستند شايد ميزباني بازي هاي المپيك 2016 را  از دست بدهند.روزنامه تلگراف انگليس از جلسه محرمانه مسئولان ارشد كميته بين‌المللي المپيك براي انتقال المپيك ريو به لندن خبر داده‌اند.  به غير از مشكلات موجود درباره جنگ‌هاي داخلي و اعتراض مردمي به برگزاري اين رقابت‌ها شايد مهم‌ترين موضوع وضعيت خطرناك آب‌ها در كشور برزيل است، چراكه بعضي از ورزش‌هاي المپيك ريو ورزش آبي است و با توجه به وضعيت اسفناك آب اين كشور، برگزاري المپيك 2016 را وارد حاشيه كرده است.  داستان از آنجا شروع شد كه نيگو دلاكارت، دريانورد استراليايي پس از گذر از خليج گوابانارا در شهر ريودوژانيرو كه قرار است از مسير‌هاي اصلي رشته قايقراني در المپيك 2022 باشد آن را كثيف‌ترين جايي توصيف كرده بود كه در عمر خود ديده بود. البته تنها اين دريانورد استراليايي نبود كه از شرايط آب‌هاي برزيل انتقاد داشت. چندين ورزشكار المپيكي كه خليج گوابانارا را از نزديك ديده بودند، اعلام كردند اين خليج محل جمع شدن زباله‌هاي شهري و فاضلاب‌هاي خانگي است و غيرممكن به نظر مي‌رسد شرايط آن تغيير كند.
 اما چرا اينكه لندن به جاي ريو پيشنهاد شده است را شايد بتوان از آنجا نتيجه گرفت كه تا دو سال پيش المپيك در لندن برگزار شده و هنوز ساختار آن وجود دارد تا بازي‌هاي المپيك ريو را بتوان در آنجا برگزار كرد.
جنگ‌هاي داخلي گرفته تا اوضاع نامناسب اقتصادي مردم، نبود آب آشاميدني، وضعيت نامناسب بهداشت و بسياري از موارد ديگر باعث به‌وجود آمدن جنگ‌هاي داخلي شده است؛ جنگي كه محيط امنيتي و مكاني بدي را در اين كشور حكمفرما كرده است و بسياري برزيل را لقب خطر آدم‌ربايي داده‌اند. مردم برزيل معتقدند برزيل كه مشكلات عديده مالي دارد، چرا بايد با صرف هزينه‌هاي بسيار اين ميزباني پرخرج را قبول كند. به طوري كه وزير امور خارجه ژاپن اخيراً نسبت به انجام اقدامات امنيتي در اين خصوص به دولت برزيل تذكر داده است.  البته رقابت‌هاي ورزشي فقط معطوف به جام جهاني نمي‌شود، چراكه دو سال ديگر يعني 2016 هم مسابقات المپيك ريو مي‌بايست در اين كشور برگزار شود و همين انتقادات مردم را بيش از پيش برانگيخته است و به نظر نمي‌رسد مشكلات حل شدني باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار