کد خبر: 647777
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
رئال- اتلتيكو؛ جام قهرماني اروپا به چه تيمي مي‌رسد؟
قهرمان اروپا امشب مشخص مي‌شود. فينال تمام اسپانيايي پنجاه و نهمين دوره ليگ قهرمانان اروپا امشب به ميز‌باني ورزشگاه دالوژ شهر ليسبون بر‌گزار مي‌شود
شيوا نوروزي
قهرمان اروپا امشب مشخص مي‌شود. فينال تمام اسپانيايي پنجاه و نهمين دوره ليگ قهرمانان اروپا امشب به ميز‌باني ورزشگاه دالوژ شهر ليسبون بر‌گزار مي‌شود و جام قهرماني به يكي از دو تيم رئال يا اتلتيكو مادريد مي‌رسد. اين نخستين باري است كه دو تيم از كشور اسپانيا در ديدار نهايي اين مسابقات حضور دارند. نكته جالب توجه ديگر اينكه هر دو فيناليست اين دوره مادريدي هستند، تيم‌هايي كه هر كدام براي فتح جام انگيزه زيادي دارند.

  لاديسما مهم‌تر از هر چيز
رئال مادريد بيشترين شانس را براي قهرماني دارد. مهم‌ترين نكته‌اي كه به كهكشاني‌ها از هر لحاظ روحيه و انرژي مي‌دهد رسيدن به دهمين قهرماني در ليگ قهرمانان (لاديسما) است. پر‌افتخار‌ترين تيم قاره هر كاري مي‌كند تا فاصله‌اش را از ساير رقبا بيشتر كند. 9 قهرماني و سه نايب قهرماني روحيه بازيكنان رئال را به حد‌اعلا رسانده. با اين حال سفيد‌پوشان 12 سال بود كه فرصت حضور در فينال را پيدا نمي‌كردند. آخرين قهرماني اين تيم سال 2002 به دست آمد و حالا كار‌لو آنچلوتي به مادريد آمده تا طلسم ناكامي‌ها را بشكند. كهكشاني‌ها براي رسيدن به فينال نسبت به حريف امشب‌شان كار راحت‌تري در پيش داشتند. براي تيمي كه كريس رونالدو را در اختيار دارد غلبه بر شالكه و دورتموند كار دشواري نيست. رئال در نيمه نهايي البته بايرن را در پيش داشت كه بالاخره باواريايي‌هاي شكست ناپذير را هم برد و بليت صعود به ليسبون را گرفت. قهرمان كوپادل ري امسال دستش از قهرماني لاليگا كوتاه ماند. مردان كار‌لو آنچلوتي اميد‌وارند دومين جام فصل را هم به خانه ببرند.  باز‌گشت رونالدو به تمرينات و رسيدن او به فينال خبر خوشحال كننده‌اي براي هواداران است. مهاجم پر‌تغالي در دو بازي آخر تيمش به دليل مصدوميت غايب بود اما تلاش پزشكان نتيجه داد و حضور او در فينال قطعي است. با اين حال بنزما و په‌په كماكان مصدوم هستند و آلونسو نيز محروم است.

  شگفتي‌ساز مدعي
اتلتيكو، ديگر تيم پايتخت اسپانيا با در‌خشش در اين فصل از ليگ قهرمانان قصد دارد قهرماني را در اروپا  براي نخستين بار تجربه كند. شگفتي‌ساز اروپا تنها تيم بدون باخت اين دوره لقب گرفته. آث ميلان، بار‌سا و چلسي تيم‌هايي بود كه در مرحله حذفي سر راه قرمز و سفيد‌ها شدند، منتها هيچ كدام از پس شاگردان سيمونه بر‌نيامدند. در‌خشش اتلتيكو به همين جا ختم نمي‌شود. قهرماني در لاليگا آن هم پس از 18 سال افتخار ديگري براي اين باشگاه رقم زد. در حالي كه بار‌سا در هفته آخر مي‌توانست با يك برد جام را به كاتالان‌ها هديه دهد تساوي ارزشمند در نيوكمپ به ناكامي‌هاي 18 ساله نماينده دوم مادريد پايان داد. با اين حال اين قهرماني به قيمت مصدوميت كاستا و اشك‌هاي تمام نشدني او به دست آمد. توران رانتير در اين بازي مصدوم شد و به احتمال زياد به بازي امشب نمي‌رسد.

  آرامش كامل دارم
سر‌مربي رئال از اينكه به فينال ليگ قهرمانان رسيده احساس غرور مي‌كند. كار‌لو آنچلوتي در آستانه فينال حساس ليسبون اصلاً نگران نتيجه بازي نيست: «از اينكه در فينال امسال حضور دارم و سر‌مربي رئال هستم به خود مي‌بالم. هيچ فشاري در تيم نيست، ما در فينال بازي مي‌كنيم و خيلي تيم‌هاي ديگر از تلويزيون بازي را مي‌بينند. بايد منتظر ماند و ديد چه مي‌شود.» آنچلوتي غيبت كاستا و آردا توران را در نتيجه بازي تأثير‌گذار ندانست: «هر دو بازيكن مهمي براي تيم خود هستند. منتها اتلتيكو در اين فصل بازي‌هاي زيادي را بدون اين دو بازيكن انجام داد و قدرت تيمي‌شان فرقي نكرد. به سيمونه و شاگردانش براي قهرماني لاليگا تبريك مي‌گويم. قدرت اتلتيكو تيمي است نه فردي. مي‌دانيم با تيمي بازي داريم كه در كار‌ گروهي فوق‌العاده است. بازي سختي براي هر دو تيم است. براي پيروز شدن بايد سخت تلاش كنيم و قوي باشيم. » كار‌لتو در خصوص رفع مصدوميت بيل و رونالدو گفت: «بيل با تيم تمرين نكرده و فقط تمرينات بدنسازي انجام داده اما قطعاً رونالدو و بيل در اين بازي به ميدان مي‌روند. مهم‌ترين مشكلي كه فعلاً داريم كنار آمدن با وضعيت مصدومان تيم است.»

  رئال حريف سنتي ما است
ديه‌گو سيمونه سر‌مربي موفق اتلتيكو در سه سال گذشته موفقيت‌هاي زيادي را با اين تيم كسب كرده. مرد آرژانتيني سه قهرماني در ليگ اروپا، كوپادل ري و لاليگا را از سال 2011 تاكنون براي قرمز و سفيد‌ها به ارمغان آورده. همين مسئله موجب شده تا خيلي‌ها شانس اتلتيكو را براي قهرماني در ليگ قهرمانان زياد بدانند: «در اين مدت نتايج خوبي گرفتيم. همه بازيكنان از دروازه‌بان گرفته تا مهاجم حساسيت‌هاي فينال را به خوبي درك كرده‌اند، همه مي‌دانند كه براي برد چه كاري بايد انجام دهند و نقاط ضعف‌شان را بپوشانند. رئال حريف سنتي ماست. هر تيم براي آنكه به هدفش برسد از ابزار‌هايي كه در اختيار دارد استفاده مي‌كند.»

  آمار و ارقام
رقباي مادريدي تاكنون 264 بار در چار‌چوب مسابقات مختلف، از جمله لاليگا و كوپا دل ري به مصاف هم رفته‌اند كه حاصل آن 43 برد براي اتلتيكو و 57 تساوي بوده است. در اين ميان دو تيم در ليگ قهرمان سه بار با يكديگر رو‌به‌رو شده‌اند كه رئال دو برد و اتلتيكو يك برد به دست آورده است.  آخرين رو‌يا‌رويي دو تيم به تساوي 2-2 منجر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار