کد خبر: 647744
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
لباس‌هاي تيم ملي تقلبي از آب در آمد
علي كفاشيان سكوت كرده است و تلفن همراهش را جواب نمي‌دهد، نماينده آل اشپورت در ايران هم از دسترس خارج شده است
سعيد احمديان
علي كفاشيان سكوت كرده است و تلفن همراهش را جواب نمي‌دهد، نماينده آل اشپورت در ايران هم از دسترس خارج شده است و ديگر مثل روزهاي قبل اطلاعيه صادر نمي‌كند تا معترضان كيفيت پيراهن‌ها را به خودشيريني براي كرش متهم كند. حالا همه چيز رو شده، مديران آلماني آل اشپورت لباس‌هايي را كه به تيم ملي ايران داده شده تقلبي دانسته‌اند و گفته‌اند البسه تيم ملي ايران اصل نبوده است. يك رسوايي بزرگ براي فدراسيون علي كفاشيان كه كم از اين اتفاقات عجيب و رسوايي در تاريخ شش سال حضورش در ساختمان سئول جنوبي ديده نشده. حالا هم تقلبي بودن لباس‌هاي تيم ملي دسته گل جديد كفاشيان است تا حرف كرش و ملي‌پوشان كه اين لباس‌ها را بي‌كيفيت عنوان كرده بودند بر كرسي بنشيند. با اين حال انگار هنوز وزير ورزش از كلاه بزرگي كه سر فدراسيون و تيم ملي درباره لباس‌ها رفته است خبردار نشده كه ديروز صبح در حاشيه جلسه هيئت دولت گفته است كه كرش با آل‌اشپورت مشكل شخصي دارد وگرنه لباس‌هاي تيم ملي استاندارد است!
    
مشكل لباس‌هاي آل اشپورت حكايتي طولاني دارد، حكايتي كه انگار اين روزها به جاهاي باريك كشيده است و ديگر پرده رو افتاده كه لباس‌هاي بي‌كيفيت را به تيم ملي غالب كرده‌اند. سند آن هم صحبت‌هاي صريح مديران ارشد اين شركت آلماني در گفت‌وگو با بي‌بي سي فارسي است. آنها پس از اينكه ديده بودند اعتراض فوتباليست‌هاي تيم ملي ايران به كيفيت نازل لباس‌هاي اين شركت جهاني شده و رسانه‌هاي مختلف بين‌المللي آب رفتن لباس‌هاي آل اشپورت را منعكس كرده‌اند تصميم گرفتند سري به اردوي تيم ملي در اتريش بزنند تا از نزديك صحبت‌هاي مربيان و بازيكنان ايران و همچنين جنس لباس‌هاي آل اشپورتي كه در اختيار ايران قرار گرفته را بررسي كنند.
گانتر دايس، كارستن دورمن، پيتر كوهل سه مرد كليدي آل اشپورت كه روساي اين كمپاني هستند به همراه يكي ديگر از مسئولان، دوشنبه به اردوي تيم ملي در والترسدورف رفتند. بازيكنان در بخشي از گلايه‌ها به مديران آل‌اشپورت گفتند:«اين چه جنسي است؟ دو بار شسته‌ايم آب رفته‌اند. لباس تيم ملي كدام كشور اينقدر سوژه رسانه‌هاي دنيا شده است؟ آبروي ما به خاطر عملكرد شما رفته است.»پس از اعتراض شديد ملي‌پوشان واكنش روساي آل اشپورت جالب بود. يكي از آنها پس از دست زدن به جنس لباس و بررسي كيفيت آن با تعجب گفت: «اين لباس‌ها مال ماست؟ اولين بار است لباسي با اين كيفيت از آل اشپورت مي‌بينم! ما اصلاً چنين اجناسي نداريم.» مسئولان آل اشپورت با مشاهده اين وضعيت عنوان مي‌كنند كه پس از اين لباس‌هاي تيم ملي را خودشان مستقيماً به دست ايراني‌ها برسانند.
    
24 ساعت پس از اين رسوايي بود كه شبكه بي‌بي سي به سراغ مسئولان آل‌اشپورت در بن آلمان رفت تا حرف‌هايشان را درباره اين بازديد و همچنين اعتراض‌هايي كه نسبت به پيراهن‌هاي توليدي اين شركت توسط ايراني‌ها مطرح شده بشنوند؛ مصاحبه‌اي كه زواياي بيشتري از كلاهي را كه بر سر مسئولان فدراسيون رفته است مشخص كرد. ملاني اشتاين هيلبر، مدير تبليغات اين شركت آلماني به بي‌بي‌سي گفت: «لباس‌هايي كه اكنون تيم ملي فوتبال ايران‌‌ آن را مي‌پوشد، نشان آل‌اشپورت‌ دارد، اما توليد اين شركت نيست.»
بررسي‌هاي پيشتر رسانه‌ها نيز نشان داده بود كه البسه آل‌اشپورت در‌ ايران با البسه اين كمپاني در خارج از كشور تفاوت‌هاي فاحشي دارد؛ چاپ مارك آل اشپورت نوع درجه يك خارج از ايران ‌روي پيراهن به صورت دوخته شده است، ولي در ايران ‌چاپي روي پيراهن قرار داده شده است. لوگو‌ پيراهن تيم ملي در هر صورتي و در هر جاي دنيا بايد به صورت يك شكل‌ روي پيراهن قرار داده شود، ولي لوگو‌ تيم ملي ‌روي پيراهن در ‌ايران و خارج از ايران به شدت با هم در تضاد است. در لباس درجه يك آل‌اشپورت كه در خارج از ايران به فروش مي‌رسد، مدل كول مكس است، ولي پيراهن داخل ايران كويك دراي است. سر آستين پيراهن خارج از ايران ‌كش‌بافت است، ولي پيراهن فروش داخل ايران با يك دوخت معمولي طراحي شده است. يوز ايراني پيراهن داخل ايران به شدت كم رنگ‌تر از پيراهن فروش خارج از كشور است.
    
پس از رسوايي بزرگ ماجراي پيراهن تقلبي تيم ملي ايران، مسئولان فدراسيون فوتبال سكوت كرده‌اند. علي كفاشيان اگر چه در ايران حضور ندارد اما تاكنون واكنشي به اين رسوايي نداشته است، آن هم در شرايطي كه رئيس فدراسيون يكي از حاميان اصلي لباس‌هاي آل اشپورت بوده و برابر انتقادات كرش و ملي‌پوشان به كيفيت پايين لباس‌هاي تيم ملي جانب آل اشپورت را گرفته بود و عنوان كرده بود كه لباس‌هاي تيم ملي در حد استاندارد جهاني است. حالا همه منتظر واكنش كفاشيان در اين رابطه هستند. جعفري نماينده آل اشپورت در ايران هم كه لباس‌هاي تيم ملي را تحويل مي‌داد پس از محرز شدن تقلبي بودن لباس‌ها پاسخگو نيست.
 نكته عجيب پس از اين اتفاق، صحبت‌هاي ديروز وزير ورزش در حاشيه جلسه هيئت دولت است؛ صحبت‌هايي كه جاي تامل دارد: « «اساساً در اين زمينه اشكالي وجود نداشته است، اما يك اختلاف بين سرمربي براي دريافتي از اسپانسر وجود داشته، چون بر اساس عرف سرمربي توقع داشت مبلغي به ايشان پرداخت شود كه اسپانسر از آن خودداري كرد؛ بنابراين، لباس‌ها كيفيت‌شان تأييد شده است، چون از برند معتبري در اروپاست كه مورد تأييد بسياري از تيم‌هاست‌.» صحبت‌هاي وزير در حالي است كه مسئولان كمپاني آل اشپورت لباس‌هاي تحويل داده شده به تيم ملي را تأييد كرده‌اند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار