کد خبر: 647631
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
امیر پوردستان خبر داد:
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: امسال رزمایش تخصصی پهپاد به صورت دریافت تصاویر آنلاین، پهپاد انتحاری و پهپاد حامل سلاح که توانایی شلیک موشک های هوا به زمین و هوا به هوا را برگزار خواهیم کرد.
جوان آنلاين: امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش بعد از آغاز رزمایش بیت المقدس و شلیک موشک های فجر 5، نازعات و کاتیوشا گفت: امام علی (ع) می فرمایند شمشیرها را قبل از اینکه از نیام بیرون بکشید در داخل نیام قلقلک دهید و حرکت دهید. در جنگ هر کسی که شمشیرها را زودتر بکشد او برنده خواهد شد لذا اجرای رزمایش در نیروی زمینی همانند حرکت شمشیر در نیام است تا قابلیت، انعطاف و پاسخگویی نیروها بالاتر برود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در سال جاری سه رزمایش تخصصی بزرگ برگزار کنیم، افزود: قبل از این در سال گذشته رزمایش بزرگ تحقیقاتی را در کاشان داشتیم تا از دستاوردهای نیروی زمینی و سلاح های رزم استفاده کنیم و توانستیم چگالی نفرات در کیلومتر مربع را کم کنیم.

پوردستان افزود: وقتی نفر از سلاح کم می شود چگالی نفرات در کیلومتر مربع کاهش پیدا می کند و باعث می شود هم تلفات کم شود و هم هزینه دشمن زیاد شود که این امر در سال گذشته در کاشان انجام شده است.

وی در مورد رزمایش بیت المقدس 26 که امروز آغاز شد گفت: هم برد راکت انداز ، هم دقت و قدرت تخریب را بالا بردیم و به همین نیز بسنده نمی کنیم و درخواست کردیم راکت های نیروی زمینی در برد وسیعتری فعال بشوند. این امر برای زدن عقبه پشتیبانی دشمن بسیار خوب است و این ظرفیت در نیروی زمینی ارتش ایجاد شده تا امکانات و عقبه دشمن را مورد هدف قرار دهیم و این اقدام در رزمایش امروز تمرین شد که یک انتقال تجربه داشتیم برای جوانان، در ضمن موفق شدیم سلسله زنجیره دریافت دستور و انجام عملیات را کوتاه کنیم تا در زمان کوتاه مستقر و شلیک را انجام دهیم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری سه رزمایش تخصصی برگزار خواهیم کرد، گفت: رزمایش اول، رزمایش تیپ 65 نوهد است.

وی در مورد دیگر رزمایش تخصصی نیروی زمینی ارتش نیز گفت: رزمایش تخصصی پهپاد که به صورت دریافت تصاویر آنلاین، پهپاد انتحاری و پهپاد حامل سلاح که توانایی شلیک موشک های هوا به زمین و هوا به هوا دارد را برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یک رزمایش تخصصی جنگال را برنامه ریزی کردیم و سعی می کنیم در فضای پارازیته بتوانیم هم ارتباط برقرار کنیم، هم اقدامات آفندی انجام دهیم و سیستم تاکتیکی و جی پی اس دشمن را مختل کنیم.

سردار پوردستان با اشاره به اینکه دو رزمایش گسترده دیگر با همکاری سایر نیروهای هوایی، دریایی، پدافند و سپاه برگزار خواهیم کرد، گفت: این دو رزمایش گسترده یکی در جنوب شرق و منطقه سیستان و بلوچستان و دیگری در منطقه جنوب غرب و استان خوزستان و ایلام تا پایان سال برگزار خواهد شد و هدف این است که به استراتژی های ترسیم شده دست یابیم زیرا سربازان باید همانند دژ باشند و آرزو می کنیم به این رسالت و ماموریت عظیم که به عهده داریم به خوبی عمل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار