کد خبر: 646619
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
برانكو ايوانكوويچ گزينه نخست تراكتورسازان براي جانشيني توني اوليويرا است...
اشرف رامين
مديرعاملي استقلال را مي‌پذيرم
جلسه هيئت مديره باشگاه استقلال امروز تشكيل و تكليف مديرعامل جديد اين تيم روشن مي‌شود. اين در حالي است كه بهرام افشارزاده جدي‌ترين گزينه مديرعاملي آبي‌ها به شمار مي‌آيد و  عضو جديد هيئت مديره استقلال در يك قدمي جانشيني فتح‌الله‌زاده قرار دارد: اگر بنده به عنوان مديرعامل انتخاب شوم به اين مسئله تمكين مي‌كنم. البته ممكن است كه من انتخاب نشوم. شايد اعضا به من رأي ندهند. من تا جايي كه توانستم از پذيرفتن اين پست امتناع كرده‌ام و جلوي خواسته‌ها مقاومت كردم، اما اگر انتخاب شوم با تمام وجودم خدمت مي‌كنم، چراكه باشگاه استقلال نياز به كمك دارد. هماهنگي‌هاي لازم انجام و نظرات مختلف مطرح شده. ان‌شاءالله يگانگي اتفاق مي‌افتد و همه با هم براي آينده استقلال كار مي‌كنيم. نمي‌دانم كه به مديرعاملي استقلال نزديكم يا نه. اما با توجه به فضاي فعلي احتمالاً من مديرعامل شوم. علي فتح‌الله‌زاده نيز همچنان يكي از گزينه‌هاي مديرعاملي استقلال است.
سقف بودجه 15ميلياردي براي ليگ برتري‌ها
 سازمان ليگ فوتبال سقف بودجه باشگاه‌هاي ليگ برتري و آسيايي را ابلاغ كرد. سقف بودجه باشگاه‌ها در ليگ برتر 15 ميليارد تومان است كه اين مبلغ فقط مي‌تواند صرف عقد قراردادها، ‌هزينه اسكان، اجاره هتل و سفرهاي درون كشوري شود. بنابر آيين‌نامه جديد اعلام شده از سوي سازمان ليگ باشگاه‌هايي كه در ليگ قهرمانان آسيا نماينده دارند سقف بودجه آنها حدود 18 ميليارد تومان است. از طرفي باشگاه‌ها براي خدمات فوتبال پايه و توسعه و فعاليت آكادمي‌هاي‌شان محدوديتي ندارند. تمام باشگاه‌ها درخواست بودجه‌اي زير 15 ميليارد داشتند و تنها باشگاه‌هاي فولاد، سپاهان، استقلال و پرسپوليس مبلغي فراتر از بودجه مصوبه شده فعلي را اعلام كرده‌اند. مهدي تاج رئيس‌سازمان ليگ با اشاره به اين موضوع گفت: اين طرح مي‌تواند از پرداخت‌هاي بي‌رويه جلوگيري كند و همين طور باعث شفاف‌سازي شود. باشگاه‌ها ملزم مي‌شوند براساس درآمد خودشان هزينه كنند و براي بازيكنان هم تعهد ايجاد مي‌شود تا پول‌شان را كامل بگيرند. باشگاه‌هايي كه بيش از سقف ما بودجه درخواست كرده‌اند بايد هزينه‌هاي خود را پايين آورده و با سقف بودجه‌اي كه ما اعلام كرده‌ايم تيم‌هاي خود را ببندند.
قهرمانانه با ليگ قهرمانان خداحافظي كرديم
سرمربي فولاد خوزستان خداحافظي اين تيم با ليگ قهرمانان آسيا را آبرومندانه توصيف كرد. فولاد با تساوي دو- دو مقابل السد از رسيدن به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان بازماند. حسين فركي با اشاره به شكست تيمش گفت: اين اولين تجربه حضور در جام باشگاه‌ها بود و نسبت به ديگر مربيان، من درس آموختم. مطمئن هستم اين براي باشگاه و تيم درس بزرگي بود. ميانگين سني ما را نگاه كنيد، قهرمانانه با جام باشگاه‌ها خداحافظي كرديم، مردم دعا مي‌كردند تا ما به مرحله بعدي صعود كنيم، اما جذابيت و قشنگي فوتبال اين فرصت را به ما نداد. شرايط سني بازيكنان السد بالا بود و در نيمه دوم آنها كم آوردند، به همين دليل ما بازي 2 بر صفر را به تساوي كشيديم و اگر ضربه آخر كه به ديرك دروازه برخورد كرد، گل مي‌شد اتفاق ملي براي ما رخ مي‌داد. دوستاني كه فوتبال بازي كردند مي‌دانند بازي با زبان آسان است، اما ارائه بازي در آن شرايط سخت است. برخي از هواداران كارهايي را انجام دادند كه به ضرر ما تمام شد. ورود بازيكن به زمين، پرتاب سنگ، روشن كردن ليزر همه به ضرر ما تمام شد.
 
مشكل مالياتي مانع سفر برانكو به تبريز
برانكو ايوانكوويچ گزينه نخست تراكتورسازان براي جانشيني توني اوليويرا است. باشگاه تراكتورسازي پس از آن با برانكو ايوانكوويچ وارد مذاكره شد تا بيش از اين زمان را از دست ندهند. اين در حالي است تراكتورسازان تا همين چند روز پيش بحث به خدمت گرفتن برانكو را تكذيب مي‌كردند. منتها اين باشگاه در سايت رسمي خود اين خبر را تأييد كرد: «اولويت اول تراكتورسازي، برانكو ايوانكوويچ است كه فوتبال ايران را خوب مي‌شناسد و آن را دنبال مي‌كند و در پي صحبت‌هاي به عمل آمده، نامبرده علاقه خود را نسبت به تراكتور اظهار داشته و آماده آمدن به تبريز است. » با اين وجود چالش اصلي تبريزي‌ها برطرف كردن مشكل مالياتي سرمربي اسبق تيم ملي است. با گذشت هشت سال از اتمام قرارداد برانكو با تيم ملي، فدراسيون فوتبال هنوز ماليات 450 ميليوني وي را پرداخت نكرده و ايوانكوويچ حق ورود به كشورمان را ندارد. به اين ترتيب تراكتورسازان بايد منتظر حل اين مشكل باشند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار