کد خبر: 646173
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
29 روز تا جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل
سرمربي تيم ملي انگليس از بازيكنانش خواست تا با هدف قهرماني در جام جهاني به برزيل سفر كنند
شيوا نوروزي
سرمربي تيم ملي انگليس از بازيكنانش خواست تا با هدف قهرماني در جام جهاني به برزيل سفر كنند. در فاصله يك ماه تا آغاز جام جهاني سه شيرها اميدي به كسب جام ندارند. اين در حالي است كه بهترين تيم‌هاي جهان همواره از قهرماني حرف مي‌زنند. روي هاجسون با انتقاد از جوي كه عليه تيمش به راه افتاده براي روحيه دادن به شاگردانش انگليس را يكي از مدعيان اين دوره جام جهاني خواند: معتقدم انگليس مي‌تواند قهرمان جام جهاني شود. اگر چنين تفكري نداريم، اصلاً چه لزومي دارد كه تيم را به برزيل اعزام كنيم. همه رقبا در انديشه كسب جام هستند. اسكولاري از قهرماني برزيل مي‌گويد، مطمئناً سرمربي اروگوئه هم همين نظر را دارد و مربيان آرژانتين و آلمان هم همينطور. چرا ما نبايد خودمان را مدعي بدانيم؟ اگر هدف رسيدن به قهرماني است پس بايد خوب بازي كنيم. بايد مثبت فكر كنيم

  «افتخار پارس» شعار ايران در جام جهاني
«افتخار پارس» به عنوان شعار ايران در جام جهاني 2014 انتخاب شد. فدراسيون جهاني فوتبال شعار 32 تيم راه يافته به جام جهاني را اعلام كرد. سايت فيفا شعارهاي منتخب هر كشور را به رأي‌گيري گذاشته بود و پس از اتمام رأي‌گيري شعارهاي نهايي را انتخاب كرد. بر اين اساس HONOUR OF PERSIA يا افتخار پارس شعار ملي پوشان ايراني در برزيل است. يك جهان، يك ملت و يك تيم و رويايت را محقق كن از ديگر شعارهاي برگزيده تيم ملي كشورمان بود.

  سوارز و كاواني در ليست تابارس
سرمربي تيم ملي اروگوئه اسامي 25 بازيكن خود براي حضور در جام جهاني را اعلام كرد. همانطور كه انتظار مي‌رفت اسكار تابارس تغيير زيادي در تركيب تيمش نداد. 18 بازيكن اروگوئه در تيم‌هاي اروپايي بازي مي‌كنند. لوئيز سوارز ستاره ليورپول سرشناس‌ترين بازيكن اروگوئه در برزيل است، ادينسون كاواني مهاجم پاري سن ژرمن عصاي دست تابارس خواهد بود و ديه‌گو فورلان هم جام جهاني را تجربه مي‌كند. اروگوئه پيش از آغاز مسابقات دو ديدار دوستانه با ايرلند شمالي و اسلووني برگزار مي‌كند. اين تيم در گروه D با ايتاليا، انگليس و كاستاريكا همگروه است.

  نيمكت آلمان را ترك نمي‌كنم
يواخيم لو قصد كناره‌گيري از تيم ملي آلمان را ندارد. سرمربي ژرمن‌ها سال گذشته قرارداد خود را تا سال 2016 تمديد كرد. با اين حال خبرهايي مبني بر كناره‌گيري لو پس از پايان جام جهاني در رسانه‌ها منتشر شده. حال آنكه سرمربي 54 ساله به هيچ وجه قصد كناره‌گيري از سمتش را ندارد، چه در برزيل نتايج خوبي بگيرند و چه دست خالي به آلمان بازگردند. او در گفت و گو با نشريه اكسپرس گفت: مي‌خواهم تا پايان قراردادم با فدراسيون فوتبال آلمان روي نيمكت تيم ملي بنشينم. بعضي‌ها مي‌گويند كه اگر قهرمان جام جهاني شويم كناره‌گيري‌ام را اعلام مي‌كنم، اما به نظر من قهرماني در جام جهاني انگيزه‌اي براي ادامه همكاري است. خيلي‌ها فكر مي‌كنند بعد از قهرماني در جام جهاني بايد استراحت كني، اما من با اين عقيده موافق نيستم. دل بوسكه را ببينيد، بعد از قهرماني اسپانيا در جام جهاني اين تيم را دو سال بعد به قهرماني اروپا رساند. ژرمن‌ها در جام جهاني با پرتغال، غنا و امريكا همگروه هستند.

  در حسرت جام جهاني
بسياري از فوتباليست‌هاي سرشناس جهان همچنان در حسرت بازي در جام جهاني هستند. بزرگ‌ترين آوردگاه فوتبال جهان هر چهار سال يك بار برگزار مي‌شود و هيچ فوتباليستي را پيدا نمي‌كنيد كه آرزوي حضور در اين تورنمنت را نداشته باشد. با اين وجود بازيكنان زيادي هستند كه هنوز به آرزويشان نرسيده‌اند و با توجه به بالا رفتن سن و سال‌شان بعيد است كه به هدفشان برسند. در اين ميان رايان گيگز نماد بازيكنان جام جهاني نديده است. زلاتان ابراهيموويچ مهاجم اين روزهاي پاري سن ژرمن از جمله كساني است كه بازي‌هاي اين دوره را از جعبه جادويي مي‌بيند. زلاتان سوئدي از سال 2001 پيراهن كشورش را به تن كرد و تجربه دو دوره حضور در جام جهاني را در كارنامه دارد. اما زردپوشان هشت سال است كه از رسيدن به جمع 32 تيم پاياني باز مي‌مانند. به همين دليل ايبرا به جاي برزيل از سوئد نتايج را پيگيري خواهد كرد. گرت بيل مهاجم آماده اين روزهاي رئال مادريد هم شرايط زلاتان را دارد. با اين تفاوت كه تيم ملي ولز تاكنون موفق به صعود به جام جهاني نشده. بيل با وجود آنكه پيشرفت زيادي در رده باشگاهي داشته، اما نتوانسته كمكي به تيم ملي كشورش كند. كلوديو پيزارو سرشناس‌ترين مهاجم پرو از جمله كساني است كه در 15 سال گذشته همه بازي‌هاي جام را از تلويزيون تماشا كرده. روبرت لواندوفسكي مهاجم دورتموند كماكان يكي از آرزوهايش بازي در اين تورنمنت است. او شش سال است كه به تيم ملي لهستان دعوت مي‌شود اما لهستاني‌ها دو دوره متوالي است كه به جام جهاني راه پيدا نمي‌كنند. پيتر چك دروازه‌بان چك، گوران پاندف مقدونيه‌اي، آرون رمزي ولزي و ديويد آلابا اتريشي از ديگر فوتباليست‌هاي شناخته شده غايب برزيل هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار