کد خبر: 639487
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
باز هاشمی، باز خاطره!
جاسبی در این خاطره ادعا می‌کند که اشک هاشمی رفسنجانی در حضور امام خمینی (ره) باعث شد تا ایشان عزل بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا صادر کنند!

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، چندی است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطراتی را از طریق سایت خود بیان می کند که جای بسی تأمل دارد.

 

این خاطرات گاهاً باعث شده که برخی از مسئولان نظام نیز نسبت به آنها واکنش نشان دهند.

 

این بار سایت رسمی هاشمی رفسنجانی در جدیدترین مطلب خود خاطره ای به نقل از عبدالله جاسبی در گفت و گو با روزنامه اعتماد منتشر کرده است.

 

جاسبی در این خاطره ادعا می کند که اشک هاشمی رفسنجانی در حضور امام خمینی (ره) باعث شد تا ایشان عزل بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا صادر کنند!

 

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی به نقل از اعتماد گزیده این روایت را چنین شرح کرده است:

 

عبدالله جاسبی یکی از اعضای حزب جمهوری اسلامی با ذکر خاطره ای از رهبر معظم انقلاب به تاثیر گریه آقای هاشمی بر امام (ره) و عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا اشاره کرد.


«من حقیقتش نمی‌دانم این را اینجا نقل بکنم یا خیر و آیا شما این را می‌توانید اعلام کنید. اما ایرادی ندارد نقل می‌کنم تا در تاریخ ضبط شود چون تا به حال در جایی این را نقل نکرده‌ام. سال 1361 ما جلسه‌ای با آیت‌الله خامنه‌ای، دبیرکل وقت حزب داشتیم. من همین طوری از ایشان سوال کردم آقای خامنه‌ای حالا خودمانیم چطور شد که امام با عزل بنی‌صدر موافقت کردند؟ چون بالاخره اگر امام موافقت نمی‌کردند حزب هم اقدامی نمی‌کرد علیه بنی‌صدر و در اصل این اجازه امام بود که حزب هم توانست علیه بنی‌صدر اقدامی انجام دهد. آقای خامنه‌ای در آن جلسه نقل کردند که ما همان خرداد 60 جلسه‌یی را با امام داشتیم. همین که امام وارد جلسه شدند من بودم و شهید بهشتی و آقای هاشمی.


امام بی‌مقدمه شروع کردند به اعتراض کردن به ما که شما از خدا نمی‌ترسید؟چرا آنقدر اختلاف ایجاد می‌کنید و به همدیگر می‌ترسید؟ چرا به فکر مردم نیستید؟ یک آن آقای هاشمی ناراحت شدند و شروع کردن به تند صحبت کردن به امام که ما خجالت بکشیم؟ آنقدر این بنی‌صدر علیه ما حرف می‌زند و آبروی ما را می‌برد شما حرفی نمی‌زنید؟! و بعد آقای هاشمی ساکت شدند و زدند زیر گریه! امام جلسه را ترک کردند و ما هم همین طور سکوت کرده بودیم. فردای آن روز حاج احمد آقا به ما زنگ زدند و گفتن دیشب امام خواب‌شان نبرده است و حکم عزل بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا صادر کرده‌اند و چند روز بعد نیز حکم عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس مطرح شد و رای آورد. این داستان عزل بنی‌صدر بود که چطور به تایید حضرت امام رسید.»

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
0
0
انقلاب اسلامی همه چیز را به خودش دیده بود و فقط یک ابوهریره نیاز داشت ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار