کد خبر: 636747
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
ازسوي جانشين رئيس سازمان بسيج صورت گرفت
جانشين سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد: بانوي شهيد فوزيه شيردل، روحاني اهل سنت مولوي مصطفي جنگي زهي و مسلمان امريكايي مالكوم لطيف شباز به عنوان سه شهيد شاخص بسيج در سال 93 معرفي شده‌اند.

جانشين سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد: بانوي شهيد فوزيه شيردل، روحاني اهل سنت مولوي مصطفي جنگي زهي و مسلمان امريكايي مالكوم لطيف شباز به عنوان سه شهيد شاخص بسيج در سال 93 معرفي شده‌اند.

به گزارش فارس، سردار علي فضلي فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج و جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري كه ظهر ديروز برگزار شد، اظهار داشت:‌راهيان نور بزرگترين عمليات فرهنگي كشور است. وي افزود: راهيان نور در طول سال اجرايي و عملياتي است و از اول ارديبهشت هر سال تا پايان فروردين سال بعد دوره سالانه اردوهاي راهيان نور به حساب مي‌آيد. فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج در ادامه با بيان اينكه امسال چهارمين سال برگزاري اردوي راهيان نور دريايي شهداي خليج فارس است، گفت: در مجموع هفت استان درگير پذيرايي از كاروان راهيان نور هستند و امسال با آمادگي كامل در شرايط بهتر، قوي‌‌تر و با زيرساخت تقويت شده نسبت به سال‌هاي گذشته در خدمت كاروان‌هاي راهيان نور هستيم. فضلي افزود: در اين مسير دولت، مجلس، قوه قضائيه و نيروهاي مسلح و بخش مردم‌نهاد به صورت يكدل و با هم‌افزايي اين اقدام را انجام مي‌دهند. وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: امروز در آستانه بزرگ‌ترين جشنواره مردمي ايران به عنوان يازدهمين جشنواره ره‌آورد سرزمين‌هاي نور هستيم كه اين جشنواره از 20 اسفند ماه و به مدت 10 شب در خوزستان و شهر خرمشهر برگزار مي‌شود.

فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج افزود: آغاز اين جشنواره با بزرگ‌ترين رويداد ملت مصادف شده و آن روز ملي راهيان نور است كه طي سال گذشته در شوراي فرهنگ عمومي مصوب و 20 اسفند به عنوان روز ملي راهيان نور تعيين شد. فضلي با بيان اينكه اين جشنواره در مجتمع بزرگ شهيد باكري برگزار مي‌شود، گفت: بزرگ‌ترين صحنه نمايش رزمي از سقوط خرمشهر تا فتح آن در اين مجتمع و با ظرفيت 12 هزار نفر نمايش داده مي‌شود. وي در ادامه با اشاره به اردوهاي راهيان نور دانشجويان اظهار داشت: امسال و با برنامه‌ريزي صورت گرفته و موافقت آقاي فرجي‌دانا وزير علوم و همكاري نيروهاي مسلح عزيمت دانشجويان آغاز شده و اكنون آنها در مناطق عملياتي حضور دارند.

فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج تصريح كرد: ‌همچنين امسال در روز ملي شهيد، روز 22 اسفند با همكاري بنياد شهيد در سراسر كشور و به ويژه اردوهاي راهيان نور برنامه‌هاي ويژه‌اي خواهيم داشت.

فضلي با اشاره به عملكرد اردوي راهيان نور دريايي خاطرنشان كرد: بخشي از راهيان نور دريايي به حضور متخصصين از اقشار مختلف مربوط مي‌شود كه در سال گذشته 143 هزار نفر از آنها در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان حضور داشته‌اند. وي با بيان اينكه هر سال ظرفيت راهيان نور دريايي افزايش مي‌يابد، افزود: زائران راهيان نور دريايي شبي را در جزيره خارك اقامت دارند و همچنين بر روي عرشه شناورهاي مقتدر نيروي دريايي سپاه در چهار منطقه دريايي، شاهد روايتگري رزمنده‌هاي ما در دوران دفاع مقدس هستند.

فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج تأكيد كرد: در آينده بسيار نزديك بخشي از كاروان‌هاي راهيان نور را به جزاير دفاعي در خليج فارس اعزام خواهيم كرد كه فعلاً در حال برنامه‌ريزي آن هستيم.

فضلي با اشاره به ظرفيت اردوگاه‌هاي راهيان نور گفت: ظرفيت شب‌ماني در اردوگاه راهيان نور به 102 هزار و 400 نفر رسيده است، البته در ايام پيك تمام اردوگاه‌هاي ما پذيراي زائران هستند. وي در ادامه سخنانش در خصوص امنيت كاروان راهيان نور اظهار داشت: ايمني همواره مورد تأكيد و توجه ما بوده و هست و دستورالعمل‌هاي جامعي در خصوص اعزام همه اقشار پيش‌بيني شده است.

فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج تأكيد كرد: در دوره زماني از اول ارديبهشت امسال تا الان هيچ تلفات يا ضايعه خاصي در اردوهاي راهيان نور نداشته‌ايم.

فضلي در پاسخ به سؤالي در خصوص تاثير كم كردن بودجه بسيج بر روي فعاليت‌هاي اين سازمان و به خصوص اردوهاي راهيان نور گفت: دولت محترم همه تلاش و همتش را براي پشتيباني و تأمين اعتبار به كار برده، ليكن با كاهش برخي بخش‌هاي بودجه‌اي مواجه هستيم و اميدواريم در فرآيند پيش رو و همت دولت، اين دغدغه به طور كامل و جامع مرتفع شود.

فضلي با بيان اينكه سال گذشته نظام مقدس جمهوري اسلامي 500 ميليارد تومان براي راهيان نور اختصاص داده بود، گفت: امروز ما اقتصاد مقاومتي را پيش رو داريم و تلاش مي‌كنيم صرفه‌جويي كنيم و از طرفي درصد حضور بخش مردم نهاد را در اين عرصه تقويت كرده‌ايم. از سوي ديگر با ابلاغي كه وزير كشور به استانداران و فرمانداران داشته و تواني كه داريم هزينه‌هاي بخش فرهنگي را در اين مسير سوق خواهيم داد. وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه در سال گذشته كه اوج حضور در اردوهاي راهيان نور بود 4 ميليون و 860 هزار نفر به مناطق عملياتي اعزام شدند، گفت: 88 تا 90 درصد از اين افراد كساني بودند كه براي بار اول به اردوهاي راهيان نور آمده‌اند. فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج ادامه داد: امسال 340 هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوي راهيان نور اعزام شده‌اند كه اميدواريم با تأمين اعتبار اين رقم به يك ميليون نفر برسد.

فضلي ادامه داد: امسال با همت عزيزان در دانشگاه‌ها براي حضور 500 هزار دانشجو در مناطق عملياتي برنامه‌ريزي كرده‌ايم و ظرفيت‌هاي زيرساختي بسيج و سپاه به خدمت گرفته شده است.

فوزيه شيردل شهيده‌اي از خطه كرمانشاه بود كه در در روز بيست و پنجم مرداد 1358 در جريان حمله گروهك ‌ضدانقلاب دموكرات به بهداري پاوه و محاصره بهداري و در حالي كه مشغول كمك به ياران شهيد دكتر مصطفي چمران بود به شهادت رسيد.

شهيد مولوي جنگ زهي نيز از علماي با بصيرت اهل سنت در سيستان و بلوچستان بود كه به خاطر حركت‌هاي وحدت آفرينش در سال 1390 و پس از انجام فريضه نماز جمعه توسط گروه‌هاي تروريستي سلفي به شهادت رسيد.

شهيد مالكوم شباز نيز يك مسلمان امريكايي بود كه توسط ايادي استكبار جهاني در كشور مكزيك به شهادت رسيد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار