کد خبر: 635047
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹
طي بيانيه‌اي صورت گرفت
مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور در بيانيه‌اي نسبت برخي حاشيه‌سازي‌هاي وزارت علوم از جمله انتصاب افراد نزديك به فتنه در دانشگاه‌ها، بازگشت اساتيد سكولار و دانشجويان ستاره‌دار، مجوز تاسيس تشكل‌هاي افراطي و... هشدار دادند.

مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور در بيانيه‌اي نسبت برخي حاشيه‌سازي‌هاي وزارت علوم از جمله انتصاب افراد نزديك به فتنه در دانشگاه‌ها، بازگشت اساتيد سكولار و دانشجويان ستاره‌دار، مجوز تاسيس تشكل‌هاي افراطي و... هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجو، در بيانيه پاياني نشست دو روزه مسئولان بسيج دانشجويي 313 دانشگاه‌ كشور كه روز پنج‌شنبه به كار خود پايان داد، آمده است:حضور و تداوم پرصلابت انقلاب اسلامي در فجر سي و پنجم و حماسه ميليوني مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن امسال، برگ ديگري بر افتخارات نظام جمهوري اسلامي و انقلاب جهاني مستضعفين اضافه كرد. نگاهي به راه طي شده و گردنه‌هاي سخت و نفس‌گيري كه در طول 35 سال گذشته به سلامت پشت‌سر گذاشته‌ايم، ترديدي باقي نمي‌گذارد كه گام‌هاي بلند و استواري را برداشته‌ايم، چيزي شبيه «معجزه.»

نقطه آغاز از آنجا بود كه در پي انقلابي عظيم و الهي و در ركاب امام راحلمان(ره) سقف ظلماني و تاريك نظام سلطه جهاني را شكافتيم و نامعادله تحميلي «سلطه‌گر و سلطه‌پذير» را كه در پوشش «همزيستي مسالمت‌آميز!» به خوردمان داده بودند، برهم زديم و اينگونه بود كه «عصر روح الله» آغاز شد. ما دانشجويان انقلابي ايران زمين با گذشت 35 سال از انقلاب كبير اسلامي فراز و‌نشيب‌هاي زيادي پشت سر گذاشته‌ايم و گاه و بي‌گاه برخي از «نبايد»هاي مرسوم جهاني را «بايد» پنداشته‌ايم و نظم ظالمانه بين‌المللي را به چالش كشيده‌ايم و به لطف خداي سبحان، چشم از «جلودار» و راه‌بر، بر نگرفته‌ايم و پاي از بستر اصلي انقلاب بيرون نگذاشته‌ايم. اما بسيج دانشجويي به عنوان فراگير‌ترين تشكل دانشجويي، مسائل و دغدغه‌هايي دارد كه در ذيل خطاب به دولتمردان، مسئولان و مردم بيان مي‌دارد:

1. سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي كه حاكي از رويكرد ايجابي و تهاجمي و بهره برداري حداكثري از ظرفيت‌هاي عظيم درون كشور است و تأكيدات مكرر مقام عظماي ولايت بر اميد نبستن به بيرون بايد نصب‌العين تمامي مسئولان محترم در دولت و همه دستگاه‌ها قرار گيرد. اهميت قدرت درون‌زا و توجه به تقويت ساخت دروني كشور به اندازه‌اي است كه در يك ساله اخير مُدام از سوي رهبر معظم انقلاب تكرار شده است. با پيمودن اقتصاد مقاومتي است كه حماسه اقتصادي رقم خواهد خورد. فلذا ما دانشجويان از دولتمردان و نمايندگان محترم در خانه ملت انتظار داريم توجه به اقتدار درون‌زا و استحكام ساخت دروني كشور را در اولويت كاري خود قرار دهند.

2. تناقض‌گويي در رفتار و گفتار مقامات امريكايي و استفاده از زبان تهديد، تحريم و فشار در برابر لحن نرم و ملايم رئيس‌جمهور محترم و وزير امور خارجه كشورمان، ابهامات و ترديدها را پيرامون توافق هسته‌اي ايران و 1+5 افزوده است. سه بار افزايش تحريم‌ها عليه برخي از شركت‌هاي ايراني در سه ماه گذشته، بيش از 9 بار تهديد به استفاده از گزينه‌هاي روي ميز و باز كردن پرونده‌هاي حقوق بشر، موشك‌هاي بالستيك و مبارزه با تروريسم به موازات پرونده هسته‌اي و حال مداخله صريح در امور داخلي ايران و درخواست رفع محدوديت‌هاي سران فتنه همه و همه بيانگر غير قابل اعتماد بودن امريكايي‌ها و عدم حسن نيت امريكايي‌ها در برابر ايران اسلامي است. لذا از مسئولان دستگاه ديپلماسي كشور و شخص رئيس‌جمهور انتظار داريم در پيگيري منافع مردم ايران و حقوق هسته‌اي ايشان ذره‌اي عقب‌نشيني نكرده و با توجه به گستاخي و توهين‌هاي مكرر مقامات امريكايي، با دقت و جديت اين اعمال را رصد كرده و هرگونه اقدامي براي حفظ شدن سه اصل عزت، حكمت و مصلحت در ديپلماسي و سياست خارجي را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند.

3. مطالبه دانشجويان انقلابي اين است كه دولت يازدهم و وزارت علوم اين دولت هرچه سريع‌تر برنامه‌هاي خود را براي تحقق دانشگاه اسلامي اعلان كند. همچنين مسئولان وزارت علوم اعلام كنند چه برنامه‌اي براي اساتيد سكولار كه قائل و معتقد به دانشگاه اسلامي نيستند، دارند؟ آيا استاد يا رئيس دانشگاهي كه خود اعتقادي به اسلامي‌سازي دانشگاه ندارد مي‌تواند گامي درجهت تحقق و توليد علوم انساني اسلامي بردارد؟ حتماً اينچنين نيست. مهم‌ترين مطالبه ما از وزارت علوم، حركت به سمت تحقق دانشگاه اسلامي است، نگرانيم كه با توجه به برخي خط‌مشي‌هاي اعلامي و اعلاني وزارت علوم دولت يازدهم، ادامه مسير تحقق دانشگاه اسلامي علاوه بر تأخير با موانع احتمالاً فراواني مواجه شود.

4. متأسفانه وزارت علوم دولت يازدهم در عملكرد چند ماه خود حاشيه‌سازي‌هاي فراواني را به همراه داشته است، حاشيه سازي‌هايي چون اعزام هيئت‌هاي سه نفره از سوي وزارت به دانشگاه‌ها كه عملاً به تسويه حساب سياسي در دانشگاه‌ها مي‌پردازند، انتصاب افراد نزديك به فتنه در دانشگاه‌ها، انتصاب افرادي كه مجلس شوراي اسلامي صلاحيت آنها را براي حضور در وزارت علوم تأييد نكرده است در مشاغل كليدي اين وزارتخانه، بازگشت اساتيد سكولار و دانشجويان ستاره‌دار، مجوز تاسيس تشكل‌هاي افراطي و...

لذا ما دانشجويان بسيجي به عنوان فراگيرترين تشكل دانشجويي، اين عملكرد‌هاي وزارت علوم را مصداق خروج از اعتدال و تدبير مي‌دانيم و به مسئولان وزارتخانه هشدار مي‌دهيم روند رو به رشد علم بومي در دانشگاه‌ها هرگز نبايد كند يا متوقف شود. دانشگاه اسلامي مورد مطالبه ما دانشگاهي است كه در آن نشاط علمي و نشاط سياسي توأمان وجود دارد، به گونه‌اي كه بستر براي ارائه سليقه‌هاي مختلف سياسي در چارچوب قانون فراهم باشد و اولويت فعاليت‌هاي علمي همچنان در صدر فعاليت‌هاي دانشگاهي باشد.

5. سي‌و پنج سال از وقوع انقلاب اسلامي ايران مي‏گذرد، انقلابي كه حول گفتمان مقابله با ظلم، اقامه عدل، دفاع از حقوق محرومين و مستضعفين و برپايي قسط و عدالت در جامعه پايه‏ريزي شد و توانست خيل عظيمي از توده‌هاي مردم و به ويژه كوخ‏ نشينان و پابرهنگان را با خود همراه سازد.

به رغم توفيقات به دست آمده در عرصه‌هاي مختلف متأسفانه همچنان شاهد مفاسد اقتصادي، افزايش ثروت‏هاي بادآورده و افزايش فاصله طبقاتي در جامعه هستيم؛مسئله‌اي كه به نظر مي‌رسد، به رغم تأكيدات مقام معظم رهبري، آن طور كه بايسته و شايسته است مورد توجه برخي از مسئولان و خصوصا مسئولان قوه قضائيه قرار نگرفته است. انتظار داريم كه از هر گونه اقدامي در راستاي مبارزه قاطع و بدون مسامحه با مفاسد اقتصادي دريغ نكرده و با روشنگري‌هاي لازم بيش از پيش در اين امر بكوشند. بسيج دانشجويي به عنوان فراگيرترين تشكل دانشجويي همواره از ابتداي شكل‌گيري خود در همه دولت‌ها پيگير و مطالبه‌گر برخود با مفاسد اقتصادي بوده است.

6. يكي از نگراني‌ها و دغدغه‌هاي جدي مردم انقلابي و دانشجويان انقلابي استفاده از افرادي منتسب به جريان فتنه يا حاميان ايشان در مديريت‌هاي مياني كشور از جمله استانداران و معاونين و مديران كل وزارتخانه‌هاست. امري كه به نظر مي‌رسد در شرايط حساس كنوني، بايد با دقت بيشتر دولت و همچنين نظارت دقيق‌تر نمايندگان بر عملكرد وزرا و مسئولان دولت، پيگيري و بررسي شود و به نگراني‌ها و دغدغه دانشجويان پاسخ داده شود. دانشجويان بسيجي در پايان بيانيه خود تأكيد كرده‌اند: بار ديگر ضمن تجديد عهد و بيعت دوباره با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام راحل(ره) و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و اعلام حمايت و تبعيت كامل از رهنمودهاي عالمانه و حكيمانه مقام معظم رهبري «مدظله‌العالي»، اميدواريم كه دولتمردان و نمايندگان مجلس و ساير مسئولان كشور همراه با مردم و پيروي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب بيش از پيش در پيگيري منافع امت اسلامي و خدمت به انقلاب جهاني مستعضفين تلاش كنند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
0
كجا هستند كساني كه احمدي نژاد را ...
اين سنت خداست كه اگر شكر نعمت نكرديد نعمت از شما گرفته ميشود.
حد اقل بايد ٤ سال را خون دل بخوريم تا مگر خداوند از سر تقصيرمان و ظلمي كه به يك خادم مخلص و ظلم بزرگي كه در حق نظام اسلامي روا داشتيم بگذرد.
بنشینید ببینید که چگونه ... موضع گیری میشود و راه برای ...هموار میشود . ببینید که چگونه سران و عوامل فتنه 88 برگردهای این ملت مظلوم و حزب الله بتازند.
این اول کار است که هر آنچه در دوران احمدی نژاد انجام شده را تخریب میکنند و همه را نابود میکنند.
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
0
2
"هشدار 600 مسئول بسيج دانشجويي درباره خروج وزارت علوم از اعتدال"
در این خصوص چند مساله حایز توجه است:
1- گرچه شعار این دولت اعتدال است ولی عملا درحوزه های مختلف مانند وزارت علوم فراتر از افراطی عمل کرده است لذا گوش شنوایی به درخواستهای بحق دانشجویان انقلابی وجو نخواهد داشت ولازم است ازمجاری نظارت مجلس پیگیری نمایند.
2- این مشکلات بوجود امده توسط طیف نفوذ یافته از فتنه امریکایی 88 را طریق گفتمان دانشجویی به یک مطالبه دانشجویی مبدل وفضارا برجولان یافتن افراطیون تنگ نمایند.
3- قطعا با این بیانیه بسیج دانشجویی انان ، محدودیتها را برای فعالیتهای دانشجویان انقلابی تنگ خواهند کرد فلذا بایستی امادگی لازم با تحرکات جدید انان باشند.
باارزوی موفقیت برای بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور- با تشکر.فشارکی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار