کد خبر: 634827
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
فرمانده كل سپاه پاسداران:
سیستم‌ اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه‌ها مقاومت می‌کند.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كرد كه به دليل مقطع حساسي كه بايد مذاكرات به جلو برود تا بهانه دست كسي ندهيم، فعلاً بايد سكوت كنيم و بغض در گلو نگه داريم اما هيچ كس نبايد از خطوط قرمز عبور كند.

دعواي خياباني سال 88 سر انقلاب بود

سرلشكر محمدعلي جعفري در مراسم افتتاحيه نشست مسئولان حوزه‌هاي بسيج دانشجويي سراسر كشور خطاب به حاضران گفت: ببينيد انقلاب چه انتظاري دارد، تلاش كنيم تا اين انتظارات برآورده شود و به نظرم دغدغه شما هم همين است. اگر اين دغدغه‌ها را نداشته باشيد نمي‌توانيد اسمتان را بسيجي بگذاريد، بسيجي دغدغه انقلاب دارد. شما نسل آينده و اثرگذار آينده هستيد و آينده كشور به دست شما سپرده شده است.

وي تصريح كرد: در مرحله اول بايد انقلاب را معنا كنيم. سر همين موضوع اختلاف و دعوا شده است، دعواي خياباني سال 88 سر موضوع انقلاب بود. انقلاب اسلامي حركت جمعي در جامعه، ملت و امت تحت رهبري يك فقيه عادل است كه جامعه را به سمت اسلامي شدن مي‌برد. البته مرحله انقلاب فقط پيروزي و مبارزه با طاغوت نبود بلكه مرحله اوليه اين بود و حضرت آقا از آن به عنوان مرحله اول انقلاب نام برده‌اند.

سرلشكر جعفري به تشريح مرحله سوم و چهارم در انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: مرحله سوم و چهارم، اسلامي شدن دستگاه‌هاي نظام، اسلامي كردن جامعه و جامعه اسلامي است كه با مرحله سوم فاصله داريم.

در دوم خرداد برخي به دنبال توقف انقلاب بودند

فرمانده كل سپاه با طرح اين پرسش «سِرّ انقلاب چيست كه بعد از 35 سال پوياست و هر چه به جلو مي‌رود شفاف‌تر به حركت خود ادامه مي‌دهد،» گفت: اين نشان مي‌دهد كه اهداف بالاست و البته راه بسيار طولاني هم در پيش داريم. ديديم در دوم خرداد شعار توقف انقلاب را سر دادند و متأسفانه برخي كه در حاكميت نفوذ كرده بودند هم دنبال توقف انقلاب بودند، مشكل با اين نگاه است، چراكه بعضي اعلام مي‌كنند و بعضي ديگر اعلام نمي‌كنند، ولي در عمل اعتقادي به ارزش‌ها و اصول انقلاب ندارند و نگاه آنها به خارج، غرب و اروپايي‌هاست و معتقدند بايد از آنها الگوبرداري كنند.

وي اضافه كرد: انقلاب اسلامي به دنبال اين است تا مباني ديني را در تاروپود و در حوزه‌هاي اقتصاد، سياست، مديريت جامعه، فرهنگي، رشد و هدايت جامعه پياده كند و اين موضوع مغايرتي با رشد و پيشرفت ندارد بلكه مشكل از نگاهِ غربي، سكولاري و ليبراليستي به فرهنگ، اقتصاد و. . . شروع مي‌شود.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: مشكل همين است، چراكه خيلي‌ها حرف واقعي به مردم نمي‌زنند و چهره واقعي خود را نشان نمي‌دهند و اعتقاد ديگري دارند. يك جور حرف مي‌زنند و طور ديگري عمل مي‌كنند، قرآن به آنها منافق مي‌گويد.

امريكا مي‌خواهد چهره موجهي از خود به نمايش بگذارد

فرمانده كل سپاه، با اشاره دو نوع آرمان سلبي و ايجابي، تسليم نشدن در برابر باج‌خواهي نظام سلطه و نفي سلطه را از آرمان‌هاي سلبي عنوان كرد و گفت: تا كنون در آرمان‌هاي سلبي كه نفي نظام سلطه و ايستادگي در برابر نظام سلطه است، موفق بوده‌ايم.

سرلشكر جعفري خاطرنشان كرد: حضرت آقا فرموده بودند كه امريكا مي‌خواهد چهره موجهي از خود نشان دهد تا از اين طريق خود را علاقه‌مند به ما نشان دهد اما تلاش آنها به نتيجه نخواهد رسيد.

كتاب‌هاي علوم انساني غربي

در دانشگاه‌هاي ايران

سردار جعفري به اهميت علوم انساني پرداخت و تأكيد كرد: مبناي علوم انساني غرب جدايي دين از سياست است اما كتاب‌هاي آنها در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود، در حالي كه اين كتاب‌ها و مطالب براي شناخت ايدئولوژي غرب خوب است اما نه براي بسيجي‌ها كه مي‌خواهند در آينده نقش مهمي را برعهده بگيرند. حضرت آقا در همين زمينه بر موضوع تحول تأكيد كرده بودند، اما هنوز اتفاقي نيفتاده و ما فقط افتخار مي‌كنيم كه دكترا مي‌دهيم! دكترا براي چه؟ چه كار مي‌كنيم؟ در علوم انساني بايد با مباني ديني آشنا شد.

فرمانده كل سپاه پاسداران اظهار داشت: بايد به فكر آينده باشيم چراكه مسئوليت‌هاي بخش‌هاي مختلف در آينده در دست شما است. اميدي به نسل قبل نداشته باشيد چون يا مسن شده‌اند و از حالت انقلابي خارج شده‌اند يا تربيت شده علوم غربي هستند و دوره‌هايي را در اروپا گذرانده‌اند بنابراين شما به فكر آينده انقلاب باشيد و خودتان را خوب بسازيد تا اگر 40 ساله هم شديد باز انقلابي بمانيد كه اين كار خيلي سختي است، اگر يك درصد هم بگويم باز زياد گفته‌ام! مشكل ما با انقلابيون قبل هم همين بوده كه خود را انقلابي مي‌دانستند اما به حرف ولي فقيه گوش ندادند و انقلابي نماندند.

فرمانده كل سپاه بار ديگر بر علوم انساني تأكيد كرد و اظهار داشت: ما بايد علوم انساني را از فقه بگيريم، اما از جاهاي ديگر مي‌گيريم. از حرف‌هايي كه آقا مي‌زنند عقب هستيم و فكر مي‌كنيم اين حرف‌ها براي ديگران است.

اگر معنويت نباشد، آمادگي نظامي هم به درد نمي‌خورد

وي، توانمند شدن در عرصه‌هاي علمي و تخصصي را مورد توجه قرار داد و با بيان اينكه بايد در اين عرصه هم جهادگونه كار كرد، اظهار داشت: ما نياز به تخصص و علم داريم البته نه علم غربي، در علوم انساني بايد معنويت و خودسازي داشت. اگر اين دو مقوله را مورد توجه قرار دهيم، انقلابي بودن هم به دنبالش مي‌آيد.

فرمانده كل سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: آقا بر معنويت تأكيد كرده و گفته‌اند اگر معنويت در سپاه نباشد، آمادگي نظامي هم به درد نمي‌خورد و مثال جنگ را مي‌زنند كه حقيقتا مثال درستي هم است.

صدور انقلاب پيشكش، داخل را درست كنيم

سرلشكر جعفري در بخش ديگري از اين برنامه دانشجويي به سؤالات تعدادي از دانشجويان بسيجي پاسخ داد و خطاب به مجري برنامه گفت: اگر سؤالات حضوري باشد، به جلسه روح بيشتري مي‌دهد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه «راهبرد ما براي صدور انقلاب بايد چه باشد،» تأكيد كرد: صدور انقلاب پيشكش، من مي‌گويم كاري كنيم تا داخل را درست كنيم، چراكه صدور انقلاب با همين ايستادگي و مقاومت انجام مي‌شود و بزرگترين مقطع صدور انقلاب جنگ بود كه انجام شد.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كرد: اگر آرمان‌هاي ايجابي را مورد توجه قرار دهيم ديگران با نگاه الگوگيري به ما نگاه مي‌كنند. همين تشكيل بسيج را برخي از كشورها التماس مي‌كنند و مي‌گويند به ما بگوييد بسيج را چگونه تشكيل داده‌ايد تا ما هم آن را در كشور خود راه‌اندازي كنيم، ما مي‌گوييم الزام آن اعتقاد به شيعه است.

فعلاً بايد سكوت كنيم

فرمانده كل سپاه پاسداران در ادامه با بيان اينكه دشمن مشخص است كه چه كسي است، افزود: دشمن موضع مي‌گيرد و با اين موضعگيري به عزت ملي خدشه‌اي وارد مي‌كند و قطعاً مسئولان مي‌توانند بهتر جواب دهند تا غرور ملي زير سؤال نرود.

سردار جعفري با اشاره به فشارهاي دشمنان عليه ايران و مذاكراتي كه با طرف مقابل انجام مي‌شود، ادامه داد: به دليل مقطع حساسي كه بايد مذاكرات به جلو برود، تا بهانه دست كسي ندهيم، فعلا بايد سكوت كنيم و بغض در گلو نگه داريم چون كار بسيار حساسي است و هدف اصلي هم برداشتن فشار اقتصادي بر مردم است كه بسيار مهم است لذا بايد با ملاحظه عبور كرد اما هيچ كس نبايد از خطوط قرمز عبور كند.

به نظر مي‌رسد در مذاكرات به مشكل بخوريم

سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه اين مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مذاكرات هسته‌اي گفت: واقعا نمي‌دانم چه مي‌شود. البته نمي‌توان به امريكا خوشبين بود و به نظر مي‌آيد به مشكل مي‌خوريم كه اميدواريم اينطور نشود.

وي در پاسخ به سؤالي درخصوص حصر سران فتنه نيز اظهار داشت: مجازات سران فتنه همين است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
0
0
...خدا ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
1
0
انها ميخواستند رزيم را عوض كنند،بزاريد در حبس بمانند ،چون بالا ترين رحمت نظام به اين دو ...است،ميخواستند بخاطر رياست چند روزه مملكت را تقديم ... وغير كنند،اگه خارج. بود ...همان هفته اول بود،
من شهيد دادم وباز ... واما حرف نمزنم ،بزار بگن حاليش نيست،كروبى وموسوى خيانت كردند به ايران،سپاه نبود همان سه روز اول ...
امیر وزیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
1
0
...رهبر سربازانی با بصیرت عمار و صبر مالک میخواهد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
0
0
... کدام ...
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
1
3
با سلام وتشکر از مواضع اصولی سردارجعفری چند نکته حایز توجه است :
1-اینکه شما میفرمایید :" فعلاً بايد سكوت كنيم و بغض در گلو نگه داريم" سکوت به مصلحت شرایط اقتضایی خوبست ولی بغض در گلو را با رزمایش دندان شگن به آمریکا ، توان وامادگی دفاعی را به رخ دشمن تهدیدگر به نمایش دراورید ورعب را بر مسولین بی مغز امریکایی بیاندازید تا گول سازش کاران را نخورند.
2- اینکه میفرمایید:" در دوم خرداد برخي به دنبال توقف انقلاب بودند" کاش چنین بود زیرا انها بدنبال انحراف انقلاب و سپس همانند سایر انقلابات جهان بدنبال استحاله واضمحلال انقلاب بودند.
3- ارزوی موفقیت برای ایشان و همکاران وی در حراست از دستاوردهای انقلاب را داریم-با تشکر - فشارکی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
1
0
درودبرسردارجعفری عزیز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار