کد خبر: 630243
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
حسين رويوران در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
رويوران گفت: در حال حاضر در سطح منطقه خاورميانه پديده‌اي به نام تروريست تكفيري وجود دارد كه ايران با ديپلماسي منطقه‌اي و بين‌المللي سعي مي‌كند اين پديده‌اي كه امنيت منطقه را تهديد مي‌كند، تا حدودي محاصره و از بين ببرد.
جوان‌آنلاين: حسين رويوران، كارشناس مسائل سياسي در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به دعوت رسمي سازمان ملل از ايران براي حضور در كنفرانس ژنو 2 اظهار داشت: آمريكا درباره دعوت ايران به ژنو 2 مقاومت بسيار زيادي كرد، اما حجم اجماعي كه در خصوص دعوت ايران شكل گرفته بود به حدي گسترده شد كه آمريكا مقابل آن تاب مقاومت نداشت و در نهايت ناچار شد به حضور ايران در اين كنفرانس تن دهد.
 
 
رويوران به حضور موثر ايران در اين كنفرانس تاكيد كرد: حضور ايران در اين كنفرانس مي‌تواند در واقع ضمانت‌هاي اجرايي اين كنفرانس را تقويت و افزايش دهد. به هر حال حضور ايران يك امر ضروري بود. درست است كه بحث، بحث سوريه است اما پديده‌اي كه در سوريه وجود دارد امنيت ملي كشورهاي منطقه را تهديد مي‌كند و ايران يكي از كشورهاي منطقه است. به همين طريق حضور ايران در جهت حل بحران امنيتي موجود در سطح منطقه يك حضور فعال و تاثيرگذار خواهد بود. اين بحران امنيتي در سوريه تمركز بسيار جدي پيدا كرده است.
 
 
وي با بيان اينكه حضور ايران در ژنو 2 سوريه منعكس كننده‌ي مشاركت ايران در حل بحران‌هاي منطقه‌اي است، گفت: در ژنو 1 هسته‌اي، ايران با مراودات، تفاهم و تلاش براي حل مسائل با جهان غرب فتح بابي بود براي اينكه ايران در عرصه‌هاي مختلف حضور و بروز پيدا كند. حال ايران در جهت حل بحران‌هاي منطقه‌اي پيش مي‌رود كه قطعا ارتباطي بين اين دو وجود دارد. غرب همين كه از رويه‌ي قبلي‌اش كه اساسا مبتني بر انزوا و محاصره‌ي ايران بود، عقب‌نشيني كرد زمينه‌هاي مختلفي بروز و ظهور پيدا كرد هر چند كه در ژنو 2 غرب بر اساس رويه‌ي قبلي‌اش اقدام كرد و براي عدم حضور ايران شرط‌گذاري مي‌كرد اما در نهايت از ايران براي حضور در اين كنفرانس دعوت كرد.
 
 
اين كارشناس مسائل سياسي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در سطح منطقه خاورميانه پديده‌اي به نام تروريست تكفيري وجود دارد و اين در لبنان،‌ سوريه، عراق و بسياري از كشورهاي منطقه حضور پيدا كرده است. ايران با ديپلماسي منطقه‌اي و بين‌المللي سعي مي‌كند اين پديده‌اي كه امنيت منطقه را تهديد مي‌كند، تا حدودي محاصره و از بين ببرد، چرا كه بحث تروريست تكفيري عمدتا در سوريه تمركز دارد و حل بحران سوريه از طريق مسالمت آميز و از بين بردن اين جريان مي‌تواند به امنيت منطقه‌اي و امنيت ملي تك‌تك كشورهاي منطقه از جمله امنيت ملي ايران كمك كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
0
بقیه حرف ها تون هم مثل اینه؟
...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار