کد خبر: 629416
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
زهرا چيذري

ماجراي افزودن وايتكس به شير براي كاهش بار ميكروبي و ترش شدن آن در يكي دو سال پيش را كه يادتان هست حالا به گفته دكتر حاجي‌ فرجي، رئيس انستيتوي تغذيه و صنايع غذايي ايران بايد نگران افزودن روغن پالم به شيرهاي كم‌چرب هم باشيم.

رئيس هيئت مديره انجمن حمايت از مصرف‌كنندگان از وزارت بهداشت خواست با ورود به موضوع افزودن روغن پالم به شيرهاي خوراكي، زمينه رفع نگراني مردم را فراهم نمايد. مهندس اصغر نعمتي تأكيد كرد: با توجه به تأييد كارشناسان تغذيه، روغن پالم اسيد چرب اشباع شده بالايي داراست كه حداقل زيان آن انسداد و تنگي عروق و بيماري‌هاي قلبي عروقي است كه در حال حاضر مهم‌ترين علت مرگ و مير كشور به شمار مي‌رود. از اين رو ضرورت دارد وزارت بهداشت با هدف تنوير افكار عمومي با ورود به موضوع رسماً اعلام كند كه آيا وجود روغن پالم در شيرهاي خوراكي پرچرب منطبق بر استانداردهاي صنايع غذايي هست يا خير و چنانچه از ناحيه مصرف اين‌گونه محصولات زياني متوجه مصرف‌كنندگان است، اقدامات لازم را معمول دارد.

تأييد استفاده از روغن پالم در برخي محصولات لبني

«مجيد حاجي فرجي» در همايش تغذيه سالم گفته بود: در شيرهاي پرچرب، چربي شير را مي‌گيرند و به جاي آن روغن پالم مي‌زنند و آن را به جاي شيرپرچرب به فروش مي‌رسانند. روغن پالم يا نخل از نظر حجم توليد در بين روغن‌هاي گياهي توليد شده در سطح دنيا در جايگاه دوم قرار دارد. اين روغن حدوداً 50 درصد پالميتيك اسيد دارد كه يك اسيد چرب اشباع است. با وجود اين مشاور انجمن صنايع لبني با تكذيب اظهارات رئيس انستيتو تغذيه درباره استفاده از روغن پالم در توليد همه محصولات لبني پرچرب گفت: هم‌اكنون در بخشي از محصولات لبني پرچرب با مجوز از روغن پالم استفاده مي‌شود كه آن هم روي بسته‌بندي محصول درج شده است. به گفته حسين چمني استفاده از روغن نباتي در توليد محصولات لبني از سال‌هاي قبل انجام شده و مشكلي هم نداشته است، در برخي از محصولات لبني به جاي چربي شير از روغن استفاده مي‌شود كه اين كار نيز طبق استاندارد و مجوزهاي مربوطه انجام مي‌شود و مشتري نيز از طريق اطلاعات درج شده روي بسته‌بندي از اين موضوع آگاه است. اين در حالي است كه در محصولاتي همچون ماست‌هاي پرچرب از مقادير زيادي نمك نيز استفاده مي‌شود و انگار حتي محصولات لبني هم سالم نيست.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
1
5
من کارشناس ارشد صنایع غذایی هستم و سالها در صنعت لبنیات کار کردم. این تقلب یکی از ساده ترین و بی خطر ترین تقلبات لبنیات هست. تنها دلیل اون هم سود بیشتر در این شرایط بد تولید هست. با جایگزینی تنها نیمی از چربی هر بطری شیر با چربی گیاهی 10% سود بیشتر نصیب تولید کنندگان میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
1
7
لعنت خدا بر این سودجویان!!! چرا با سلامت مردم بازی می کنید؟ دولت باید پاسخگو باشد. این شرکت ها باید مجازات شوند. یک چیز مضر را در قالب یک محصول سالم با قیمت زیادی به مرد می فروشند که برای سلامتیشان ضرر دارد و مردم هم تا حالا روحشان خبردار نبوده است. ای خداااااااااااا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
7
اين خبر 8 ماه قبل منتشر شده بود چرا نهادهاي ناظر آن موقع حساسيت نشان نداده اند؟
چه كسي پاسخگوي صدمات جاني مردم در اين مدت است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲
تيتر : پس از وايتكس اين بار روغن پالم در شير!
کد خبر: 629416 جوان آنلاين
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
1
با ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
1
1
پاسخگوی چه چیز باشند در این مملکت.جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه چیز بی ارزشی..................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
0
0
اگر واقعیتهای تقلب در تولیدات... شفاف سازی شود ... . خدا به دادمان برسد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار