کد خبر: 627583
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
اتوکام19 اصفهان
بهمن توکلی فرد - شتاب تغییر و تحول در جهان امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با چند دهه گذشته نیست. سرعت این تغییرات به حدی است که انسان از فرآیند به روز شدن و همگام شدن با آن عقب می ماند، در حالی که نیازها و تقاضاهای او رو به افزایش بوده و از قافله تغییرات باز نمی ماند.

اما دراین میان درحالی اتوکام در اصفهان برای نمایش توانمندی های داخلی برگزار شد « 4 لغایت 8 دی ماه» که علیرغم نوشتارهای قبلی و در سالهای ماضی و اما مسئولان هیچگونه تغییری با توجه به تجربیات سنوات قبل ایجاد نکردند و قشر تحصیل کرده که به قول معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار که در این نمایشگاه گفتند: حدود 6 درصد جمعیت کشور را اصفهان داراست و این استان 11 درصد دانش آموختگان رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تأمین می کند باز هم با فصل امتحانات دانشگاهها تداخل پیدا کرد تا این قشر نتوانند آخرین توانمندیهای داخلی در زمینه اتوماسیون و رایانه را از نزدیک ببینند!؟

در مراسم افتتاحیه اتوکام 19 در اصفهان ، حمیدرضا قمی دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هم گفته : ایران یکی از برزگترین مصرف کنندگان محصولات فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه است اما ضعیف ترین نمایشگاه های رایانه ای را دارد.

وی اظهار داشته: با این سرمایه عظیم، شایسته ایران نیست که در بین 190 کشور دنیا رتبه صدم را در زمینه توسعه دولت الکترونیک داشته باشد.

به هر حال این نمایشگاه هم در حالی به اتمام رسید که خشکی زاینده رود، سرما هوا و عدم حضور قشر دانشجو آنرا گرم نکرد تا شاید دست اندرکاران برای زمان این نمایشگاه در سال آینده فکر و چاره ای دیگر بیندیشند و شرکت های پرطمطراق باتبلیغات سازمان خود حضور نیابند بلکه اتوماسیون اداری خود را که واقعیت دارد در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند و نکته بعدی اینکه فارسی را هم پاس نمی دارند و هنوز از نمایشگاه بین المللی بدون حضور شرکت های خارجی و کلمه «رایانه» نه «کامپیوتر» استفاده می کنند.

با توجه به بحث تعویض شناسنامه و کارت ملی و اتوماسیون فعالیت ثبت احوال و بانکداری الکترونیک و عدم حضور اینگونه فعالیتها در بخض اتوماسیون می توانست بازخورد خوبی برای شهروندان اصفهانی داشته باشد . بهر حال کارکرد خوب، پیامد هدف گذاری خوب است. اگر هدف را درست انتخاب کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت و کلام آخر بقول مرحوم قیصر امین پور :

سایه سنگ بر آیینه خورشید چرا ؟ خودمانیم ، بگو این همه تردید چرا؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار