کد خبر: 623769
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
شیوا نوروزی

تعویق بیش از یک ماه انتخابات کمیته ملی المپیک بلاتکلیفی ورزش را دوچندان کرده است. در یک سال اخیر اخبار حاشیه ای این کمیته بارها در صدر اخبار رسانه ها و مطبوعات قرار گرفت.
تایید اساسنامه ماه ها به طول انجامید. همین موضوع حواشی ورزش را به اوج خود رساند. تا آنجا که حتی بحث تعلیق کمیته ملی المپیک نیز به گوش رسید. با این حال اساسنامه کمیته 30 مرداد ماه پس از چند بار رفت و برگشت تایید شد تا خیالمان از بابت تعلیق راحت شود. در شرایطی که IOC اجازه برگزاری انتخابات را به کشورمان داد اما با گذشت بیش از سه ماه کماکان خبری از انتخابات نیست.
طبق اعلام قبلی قرار بود انتخابات پرحاشیه کمیته 25 آذر برگزار شود. ولی با بالا گرفتن اعتراضات انتخابات لغو شد. هفته گذشته جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تشکیل شد و تصمیم بر آن شد که مجمع انتخاباتی 30 دی ماه برگزار شود. از جمله کسانی که به شدت به برگزاری انتخابات با شرایط فعلی مخالفت می کرد خسروی وفا، نایب رئیس کمیته ملی المپیک است. او بارها به عملکرد کمیته اعتراض کرده و نمایندگان ورزشکاران برای مجمع را قبول ندارد. بعلاوه اینکه این عضور هیات اجرایی کمیته با حضور برخی دیگر نیز در مجمع مخالف است.
همین مسئله موجب شد تا پای سازمان بازرسی نیز به این ماجرا باز شد و به این ترتیب انتخابات یک ماه دیگر به تعویق افتادو ثبت نام کاندیداها هم باطل شد. در این مدت صحبت‌هایی در رابطه با اضافه شدن یک بند جدید به اساسنامه کمیته ملی المپیک به گوش رسید. بر اساس این بند  حداقل باید 6 ماه از عضویت یک فرد در هیات رئیسه فدراسیون‌ها گذشته باشد تا وی بتواند برای شرکت در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک کاندیدا شود. درخواست تایید این بند پس از آن مطرح شد که هاشمی طبا برای حضور در انتخابات کمیته المپیک خیز برداشت. رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی برای رسیدن به هدفش به عضویت هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک هم درآمد. با تشدید اعتراض ها هاشمی طبا در مصاحبه ای خود را بهترین گزینه برای تکیه زدن بر صندلی ریاست کمیته ملی المپیک خواند.
30 دی ماه تاریخ جدید انتخابات کمیته است و ثبت نام مجدد از کاندیداها نیز از 30 آذر تا 15 دی ادامه دارد. با این وجود همچنان ابهاماتی در برگزاری این انتخابات وجود دارد و هیچ بعید نیست هیات اجرایی دوباره تشکیل جلسه دهد و رای به تعویق چند باره انتخابات دهد.
در روزهایی که ورزش ایران نیازی مبرم به برنامه ریزی و البته بودجه قابل توجه دارد مسئولان با اختلافات درونی خود دست و پنجه نرم می کنند و هریک تلاش می کند حف خود را به کرسی بشاند. تابستان سال آینده بازی های آسیایی 2014 را در پیش داریم. رقبای آسیایی مدت هاست که ورزشکاران خود را طبق برنامه برای کسب مدال های رنگارنگ آماده می کنند. آن ها نه مشکل مالی دارند و نه دغدغه انتخاب مدیران جدید. در فضایی آرام تمرین می کنند و در تمامی رشته ها مدعیان خود را به اینچه اوون می فرستند. در کشورمان اما خبری از برنامه ریزی نیست. اگرچه افشارزاده دبیر کمیته المپیک همواره تلاش می کند تا شرایط ورزش مان را آرام جلوه دهد ولی واقعیت چیز دیگری است. فدراسیون های مدال آور در بلاتکلیفی به سر می برند و فقط هراز چندگاهی دم از بی پولی می زنند.
در این آشفته بازار خیلی ها انتظار دارند مقام چهارمی مان در بازی های آسیایی را تکرار کنیم!
بلاتکلیفی کمیته سودی به حال ورزش ندارد. باید منتظر ماند و دید در آخرین روز دی ماه طلسم انتخابات آن شکسته می شود یا نه.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار