کد خبر: 619918
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
در هياهوي خبري اين روزها كه همه سرگرم تمجيد از مردان ديپلماسي كشور و زحمات آنهايند، خبري يك و نيم خطي به رسانه‌ها راه يافت و توجه هيچ كس را جلب نكرد.
محمد حسين جعفريان

در هياهوي خبري اين روزها كه همه سرگرم تمجيد از مردان ديپلماسي كشور و زحمات آنهايند، خبري يك و نيم خطي به رسانه‌ها راه يافت و توجه هيچ كس را جلب نكرد. خبر اين بود:‌«ديپلمات عربستاني كه با رانندگي در حال مستي يك شهروند تهراني را به قتل رسانده بود از ايران اخراج شد.» چند ماه قبل وقتي خبر تصادف اين ديپلمات مست و درگذشت يكي از هموطنانمان منتشر شد، همه صاحبنظران خواستار برخورد قاطع با او شدند. طبق قوانين همه جاي جهان رانندگي در حال مستي ممنوع و جرم است. بدتر از آن در ايران اين جرم مضاعف است، چرا كه اصل شرابخواري جرم است و جزايي معلوم دارد. باز هم تأسف‌بارتر آن بود كه يك ديپلمات مرتكب اين خطاي فاحش شده بود؛ رفتاري كه در تناقض كامل با وظايف كاري او و قوانين كشور ميزبان به شمار مي‌رفت. از تمام آنچه آمد اسفبارتر آن بود كه اين ديپلمات نه چندان محترم نماينده يك كشور مسلمان و آن هم كشوري بود كه مدعي مركزيت جهان اسلام و خادمين حرمين شريف را دارد. راستي كدخداي ده كه مرغابي بود...

همه آنچه آمد يك طرف و نوع برخورد ما با اين ديپلمات يك طرف. مردم ما برخوردهاي چكشي و تحقيرآميز سعودي‌ها با 18 ماهيگير ايراني را از ياد نبرده‌اند. همه ما يادمان هست كه چطور آنها در حالي كه سرگرم رايزني با تهران براي آزادي اين ماهيگيران دستگير شده بودند، ناگهان خبر رسيد همه آنها را گردن زده‌اند. اين تنها نمونه‌اي تلخ و وحشيانه از برخورد سعودي‌ها با اتباع ايراني است.

حالا يك ديپلمات آنها برخلاف تمام هنجارها و قوانين جهاني و ايراني و مهم‌تر از آن احكام اسلامي كه عربستاني‌ها بيش از همه مدعي آنند، تا خرخره الكل مي‌نوشد و مست به خيابان‌‌هاي تهران مي‌آيد و خانواده‌اي را عزادار مي‌كند. اما با كمال تأسف رفتارها بسيار سردرگم و ناپخته است. آن روزها خيلي‌ها وعده دادند كه چنين مي‌كنيم و چنان، حتي برخي نمايندگان مجلس وارد مسئله شدند. رسانه‌ها هم زحمتشان را كشيدند و آنچه بايد را مطالبه كردند. با كمال تأسف پس از ماه‌ها انتظار، همه آن اشتلم‌كردن‌ها، تنها به اخراج اين ديپلمات منجر شد و بس. كاري كه همان شب واقعه هم مي‌توانست رخ دهد و نياز به اين همه معطلي و بازي با افكار عمومي نبود. گويا دست اندركاران منتظر شدند تا آب‌ها از آسياب بيفتد و بعد وقتي سر همگان به حواشي مذاكرات با طرف ‌هاي غربي گرم است و مسئولان ديپلماسي ما وعده حفظ شأن و اقتدار ايران اسلامي را در اين گفت‌وگوها مي‌دهند، يواشكي خبر اخراج اين ديپلمات منتشر مي‌شود و تمام به نظرم نياز به اخراج هم نبود. چون بي‌شك بعد از اين همه وقت مدت مأموريت اين ديپلمات هم تمام شده و خودش مي رفت! آيا وقتي در اتفاقي چنين مشهود كه حق با طرف ايراني است، آن هم مقابل كشوري مثل سعودي چنين منفعلانه برخورد مي‌كنيم، آيا ديپلماسي ما براي حفظ اقتدار و شأن ايران اسلامي مقابل شش قدرت جهاني چه خواهد كرد؟ ما كه خوشبينيم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
مهدی گ
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
5
آقای روحانی این چندمین خطای دولت شماست 1-انکار هلوکاست 2-صحبت با اوباما3-اخراج این دیپلمات عربستانی ...
اگر شما در مصاحبه با آن خبرزگاری گفتید تاریخ دان نیست پس یاد 18 ماهیگیر بیگناه ایرانی باشد و سستی قوه قضائیه ما هم محرض است متاسفم این گونه اقتدار ما حفظ نخواهد شد
پاسخ ها
یک دوست
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
آقای مهدی گ زمانی که اشتباهات احمدی نژاد نفس ملت رو برید ،اون موقع که وقتی می رفت سفرهای خارجی هیچ مسئولی به پیشوازش نمی رفت،اون موقع کفش به سمتش پرتاب کردن،اون موقع که پدر ملت در اومد ،اون موقع کجا بودید؟آن موقع چرا شروع نکردید به شمارش خطاهایی که اعداد کم می آوردیم برای شمارشش ؟
ناشناس
| -
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
آقاي يك دوست
آقاي احمدي تو 8 سال اشتباهاتي( به قول شما عدد كم مي آورديم ) انجام داد ولي آقاي روحاني 1 اشتباهش به اندازه ي همه اونها بود و زير صد روز هم طول نكشيد . مي گويند:
در خانه اگر كس است يك حرف بس است
اگر كسي رئيس جمهور باشد و نداند تماس تلفني با اوباما مخالف نظر رهبري است ، بايد بهش جايزه نوبل داد .
ذكر بقيه خطاها را براي شش ماه ديگر مي گذاريم.
و البته فرافكني ( ماست مالي ) نكنيد. اشتباه از ناحيه هر كس كه باشد ، اشتباه است . چه دكتر روحاني و چه دكتر احمدي.
و ضمنا بيشترين انتقادها را ما اصولگراها به ايشان وارد مي كرديم، مخالفان ايشان مرزي ميان سياه نمايي و انتقاد نمي گذاشتند و هر چه دل گشادشان مي خواست مي گفتند .
غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
3
4
آن قدر وا دادیم که حرف از اینها گذشته است. آن هم دولت آقای روحانی!
پاسخ ها
محمد امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
اگر وا نمی دادیم هشت سال اینطوری نفس ملت تو شیشه نمی شد بیفته دست امثال شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
1
0
باش تا صبح دولتش بدمد كاين هنوز از نتايج سحر است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار