کد خبر: 619581
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
هزار و يك سؤال بي‌پاسخ بازي با ميلان
بازي با ستاره‌هاي ميلان. يك بازي و هزار و يك سؤال بي‌پاسخ. مطرح شدن بازي دوستانه با ستارگان ميلان، باز هم براي اهالي فوتبال هيجان ايجاد كرد
دنيا حيدري
يك بازي و هزار و يك سؤال بي‌پاسخ. مطرح شدن بازي دوستانه با ستارگان ميلان، باز هم براي اهالي فوتبال هيجان ايجاد كرد. خصوصا براي پرسپوليس كه يك سوي ميدان در اين رقابت قرار خواهد گرفت. اما آيا اين بازي برگزار مي‌شود يا به سرنوشت بازي با هامبورگ دچار مي‌شود.
طبق گفته مسئولان باشگاه مشكلي براي برگزاري اين ديدار وجود ندارد. اما شايد اين اطمينان تنها به اين جهت باشد كه مسئولان تيم ستارگان ميلان با ارسال نامه‌اي به باشگاه پرسپوليس موافقت خود را براي برگزاري ديدار دوستانه با پيشكسوتان اين تيم در تاريخ هفتم آذر اعلام كردند.  اما آيا شرايط مهياست؟ رويانيان از همه بابت همكاري‌هايشان با باشگاه پرسپوليس براي برگزاري اين بازي تشكر كرد. از مهدي تاج كه قول هر گونه همكاري با سرخپوشان را داده و از جمله همكاري‌هاي او در تغيير زمان بازي‌هاي ليگ براي برگزاري اين بازي است.  بازي پرسپوليس – ميلان قرار است هفتم آذر انجام شود. سرخپوشان در آزادي ميزبان اسطوره‌هاي ميلان هستند. اما طبق برنامه‌ريزي ليگ استقلال يك روز بعد از اين تاريخ و در هشتم آذر ميزبان گسترش فولاد تبريز است.  مدير ورزشگاه آزادي اعلام كرده در صورتي كه بين اين دو بازي 48 ساعت فاصله باشد با برگزاري بازي پرسپوليس – ميلان موافقت مي‌كند. طبق اين گفته، بايد بازي استقلال دستخوش تغيير شود و آبي پوشان در روزي به غير از هشتم آذر بازي كنند. در اين خصوص استقلالي‌ها كه رويانيان از آنها نيز تشكر كرده، با اين شرط كه بازي‌هاي بعدي آنها به طور فشرده برگزار نشود، با اين مسئله موافقت كرده‌اند.
اما مشكل اصلي پرسپوليس با تراكتورسازان است. پرسپوليس بايد با تراكتور بازي كند اما هنوز درخواستي بابت تغيير زمان بازي با تبريزي‌ها به مسئولان اين باشگاه ارائه نداده است. هر چند كه با توجه به رابطه شكر آب مسئولان دو باشگاه بعد از انتقال كريم انصاريفر، بعيد به نظر مي‌رسد تراكتور‌‌سازان به راحتي با درخواست سرخپوشان موافقت كنند، خصوصاً كه زيني زاده، مديرعامل تراكتور صراحتا اعلام كرده كه با تغيير زمان بازي‌ها موافق نيست: تاكنون هيچ درخواستي در اين باره از سوي سازمان ليگ يا باشگاه پرسپوليس مطرح نشده و اگر در اين باره درخواستي ارائه شود آن را بررسي مي‌كنيم. اما نبايد تغييرات در برنامه‌ريزي سازمان ليگ باب شود. شايد ما هم چند وقت ديگر بخواهيم در يك دوره تورنمنت چهار جانبه شركت كنيم يا تيم‌هاي ديگر برنامه‌هاي ديگري داشته باشند. با اين شرايط وضعيت برنامه‌ريزي مسابقات به هم مي‌ريزد. باشگاه‌ها بايد برنامه‌هاي خود را با سازمان ليگ تطبيق دهند و به غير از زمان‌هايي كه اردوي تيم ملي وجود دارد نبايد در زمان‌هاي ديگر تغييري در برنامه‌ها ايجاد شود.
      
خيلي‌ها تصور مي‌كنند بازي پرسپوليس و اسطوره‌هاي ميلان بازي خداحافظي بزرگان باشگاه پرسپوليس است. در حالي كه بازي با ميلان به هيچ عنوان يك بازي خداحافظي نيست و قرار هم نيست هيچ بازيكني در آن بازي خداحافظي كند. اين در واقع يك بازي براي تقدير از پرسپوليسي‌هاست. به همين دليل هم قرار است بازيكنان زيادي در جريان اين بازي به ميدان بروند. مسئله‌اي كه البته بي‌دردسر نخواهد بود و حواشي فراواني براي سرخپوشان به دنبال خواهد داشت.  روابط عمومي باشگاه پرسپوليس مدعي است قرار است از هر دهه چند بازيكن انتخاب شده و برابر ستاره‌هاي ميلان به ميدان بروند. اما اين بازيكنان كدام‌ها هستند و بر چه اساسي انتخاب مي‌شوند، هنوز مشخص نيست و حتي اگر هم مشخص شود و قاعده و فيلتر خاصي هم براي اين انتخاب وجود داشته باشد، باز هم بازيكنان زيادي پشت خط مي‌مانند و از عدم حضور در اين بازي بزرگ شاكي و ناراضي خواهند شد. چندي پيش علي پروين گفته بود كه دوست دارد برابر ميلان به ميدان برود. اين البته خيلي هم دور از ذهن نيست. پروين يكي از بزرگان باشگاه پرسپوليس است و سلطان پرسپوليس و خيلي عجيب نيست كه توقع بازي برابر اسطوره‌هاي ميلان را داشته باشد. اما اگر پروين بخواهد در اين بازي به ميدان برود، آيا بازيكناني چون كلاني و خوردبين چنين توقعي ندارند؟البته در دهه پروين شايد بازيكنان كمتري چنين توقعي داشته باشند يا با توجه به سن و سالي كه دارند نتوانند بيش از چند دقيقه كوتاه در اين بازي به ميدان بروند. اما در دهه‌هاي بعدي بازيكناني چون محمد خاني، پيوس، پنجعلي، رهبري فرد، گل محمدي، انصاريان، استيلي، پيرواني باقري، امامي فر، شاهرودي، ميناوند و بازيكنان زيادي هستند كه توقع زيادي براي حضور در اين بازي، به عنوان پيشكسوتان پرسپوليس را دارند. در اين بين حتي پرسپوليسي‌ها به شاهرودي لقب مالديني، به رهبري‌فرد لقب كاستاكورتا و...داده بودند كه عدم حضور آنها در اين بازي و برابر مالديني و كاستاكورتاي واقعي كمي جالب و البته حتماً دردسر ساز مي‌شود. اما حتماً پرسپوليس نمي‌تواند از همه آنها استفاده كرده و اين مسئله، به معضلي بزرگ براي اين تيم تبديل مي‌شود كه البته رويانيان هنوز براي اين مهم فكري نكرده و تا به امروز تنها حضور مهدوي كيا و هاشميان در اين بازي قطعي شده است.
اما عدم حضور برخي از بزرگان پرسپوليس در اين بازي نيز قطعي است. نفراتي چون علي كريمي و عابدزاده كه حتماً نه دايي براي حضور آنها در اين بازي پا پيش مي‌گذارد و نه رويانيان، حال آنكه هر دوي آنها از بازيكنان بزرگ و محبوب پرسپوليس هستند كه حتماً خالي بودن جاي آنها در تركيب پرسپوليس برابر ميلان به چشم مي‌آيد.  علي دايي از ديگر نفراتي است كه قصد بازي كردن دارد، البته به عنوان كاپيتان. اما وقتي دايي در نظر دارد بازي كند، آن هم به عنوان كاپيتان، مربيگري در اين بازي بايد به عهده ديگري باشد. در اين راستا باشگاه در نظر دارد از ستاره‌هاي دهه 50 به عنوان مربي و بازيكن استفاده كند كه پروين البته از همه پرافتخار‌تر است. اما زادمهر، خوردبين، جعفر كاشاني، ابراهيم آشتياني، مايلي‌كهن، جواد اله‌وردي و برادران وطن‌خواه از جمله فوتباليست‌هاي دهه 50 پرسپوليس هستند كه باتوجه به سن و سال بالايشان شرايط بازي كردن ندارند اما مي‌توانند در نقش مربي و سرپرست روي نيمكت بنشينند. در اين بين مايلي كهن و اختلافش با دايي و رويانيان، اما و اگرهاي زيادي در خصوص حضور او در اين بازي ايجاد مي‌كند.  البته اين تنها ليست پرسپوليس نيست كه براي اين بازي نامشخص مانده. در آن سوي ميدان هم البته كسي نمي‌داند قرار است چه كسي به ميدان برود و تنها بازي كردن باره‌سي مشخص است. ميلاني‌ها البته يك ليست 30 نفره داده‌اند كه نام‌هايي چون باره‌سي، مالديني، شوچنكو، رودگوليت، آلبرتيني، پاپن، كاستاكورتا و ويه‌ري ديده مي‌شود. اما قرار است تنها 16 تا18 بازيكن به ايران بيايند و هنوز مشخص نيست اين تعداد كدام بازيكنان ميلان خواهند بود.
      
برگزاري بازي با ميلان البته هنوز نهايي نشده است. اما احتمال آنكه سرنوشت اين بازي به سرنوشت بازي با هامبورگ دچار شود از آن جهت ضعيف است كه باشگاه ستارگان ميلان، باشگاهي كاملاً جدا از آث ميلان است. حتي با مديرعاملي جداگانه از ميلان.
مسئله ديگري كه در خصوص اين بازي وجود دارد، عوايد بازي است؛ عوايدي كه همواره ميلاني‌ها به موسسه خيريه اين باشگاه كه يك بيمارستان كودكان است تحت حمايت بنياد خيريه ميلان واريز مي‌شود و اين تيم در بازي با پرسپوليس نيز خواهان همين مسئله هستند. اما پرسپوليس هم مدعي است بايد درصدي از اين عوايد به موسسه خيريه پرسپوليس كه به تازگي احداث شده واريز شود. البته اين مسئله‌اي نيست كه بخواهد برگزاري اين بازي را دچار چالش كند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
54
هرکس رو که بازی می دن فقط مایلی کهن رو بازی ندن لطفا
پاسخ ها
نصيري نيا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
مايلي كهن يك نفره واسه به هم زدن بازي كافيه .اصلا اگر قراره اين آقا هم در اي بازي حضور داشته باشه، بازي برگزار نشه بهتره چون حتما آبروريزي مي كنه.
صفورا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
اصلا مگه قراره مایلی کهن هم دعوت بشه واسه این بازی ؟
صنم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
مگه نمی دونید این آقا خودش رو تو همه کاری دخالت می ده؟
احدزادگان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
اگر بازی برگزار بشه ، باید چند نفر را استخدام کنن تا مواظب مایلی کهن باشن.ممکنه مثل بازی با صبا یهو به سمت داور حمله ور بشه
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
چه حالی بده مالدینی ما و کاستاکورتایی ما جلوی مالدیینی و کاستاکورتای اونا بازی کنن
پاسخ ها
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
یادش بخیر رضا مالدینی ،بهروز کاستاکورتا!! یادش بخیر چه روزگاری داشتیم .چقدر پوسترهاشون رو جمع می کردیم !
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
کی مشخص می شه چه بازیکنایی از میلان میان ایران؟
پاسخ ها
نبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
بذار حالا بازی ok بشه بعد دنبال بازیکنانی باش که قراره به ایران بیان
عشق پروین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
علی پروین باید مربی پرسپولیس تو این بازی باشه
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
اگه این تراکتور نذاره تو کار رسپولیس خوبه
محمد امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
گول استقلال رو نخورید ها گفته اگر برنامه مون فشرده نشه ! یعنی امکانش هست که بگه نه نمی خوام
اسدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
کی حالا قراره به این همه مشکل رسیدگی کنه و سوالهای بی پاسخ ما رو جواب بده؟رویانیان؟فکر می کنید اصلن براش مهم هستیم که بخواد بهمون جواب بده؟
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
علی دایی کاپیتانه؟واقعا؟
پاسخ ها
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
بله.فكر كردي دايي مي ذاره كس ديگه اي كاپيتان باشه؟حتي اگر پروين هم توي زمين باشه دايي بازوبند رو خودش مي بنده
سهرابي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
ببخشيد بهتر از دايي كه مي تونه كاپيتان اين بازي باشه؟
عشق شماره 8 پرسپولیس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
بهتر از دایی علی کریمه که مثل اینکه آقایان قصدی برای دعوت ازش ندارن متاسفانه
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
52
خیلی دلم می خواد این بازی رو از نزدیگ ببینم
پاسخ ها
نازنين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
من هم همين طور البته شما مي تونيد اما من، فقط مي تونم آرزوش رو داشته باشم
اسداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
21
مگه پرسپولیس هم موسسه خیریه داره؟
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
27
يعني قرار نيست از علي كريمي براي اين بازي دعوت كنن؟واقعا بدون كريمي بازي مي كنن؟خيلي احمقانه است
پاسخ ها
رضي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
بازي بدون علي كريمي اصلا نمي شه باور كرد.ببين كار پرسپوليس به كجا رسيده كه رويانيان بايد تو اين بازي باشه اما علي كريمي نه خدا به داد پرسپوليس و آخر عاقبتش برسه
نادرخاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
1
البته مصائب تلخ يك بازي دوستانه!
پاسخ ها
صفایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
با این مشکلاتی که گفتی بازی برگزار نشه سنگین تریم نه؟
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
کارهای رویانیان همینطوریه .بدون هماهنگی ،در هم برهم ! خدا می دونه آخر این بازی چه شود !
راستين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
1
خيلي هم عالي
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار