کد خبر: 611856
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷

رده بندی جدید فیفا اعلام شد؛ صعود چهار پله ای در جهان و یک پله ای در آسیا. سبقت گرفتن از استرالیا و کره جنوبی خبر خوشحال کننده ای در این اوضاع بحرانی است. منتها باور اینکه فوتبال مان واقعا از رقبا جلو زده دشوار است.

رفتن به جام جهانی آخرین اتفاق خوشایند فوتبال ایران بود. کره جنوبی را که بردیم تازه مشکلات اصلی سرباز کرد، تازه معلوم شد در این فوتبال و فدراسیونش چه می گذرد. کمتر از یک سال دیگر تیم ملی باید به سمت برزیل پرواز کند ولی هنوز تکلیف اردوها و بازی های دوستانه اش معلوم نیست. سرمربی به نشانه اعتراض ایران را ترک کرده و هیچ بعید دیگر برنگردد، فدراسیون پول ندارد یک اردوی چند روزه برای ملی پوشان جور کند و فیفا دی های زیادی را از دست داده ایم بدون آنکه بازی تدارکاتی انجام داده باشیم.

آنوقت دلمان را خوش کردیم به رنکینگ فیفا! واقعا با شرایطی که فوتبال کشورمان دارد می توان پذیرفت که در قاره کهن دوم هستیم؟ نه فوتبال باشگاهی و نه فوتبال ملی؛ هیچ کدام چنگی به دل نمی زند. اوضاع باشگاه هایمان که معلوم است. دربی که مثلا ویترین فوتبال ماست نه تنها گلی در برنداشت بلکه هواداران و حتی نیمکت نشینان دو تیم را هم خواب آلود کرد. سایر دیدارها نیز شرایط بهتری ندارند، نه بازی های استقلال چنگی به دل می زند و نه پرسپولیس. اکثر تیم ها بدهی های میلیاردی دارند و حتی فولاد خوزستان به دلیل نداشتن ورزشگاه استاندارد در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار دارد. فوتبال ملی را هم که گفتیم. به تیم های پایه که نه اعتقادی داریم و نه اهمیتی می دهیم. تیم ملی بزرگسالان هم که به جام جهانی رفته و مردم منتظر دیدن بازی ملی پوشانشان در برزیل هستند فدراسیون پول ندارد بدهد. این وسط خیرهای ورزش دوست و عشق شهرت دست به کار شده اند تا در اقدامی به اصطلاح خیرخواهانه به داد فدراسیون برسند.

خودمانیم، با این شرایط ما جدا بالاتر از کره و استرالیا هستیم؟! یکی از مشکلاتمان هم دقیقا همین است. خیلی ها برای آنکه به مدیریت شان بنازند و پاسخ منتقدان را ندهند رنکینگ فیفا را چماق می کنند و بر سر مخالفان و دوستداران فوتبال می کوبند. آقایان ادعا می کنند رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال گویای همه چیز است و چون ما دوم آسیا هستیم دیگر ایرادی به کارشان وارد نیست و دلسوزان و پیشکسوتان نباید انتقاد کنند.

ولی دقیقا برعکس است. رده بندی فیفا واقعیت فوتبال ما را نشان نمی دهد. واقعا کوته فکری است که بپذیریم سطح فوتبال استرالیا، ازبکستان و کره جنوبی از ما پایین تر است. کره ای در سال های اخیر آنقدر به تیم های پایه بها داده اند که هیچ نگرانی از بابت پا به سن گذاشتن بازیکنانشان ندارند. درست برخلاف ما که با گذشت چند سال هنوز هیچ گلزن شش دانگی نتوانسته جای خالی علی دایی را در تیم ملی پر کند. استرالیا هم که تکلیفش معلوم است، به سبک انگلیس بازی می کند و در لیگ های اروپایی بازیکن دارد. حتی ازبکستان نیز در جریان بازی هایش در مقدماتی جام جهانی 2014 نشان داد مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است.

چه فایده دارد خودمان را گول بزنیم و به دومی آسیا و چهل و هشتمی جهان بنازیم اما از تدارک یک بازی دوستانه در روز فیفا عاجز باشیم، رنکینگ فیفا چه فایده ای دارد وقتی همه به فکر تقویت تیم های ملی خود و موفقیت در جام جهانی هستند کارلوس کرش کاسه صبرش لبریز شود و به کشورش بازگردد. تنها فایده اش برای کفاشیان و دوستانش است. بهانه خوبی برای مصاحبه ها با سایت های مختلف خبری پیدا کرده اند، به به و چه چه بگویند و از مدیریت شان تعرف کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار