کد خبر: 610953
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
تقويت انگيزه و شادي در افراد از جمله اموري است كه نويسندگان داخلي و خارجي كتاب‌هايي زيادي درباره آن نوشته‌اند و هركدام به نوعي مخاطبان خود را راهنمايي كرده‌اند.

نام كتاب: راهكارهاي تقويت انگيزه و نشاط

نويسنده: حجت‌الاسلام محسن قرائتي

نشر: مركز فرهنگي درس‌هايي از قرآن

 در اين ميان شايد بازار كتاب‌هاي نويسندگان خارجي با متدهاي روانشناختي رايج‌تر باشد و به قول معروف مرغ همسايه غاز است؛‌درحالي كه اسلام خود منبعي با ارزش و غني است كه اغلب از آن غافليم و به دنبال راهكارهاي خارجي هستيم؛‌ به اين تصور كه آنها كارسازترند. حجت‌الاسلام محسن قرائتي از جمله وعاظ و روحانيوني است كه از ابتداي انقلاب تاكنون مداوم به بيان مباحث اخلاقي و تربيتي اسلامي پرداخته و همواره سعي كرده تا حقيقت دين اسلام را آنگونه كه هست به زباني روان و ساده براي مخاطبان بيان كند. كتاب «راهكارهاي تقويت انگيزه و نشاط» يكي از آثار و نوشته‌هاي ايشان است؛ ‌كتابي كه زباني همه فهم و ساده دارد و ‌نكات اخلاقي و سازنده‌ كه باعث شادي و نشاط انسان مي‌شود را مختصراً در آن گردآوري كرده است.

كتاب حاضر در بردارنده 110 راهكاركليدي براي ايجاد و تقويت انگيزه و نشاط است كه در زمينه‌هاي مختلف ديني، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي وسياسي كارآمد مي‌باشند و افراد در سنين و موقعيت‌هاي مختلف مي‌توانند از اين كليد واژه‌هاي حياتي براي تقويت روحيه و افزايش شادي در محيط زندگي خانوادگي و كاري بهره ‌ببرند. در اين كتاب حجت‌‌الاسلام قرائتي بحث بالا بردن انگيزه و نشاط در افراد را از چند جهت بررسي نموده است: از زاويه مديريت، كه چگونه انگيزه كار را در كارگر و كارمند بالا ببريم، از زاويه اجتماعي و اينكه ديگران را نسبت به هدفي كه داريم حساس و عاشق و بانشاط كنيم، از زاويه اقتصادي كه چگونه با تقويت انگيزه‌ها، در رقابت‌هاي اقتصادي توليد و توزيع بهتر و بيشتري داشته باشيم، از زاويه سياسي كه چگونه مردم را در امور سياسي مثل حضور در انتخابات و حمايت از نظام بالا ببريم، از زاويه فرهنگي كه چگونه نشاط علمي را در دانش‌آموزان و دانشجويان زياد كنيم و همچنين از زاويه ديني كه چگونه مردم را نسبت به عقايد و تكاليف ديني متعهد كنيم.

نويسنده در كنار عوامل فزاينده انگيزه افراد، ‌دلايل بي‌انگيزه شدن كه متعاقباً باعث كم‌ نشاطي و ايجاد يك جامعه مرده است را نيز آورده است كه از جمله: از ما نامي برده نمي‌شود،‌ نظارت دركار نيست، گرفتاري‌هاي خانوادگي نشاط من را از بين برده است، كارها به نمايش گذاشته نمي‌شود و... را مي‌توان نام برد كه با راهكارهاي ايماني و ديني همه اين عوامل كاهش انگيزه را مي‌توان برطرف نمود.

كتاب«راهكارهاي تقويت انگيزه و نشاط» در پنج فصل تنظيم شده است: 1- راهكارهاي اعتقادي 2-راهكارهاي معرفتي 3- راهكارهاي مديريتي4-راهكارهاي اجتماعي 5- راهكارهاي عاطفي. حجت‌الاسلام قرائتي به دليل آشنايي با علوم ديني و قرآني از منابع معتبر ديني و قرآني براي گردآوري و تنظيم مطالب استفاده نموده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار