کد خبر: 610352
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
سردار سلامي در همايش «سوريه سنگر مقاومت» :
امريكا بداند جنگ انرژي‌ها را فعال مي‌كند و روح جهاد را نزد مسلمانان گسترش مي‌دهد جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كرد: حمله به سوريه براي امريكا و اسرائيل بسيار گران و خطرناك است.

به گزارش تسنيم، سردار حسين سلامي عصر ديروز در همايش «سوريه؛ سنگر مقاومت» كه در تالار سيدالشهدا(ع) برگزار شد، با بيان اينكه «ما در آستانه يك نقطه عطف راهبردي در سرنوشت اين منطقه و به‌نوعي در دنياي اسلام هستيم»، گفت: احتمال وقوع واقعه‌اي سنگين با پيامدها و دامنه‌هاي تأثير زماني و جغرافيايي وسيع وجود دارد.
وي افزود: يك التهاب رواني و سياسي تحت‌تأثير استراتژي نظام سلطه و دنياي استكبار به‌مديريت امريكا به وجود آمده است. آنچه امروز شاهد آن هستيم، حاصل تراكم شكست‌هاي امريكا و متحدين غربي و منطقه‌اي او در اعمال استراتژي‌هاي سه‌دهه گذشته است.  وي خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها به‌دنبال اين هستند كه اسلام امريكايي را مقابل اسلام ناب و خالص و اسلام انقلابي قرار دهند تا بتوانند قدرت برانگيختگي و بعثت و بسيج انرژي‌هاي جهان اسلام را كه ناشي از الهامات اسلام انقلابي و انقلاب اسلامي است در قالب يك اسلام جعلي و امريكاساخته و منفعل به‌شكلي استحاله كنند و از اسلام تصويري بسازند كه متناسب با نيازها، نيات و ايده‌آل‌ها و مطلوبيت‌هاي سياسي آنهاست.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: خاورميانه و جهان اسلام در مركز مبادلات اقتصادي جهاني قرار دارند و يك منطقه پركشش اقتصادي براي توليدكنندگان ثروت در جهان است، بنابراين امتيازات و مزيت‌هاي ژئوپوليتيك و ارزش‌هاي ژئواستراتژيك خاورميانه كنار نفت و يك فرهنگ غني از اسلام و منطقه‌اي كه رژيم صهيونيستي در درون آن كاملاً هضم شده به امريكايي‌ها اين ايده را القا كرده است كه براي دهه‌هاي متمادي بايد مركز ثقل اهداف و منافع حياتي امريكا در اين منطقه قرار داده شود.
سلامي تأكيد كرد: با وجود اينكه ظرف دهه‌هاي گذشته امريكا و اروپا و رژيم صهيونيستي و متحدين وابسته‌اي منطقه‌اي آنها از همه سناريوها و سياست‌ها و استراتژي‌ها براي دستيابي به اهداف بلند سياسي خود استفاده كرده‌اند و در همه آنها شكست خورده‌اند، پژواك و انعكاس و بازتاب اين شكست‌ها تلاش‌ امريكايي‌ها براي رخنه در مركز ثقل مقاومت اسلامي يعني سوريه است، بنابراين سوريه ميدان پاتك دنياي استكبار در مقابل تحولاتي است كه فضاي تنفس سياسي،  شعاع نفوذ امريكايي‌ها را تنگ كرده است.
سلامي ادامه داد: دو بار مداخله نظامي امريكا در عراق هيچ دستاورد روشن و هيچ چشم‌انداز مثبتي به جز هزينه‌كرد اقتصادي فراوان، فرسوده كردن ارتش قدرتمند امريكا، نزول هيمنه و اعتبار و پرستيژ اين قدرت در جهان و توسعه نفرت از امريكا در افكار عمومي جهان به خصوص مسلمانان نداشته است. شما دستاورد مداخله نزديك به 10 سال امريكا در عراق را چگونه مي‌توانيد توصيف كنيد؟ چه مفاهيمي مي‌تواند اين همه هزينه‌كرد سياسي، اقتصادي، انساني و رواني را توجيه كند. آيا اين عبرت براي نظامي‌كردن مضاعف مجدد منطقه كافي نيست؟
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: ما واقعيت‌هاي منطقه را مي‌بينيم. آيا استراتژي امريكا براي امنيت رژيم صهيونيستي توانسته است امنيت را به اين رژيم برگرداند؟ اگر اينچنين است، چرا جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه و هشت روزه در لبنان و غزه، ارتش رژيم صهيونيستي را با عجز و درماندگي مواجه كرد؟
وي خاطرنشان كرد: هر كس از تاريخ درس نگيرد، مجبور به تكرار تجربه‌هاي تلخ آن خواهد بود. سنت‌هاي الهي بلاتغيير هستند و تبديل‌ناپذيرند. روندهاي جاري و گذشته در اين منطقه عبرت‌هاي بزرگي را همه جهان نشان داد. درس‌هاي تاريخي و جاودان و عبرت‌هاي بزرگ، آموختني، مهم و سرنوشت‌ساز كه اگر قدرت‌ها بدون تكيه بر آنها بخواهند سياست‌هاي خود را دنبال كنند، مطمئناً گرفتار ناكامي‌ها و تلخي‌هاي آن تجربيات خواهند بود.  جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: تجربيات سه‌دهه اخير ما در اينجا نشان داد كه مداخله فرامنطقه‌اي در منطقه هرگز به زمان خاصي محدود نخواهد بود. اگر قدرتي از مفهوم جنگ محدود سخن بگويد، بزرگ‌ترين اشتباه تاريخي را مرتكب شده است.
جهان اسلام و خاورميانه، جهان پديده‌ها و دومينوهاي سياسي سيال و توقف‌ناپذير است نه در زمان نه در مكان. انبساط‌پذيري بحران در اين منطقه بسيار بالا است. آيا مداخله امريكايي‌ها در عراق محدود به همان شش ماهي بود كه خودشان طراحي كرده بودند؟ امروز ما در دهمين سال مداخله امريكايي‌ها در عراق هستيم.  سلامي تصريح كرد: اين منطقه همانند باتلاقي است كه هر قدرتي در آن فرو برود، هرچه دست و پا بزند، بيشتر فرو مي‌رود. اين قدرت خواه امريكا باشد يا غيرامريكا. آيا مداخلات امريكايي‌ها در عراق و بازتاب‌هاي آن تنها به عراق محدود شد؟ آيا مداخلات امريكا در افغانستان در كوتاه زماني مهار شد؟ اين منطقه شبيه آتشفشان است و اگر فعال شود، قابل مهار نيست. ما اين واقعيت‌ها را به دشمنان مي‌گوييم كه مرتكب اشتباه در محاسبه نشوند.
سلامي تصريح كرد: واقعيت‌ها در عراق و افغانستان و در بقيه كشورها اين تجربه را بيان مي‌كند لذا ما نيازمند يك نگاه جدي و دقيق به تصميمات خودمان هستيم، بنابراين توصيه مي‌كنيم آن چيزي كه از پس مداخلات مجدد روي خواهد داد، فرو رفتن نيروهاي متجاوز در باتلاقي از زمان و مكان است. آيا كسي مي‌تواند تضمين دهد اگر به سوريه حمله نظامي شود، اين حمله در درون مرزهاي جغرافيايي سوريه محدود بماند؟ آيا كسي مي‌تواند تضمين دهد كه همه انرژي‌هاي آزاد شده تحت تاثير اين مداخلات را مي‌تواند مهار كند؟ آيا رهيافتي براي مهار وجود دارد؟
 سلامي تأكيد كرد: سوريه به عنوان نقطه كانوني مقاومت و تكيه‌گاه بسياري موفقيت‌هاي مربوط به نبردهاي 33 روزه و 22 روزه و هشت روزه است. كشور بزرگي است كه مردمي سختكوش، مسلمان و مقاوم دارد. چشم‌انداز مقاومت در سوريه بسيار روشن است بنابراين ما توصيه مي‌كنيم به تصميم‌گيران استراتژيست و كارگردانان امنيت ملي در امريكا و در نزد كشورها و دولت‌هايي كه تصميم گرفتند در تهاجم احتمالي آينده به آنها كمك كنند كه اين يك بازي بسيار خطرناك است.  وي ادامه داد: راه حل عبور از بحران سوريه هرگز نظامي نيست. بايد رژيم صهيونيستي كه محرك اصلي اين جنگ‌افروزي است، در فرمول‌هاي امنيتي خود تجديدنظر كند. برخورد احساسي و احساساتي با فضاي جديد براي رژيم صهيونيستي و امريكا بسيار گران و خطرناك است. اگر امريكايي‌ها قبلاً اشتباه نمي‌كردند، شايد ما با قوت اين حرف‌ها را نمي‌زديم اما چون سرتاسر رفتارها و حركات امريكا در گذشته اين منطقه توأم با اشتباه در تحليل هزينه و فايده بوده، ما به آنها هشدار مي‌دهيم كه بازهم مرتكب اشتباه مجدد نشوند، چراكه كار خطرناكي است.  جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: نبايد تصور كنند سوريه در محيط بين‌الملل تنهاست و اين جز تصورات، برداشت و ادراكات نادرست غربي‌هاست. در هر صورت آنچه اهميت دارد، اين است كه ملت و نظام و ارتش سوريه تصميم گرفته است از خود شرفتمندانه دفاع كند و تاريخ هم نشان داده است هر ملتي به دفاع شرافتمندانه روي بياورد، سرانجام سرزمين خود را گورستان متجاوزان خواهد ساخت.
سلامي افزود: امروز كه امريكا در ترديد عميقي فرو رفته است و در اين دو هفته‌اي كه به خود فرصت داده، بهتر است دقيق‌تر و عميق‌تر به پيامدهاي اين تصميم بينديشد و بداند جنگ انرژي‌ها را فعال خواهد كرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: جنگ روح جهاد را نزد مسلمانان گسترش خواهد داد و هرگز براي غرب منفعت‌بار نبوده است. اميدواريم خداوند به همه مسلمانان عزت، كرامت و به ملت عزيز سوريه روح مقاومت، جهاد و پايداري و ان‌شاءالله پيروزي و امنيت عطا كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار