کد خبر: 464615
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
واحد مرکزی خبر: معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: سرانه مصرف سالانه هر نفر در ایران ۲۳ کیلوگرم گوشت مرغ و ۷ونیم کیلوگرم ماهی است.

دکترمحسن مشکات ، میزان تولید گوشت قرمز در سال گذشته در کشور را افزون بر ۹۵۰ هزارتن بیان کرد و افزود: حدود ۱۳۰ هزار تن از این میزان وارداتی بود.

وی ، با بیان اینکه حدود ۴۵ میلیون طیور بومی در کشور وجود دارد افزود: تولید محصولات سالم و اورگانیک دامی بویژه گوشت قرمز و مرغ بدون آنتی بیوتیک در سطح کشور، نظارت مستمربهداشتی و شرعی بر واحدهای تولیدی دام ،هویت دار کردن و شناسنامه دارکردن دام و طیور کشور و کاهش واردات گوشت و دام برای تحقق شعار محوری امسال مبنی بر حمایت از تولید ملی را از برنامه های مهم این سازمان در سال جاری است.

به گفته وی ایران با داشتن۷۵ میلیون راس بز وگوسفند،۸میلیون گاو،یک میلیارد انواع طیور،۴میلیون و۷۵۰ هزارکلنی زنبور عسل و۸هزار واحد تکثیر وپرورش ماهی می توانددر زمینه اقتصادی به شعار امسال جامه عمل بپوشاند.

معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور گفت: همه گوشت‌هایی که از خارج وارد می‌شوند توسط ماموران ما مورد نظارت قرار می‌گیرد و مردم مطمئن باشند گوشت‌های وارداتی همه ذبح اسلامی می شوند.

محسن مشکات با بیان اینکه اکنون در کشورهای صادر کننده گوشت در جهان از جمله برزیل و استرالیا نه تنها برای مصرف ایران بلکه به صورت کلی سعی در ذبح اسلامی شده است، افزود: به دلیل اینکه بازار آنها بیشتر مربوط به کشورهای مسلمان است، امروزه ذبح شرعی متداول و رایج شده است.

مشکوة در زمینه حساسیت بیماری‌های دامی گفت:مشکل است بگوییم گوشت کدام نوع از دام‌ها بیشتر از سایر گوشت‌های مصرفی در معرض خطر آلودگی بوده و یا برای بدن افراد مضر است، اما اگر بتوانیم مصرف آنتی‌بیوتیک در دام‌ها را کمتر کرده و آنها را به سمت پرورش ارگانیک سوق دهیم مشکلی از این جهت در آینده نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی در این سازمان با مشکل مواجه هستیم، افزود: این موضوع موجب نمی‌شود که در نظارت‌های روزانه ما خللی ایجاد شود و اکنون ناظرین دامپزشکی در همه نقاط کشور با همه توان بر بازار نظارت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار