کد خبر: 405964
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
ايرانسل شايد توانسته باشد اين ادعاي خود را در بخش سيم کارت جامه عمل پوشانده، البته آن هم فقط در سهولت دريافت سيم کارت و نه خدمات مرتبط با آن، اما وقتي شما از سر ناچاري متقاضي دريافت سرويس وايمکس اين شرکت مي شوي، در فرآيندي قرار مي گيري که با عقب افتاده ترين سيستم هاي بوروکراتيک در دورافتاده ترين نقطه مملکت برابري مي کند. بگذاريد داستان واقعي بلايي که سرويس وايمکس بر شخص من نازل کرده را برايتان بازگو کنم.به گزارش همشهري، حدود دو ماه پيش، من و همسرم تصميم گرفتيم تا براي منزلمان اينترنت پرسرعت بگيريم. طبق روال معمول با يک شرکت خدمات ADSL تماس گرفتيم و آن ها بعد از چند روز به ما اعلام کردند که ظرفيت منطقه شما پر شده است و شما نمي توانيد از ADSL استفاده کنيد. ما براي پي گيري اين موضوع به مخابرات منطقه رفتيم تا ببينيم کي مي شود يک ظرفيت خالي به چنگ آورد. برادران مخابرات در حالي که مشغول صرف صبحانه بودند، اعلام کردند که "نمي دونيم" و "ماهي يه بار تماس بگير تا ببيني چي مي شه" . من و همسرم ضمن قدرداني از تلاش هاي شبانه روزي اين دوستان و نقشي که در پيشرفت و سعادت کشور عزيزمان ايفا مي کنند، دست از پا درازتر از مخابرات خارج شديم و به دنبال راه و روش ديگري براي دستيابي به مقصود گشتيم.چند روز بعد وقتي درد بي درمان خود را با دوستي در ميان گذاشتيم، اين دوست به ما پيشنهاد داد که: "چرا وايمکس نمي گيري؟" و در ادامه از مزاياي اين سرويس طلايي سخن ها گفت نصيحتمان کرد که وايمکسي شويم. ما نيز نصيحت دوستمان را نصب العين قرار داديم و به سراغ سايت ايرانسل رفتيم تا ببينيم منطقه ما را پوشش مي دهد يا نه و اين ابتداي افتادن ما در چاله اي بود که من آن را مصيبت وايمکسي مي نامم.خلاصه اين مصيبت از نگاه اول شخص، دوم شخص و سوم شخص! چنين است:من نقشه پوشش مناطق را چک مي کنم و مي بينم که وايمکس در منطقه ما پوشش دارد، فرم ثبت نام اينترنتي را پر مي کنم. اپراتور ايرانسل دو روز بعد تماس مي گيرد و آدرس دقيق منزل ما را مي خواهد. آدرس را که مي دهيم مي گويد که منطقه شما پوشش ندارد و همين که مي خواهم بگويم پس چرا نقشه سايت خلاف اين را مي گويد، گوشي را قطع مي کند.من اما چون روزنامه نگارم و اصولا روزنامه نگاران بيش از حد خوشبين اند تلاش مي کنم اين پاسخ نا اميد کننده را به ناراحتي آن خانم در آن لحظه خاص نسبت دهم و شانس خودم را به شيوه ديگري امتحان کنم: شيوه مراجعه به نمايندگي ايرانسل. شنبه صبح علي الطلوع به همراه همسرم به نمايندگي ايرانسل در سعادت آباد مي رويم، نماينده ايرانسل به ما مي گويد معرفي نامه و کارت ملي را بياوريد و وايمکسي شويد اما قبل از آن با 09377070000 تماس بگيريد "تا پوششتان را چک کنند". ما با ذکر چند صلوات و نذر و نياز به درگاه احديت شماره را مي گيريم و آرزو مي کنيم که آن خانمي که ناراحت بود گوشي را برندارد. بعد از حدود 4 دقيقه که به پيامهاي ضبط شده ي آگاهي بخش، گوش دل فرا مي دهيم، اپراتوري مردي با معرفي خود و بيان " روز شما مشتري عزير بخير" پاسخمان را مي دهد. پاسخ همان پاسخ قبلي است، " پوشش نداريد". از اپراتور مي پرسم پس چرا نقسه سايتتات چيز ديگري مي گويد. پاسخ مي دهد که آن نقشه دقيق نيست و اين جمله اش ما را بهت زده مي کند.نا اميد و سرافکنده و شرمسار از سوزاندن يک روز از مرخصي مان به خانه بر مي گرديم. چند روز بعد آن دوست ناصحمان را مي بينيم. او به ما مي گويد "اين اپراتور ها چيزي از وايمکس نمي فهمند. بيا اين مودم"کله قندي" من را بگير و ببر خانه و با اکانت من برو ببين وضعيت پوشش آنجا چگونه است". خوشان خوشان "مودم کله قندي" در دست به منزل مي رويم، مودم را به برق مي زنيم و کانکت مي شويم و مي بينيم به حمدالله سيگنالمان پُرِ پُر است. به همان شماره زنگ مي زنيم و شرح ماوقع باز مي گوييم. حيرت مي کند و مي گويد ال ايحال نقشه ما مي گويد الان شما پوشش نداريد پس ما نمي توانيم براي شما چيزي را ثبت کنيم، خودتان برويد نمايندگي و آنجا زورتان را بزنيد که تقاضايتان را ثبت کنند.فردا صبح درب نمايندگي توسط متصدي آنجا با حضور من و همسر گرام گشوده مي شود تا يک روز کاري ديگر براي کارمندان سخت کوش ايرانسل آغاز شود و بايد بگويم که ما يعني من و همسرم، سعادت حضور در اين لحظه تاريخي را داشتيم. بعد از مستقر شدن دوستان در مکان هاي معهود، به ما مي گويند که اگر کار وايمکسي داريد فردا بياييد چون متصدي آن رفته مرخصي. (باور کنيد اغراق نمي کنم، به جان خودم و تمامي اهالي فاميلمان متصدي وايمکس رفته بود مرخصي).فکر مي کنيد که ما نا اميد شديم؟ نه! ما همچنان به مبارزه ادامه داديم. رفتيم و فردا دوباره آمديم. متصدي وايمکس آمده بود. مدارکمان را که گرفت اين جواب را به ما داد: "فيش تلفنتان آدرس ندارد! معرفي نامه تان هم دستي نوشته شده است." گفتيم معرفي نامه را تايپي مي آوريم ولي فيش تلفن که ديگر کار دست ما نيست که آدرس دارش کنيم. شانه متصدي که بالا رفت همه پاسخ خود را گرفتيم.باز هم نا اميد نشديم. با همان شماره مرکز وايمکس تماس گرفتيم و شرح حالمان را پس از 4 دقيقه گوش دادن به پيام هاي ضبط شده ي آگاهي بخش به اپراتور آنجا گفتيم. پس از رايزني هاي بسيار، اپراتور مربوطه گفت:" فيش برقتان اگر آدرس دارد به فيش تلفنتان ضميمه کنيد، حل است". فرداي آن روز چنين کرديم و وايمکسمان ثبت شد. دوان دوان به بانک رفتيم و پولي که در اس.ام.اس شرکت ايرانسل گفته بود را به حساب شرکت واريز کرديم و گمان کرديم از فردا با اينترنت پرسرعت وايمکس به شبکه جهاني اينترنت وصل خواهيم بود.فرداي آن روز تکنسين ايرانسل نيامد که مودممان را وصل کند. روز بعدش از ايرانسل تماس گرفتند و شماره تلفن و نام تکنسين را اعلام کردند و گفتند که راس ساعت 7 بعد از ظهر منزل شما خواهد بود. ما ساعت 6 خودمان را به منزل رسانديم و لباس هاي نومان را پوشيديم و در معيت پدر همسرم منتظر مانديم تا به سعادت ديدار با تکنسين ايرانسل نايل شويم. تا ساعت 7 و نيم منتظر مانديم و هي به هم گفتيم که اين ترافيک تهران امان همه را بريده و باعث شده هيچ کس به موقع به قرار خود نرسد.زمان که به 8 نزديک شد دل به دريا زديم و با شماره تکنسين تماس گرفتيم. ايشان با خوشرويي تمام اعلام کردند که به علت مشکل فني در خطوط وايمکس با اندکي تاخير خواهند آمد. دردسرتان نمي دهم، پس از 2 بار ديگر که اين تکنسين قرار را عقب انداخت ساعت 10 و نيم شب به منزل ما آمد مودم را روي ميز گذاشت. از ما امضا گرفت و گفت سايت ايرانسل امشب خراب است و فردا خودتان به ترتيبي که در اين دفترچه نوشته شده به سايت مراجعه کنيد و مودمتان را ثبت کنيد. ضمنا تکنسين عزيز پس از دريافت مدارک ما اعلام کرد که بدانيد و آگاه باشيد که اکانت شما تا 24 ساعت آينده فعال خواهد شد.فردا صبح مودممان را ثبت کرديم و مانديم به انتظار دريافت اس.ام.اس فعال شدن اکانت. 48 ساعت گذشت و خبري نشد. با همان شماره مرکز وايمکس تماس گرفتيم و پس از شنيدن 4 دقيقه پيام آگاهي بخش ضبط شده به ما گفتند شناسه وايمکستان را بگوييد. شناسه را گفتيم و گفت صاحب شناسه(يعني همسر بنده) گوشي را بگيرند. از ايشان نام و فاميل و کد ملي و کد پستي را خواستند و تاييد شد که ما خودمانيم نه يک شخص ديگر. پس از بيان ماوقع، اپراتور وظيفه شناس به همسر بنده اعلام کرد که مدارکتان به دست ما نرسيده. شکايتمان را ثبت کردند، شماره تماسمان را گرفتند و به ما يک شماره پي گيري دادند و گفتند تا 24 ساعت آيند خبرمان خواهند کرد. 24 ساعت از آن 24 ساعتي که قرار بود تماس بگيرند گذشت و خبري نشد. دوباره با همان شماره تماس گرفتيم و مجددا به 4 دقيقه پيام آگاهي بخش گوش دل فرا داديم. اين بار اپراتور گرامي به ما گفت که تکنسيني که مدارک شما را تحويل گرفته به شرکت مراجعه نکرده. شماره و نام تکنسين را به اپراتور داديم. گفت تا عصر پي گيري مي کند. خودمان با تکنسين تماس گرفتيم، ما را لايق پاسخ نديد. عصر پس از طي همان مراحل و گوش دادن به همان 4 دقيقه پيام آگاهي بخش به اپراتور وصل شديم. گفت مدارکتان را از نو براي ما فکس کنيد. پذيرفتيم. فردا پس از تهيه مجدد مدارک تماس گرفتيم و آن 4 دقيقه پيام طلايي را گوش داديم و عاجزانه از اپراتور شماره فکس را طلب کرديم. اين اپراتور به ما گفت که "ايميل کنيد بهتره و ضمنا مورد شما تبديل به يه مورد خاص شده و هيچ ضمانتي نيست که به مورد شما به سرعت رسيدگي بشه".باورتان مي شود؟حالا ما مانده ايم و يک شناسه وايمکس و يک رمز عبور که غير فعال است و شرکت مشتري محور ايرانسل که پر توش و توان به دنبال حل مشکل ما است. ما که حل مشکلمان را به خدا واگذار کرده ايم و بدانيد که اگر شما هم پاي در اين راه پر خطر گذاشتيد، در انتهاي آن به يک حالت عرفاني "راضيه مرضيه" خواهيد رسيد که حس و حال زيبايي است.شناسه وايمکسمان را اين جا مي گذارم و اگر تا چند روز ديگر اتفاقي نيفتاد رمز عبورش را هم مي گذارم تا مومنين و مومنات بدانند که آن چه در بالا آمده همه راستِ راست بود. در حساب کاربري من مدت ها است که در جلوي "وضعيت فعلي کاربر"، نوشته شده: در انتظار دريافت مدارک.شناسه وايمکس: 09411180018
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار