کد خبر: 209347
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۱
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از بودجه سال آینده که هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی و تصویب نهایی است، بیش از 500 میلیارد تومان صرف مقابله با جنگ نرم دشمنان در حوزه فرهنگی می‌شود.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس هشتم از اختصاص بودجه 500 میلیاردی برای مقابله با جنگ نرم در بودجه سال آینده خبر داد .
به گزارش دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم مشگین‌شهر، یونس اسدی در بازدید از چند طرح عمرانی مشگین‌شهر اظهار داشت: با این رقم اعتباری بخشی از ضعف‌های فرهنگی و کاستی‌های مربوط به این حوزه در استان‌ها برطرف می‌شود و ما قادر خواهیم بود با یک تدبیر شایسته و بودجه و امکانات مناسب مقابله با جنگ نرم دشمن برویم.
وی یکی از شاخص‌های بودجه سال آینده را توجه ویژه به بخش فرهنگی عنوان کرد و افزود: دولت با رویکرد توجه به حوزه فرهنگ بودجه سال 89 را تدوین و تنظیم کرده است و در کنار آن سعی دار‌د در سایر حوزه‌ها نیز اقدامات مدنظر نظیر تکمیل پروژه‌ای نیمه‌تمام و طرح‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی دنبال کند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: در کنار این، عدم وابستگی هزینه‌های جاری به درآمدهای نفتی از ویژگی‌های برجسته بودجه سال آینده کشور است که یک مزیت عمده در بودجه‌نویسی کشور و صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری می‌شود.
اسدی ادامه داد: در راستای اجرای سیایت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه، تاسیس صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعاونی و موسسات عمومی غیر دولتی به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد این صندوق در حقیقت مسیر اجرایی اصل 44 مربوط به سیاست‌های خصوصی‌سازی بهتر و روان‌تر می‌شود و یک جهش واقعی را در اقتصاد کشور شاهد هستیم.
نماینده مردم مشگین‌شهر تصریح کرد: در بودجه سال آینده درآمد نفتی کشور با 65 دلار به تصویب رسید و قرار است با این رقم مازاد درآمدهای نفتی صرف کارهای زیربنایی کشور شود.
وی در مورد نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها نیز گفت: در اجرای این طرح عملیات هدفمند کردن یارانه‌ها نیز با توزیع 50 درصد به صورت نقد و غیر نقد و 30 درصد برای تقویت زیرساخت‌های کشور و یارانه آرد و نان و 20 درصد نیز برای جبران ضرر و زیان ناشی از اجرای این طرح هزینه شود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس از توجه ویژه و رویکرد مناسب مجلس به حوزه کشاورزی خبر داد و افزد: برای نخستین بار در تاریخ کشور 50 هزار میلیارد ریال برای جبران خشکسالی در کشور لحاظ شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار