کد خبر: 1227860
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران در چارچوب تحریم‌های اعمال شده بر صنعت نفت، به مالزی سفر کرده است.

 جوان آنلاین: برایان نلسن معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در جریان سفر چهار روزه خود به مالزی و سنگاپور ادعا کرد که واشنگتن می‌داند ظرفیت ایران برای انتقال نفت به ارائه دهندگان خدمات مستقر در مالزی بستگی دارد.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که آمریکا شاهد انتقال نفت ایران به نزدیکی سنگاپور و سرتاسر منطقه بوده است.

وی همچنین گفت: آمریکا به دنبال جلوگیری از تبدیل شدن مالزی به قلمرویی است که در آن حماس می‌تواند پول انتقال دهد و منابع مالی خود را تامین کند.

یک هیات از وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است در مورد مساله انتقال نفت ایران در دیدار با مقام‌های دولتی در کوالالامپور گفت‌وگو کنند، درحالیکه غرب مدعی است که مالزی اجازه می‌دهد ایران از آبراه‌های آن برای انتقال کشتی به کشتی نفت استفاده کند.

ادگارد کاگان سفیر آمریکا در مالزی در حاشیه نمایشگاه دفاعی آسیا گفت: مقامات آمریکایی که اواخر روز دوشنبه وارد کوالالامپور شدند، با همتایان مالزیایی خود گفت‌وگو خواهند کرد.

کاگان در گفتگو با «بنارنیوز» افزود: ما مطمئن هستیم که دولت مالزی موضع آمریکا در قبال انتقال نفت تحریم‌ شده و تاثیر بالقوه‌ای که این امر می‌تواند داشته باشد را درک می‌کند.

وی بدون اشاره به اینکه منظورش از «تأثیر بالقوه» چیست، افزود: ما مشتاقانه منتظر گفت‌وگوهای بی‌پرده و صریح هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار