کد خبر: 1229995
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
منابع رسانه‌ای امروز یکشنبه اعلام کردند که هیأت نظامی اتحادیه اروپا، رسما پس از حضوری ۱۱ ساله به بهانه آموزش نیرو‌های مسلح مالی، از این کشور عقب‌نشینی کرد.

جوان آنلاین: هیأت نظامی اتحادیه اروپا به صورت رسمی به ماموریت خود در آموزش نیرو‌های مسلح کشور مالی پایان داد و پس از گذشت ۱۱ سال از حضور نظامی در این کشور واقع در غرب آفریقا از آن عقب‌نشینی کرد.

به گزارش فارس، این هیأت شامل ۷۰۰ نظامی از نزدیک به ۲۰ کشور اروپایی بود که از سال ۲۰۱۳ به بهانه آموزش نیرو‌های مسلح مالی برای مقابله با حملات مسلحانه‌ای که از سال ۲۰۱۲ با آن مواجه بود، وارد مالی شده بودند. هرچند به دلیل تنش‌های دیپلماتیک میان باماکو و شرکای غربی آن، این تعداد به مرور کاهش یافته بود. هفته پیش بود که سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموریت آموزشی این اتحادیه، ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) در مالی به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند.
اتحادیه اروپا ۱۱ سال آموزش نیرو‌های مسلح مالی و اعضای نیرو‌های چندملیتی ضدتروریسم موسوم به G ۵ برای مبارزه با تروریسم را بر عهده داشت. اما پس از آنکه حاکمان حاکمان نظامی مالی اعلام کردند که از G ۵ خارج می‌شوند، اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۲ ماموریت خود را تعلیق کرد و امروز به طور رسمی نیروهایش را از مالی خارج کرد.

جشن رسمی عقب‌نشینی این نیروها، جمعه پیش در مقر آن‌ها در باماکو برگزار شد. کشور مالی از آگوست ۲۰۲۰ در پی وقوع یک کودتا تحت اداره حاکمان نظامی قرار گرفت. این نخستین کودتا از هشت کودتایی بود که در چهار سال اخیر در غرب و مرکز آفریقا رخ داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار