کد خبر: 730206
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
بلندترين سريال تلويزيوني در فاز سوم فيلمبرداري
ساخت بلندترين سريال تلويزيوني تاريخ صداوسيما در شبكه دوم سيما در حال پيگيري است.
محمد صادقي
ساخت بلندترين سريال تلويزيوني تاريخ صداوسيما در شبكه دوم سيما در حال پيگيري است.
شبكه دوم سيما فهرستي از مجموعه‌هاي در دست توليد اين شبكه را منتشر كرده كه در اين بين نام سريال «كيميا» بلند‌ترين سريال تلويزيوني كه تا به حال در صدا وسيما توليد شده است نيز به چشم مي‌خورد. اين سريال با موضوع دفاع مقدس، با مشاركت بنياد فرهنگي روايت در حال ساخت است. علاوه بر اين سريال، مجموعه‌هاي تلويزيوني «هشت و نيم دقيقه»، «شبانگاهان»، «زير نور شمع»، «آرام مي‌گيريم»، «شكوه يك زندگي» و ‌«باغ سردار» در شبكه دوم در حال طي كردن مراحل توليد هستند.
مسعود صباح مدير گروه فيلم و سريال اين شبكه، مي‌گويد: سريال 110 قسمتي كيميا به تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي و كارگرداني جواد افشار فاز سوم تصويربرداري را پشت سر مي‌گذارد و پخش آن از ابتداي فصل پاييز آغاز مي‌شود. صباح درباره سريال‌هايي كه توليد آنها در شبكه دو پيش‌بيني شده‌، نيز مي‌گويد: بر اساس توافق‌هاي انجام شده بهروز مفيد سريال «هشت و نيم دقيقه» را براي اين شبكه تهيه خواهد كرد. وي مي‌افزايد: علي دادرسي و آزيتا ايرايي فيلمنامه «هشت و نيم دقيقه» را با محوريت موضوعي سبك زندگي اسلامي ايراني نوشته‌اند؛‌ اين سريال يك ملودرام خانوادگي است كه در 26 قسمت عبور خانواده‌اي از بحراني ناخواسته و ناگهاني را به تصوير مي‌كشد. مدير گروه فيلم و سريال شبكه دو تصريح مي‌كند: «شبانگاهان» نام يك سريال كمدي است كه به كارگرداني علي عطشاني توليد مي‌شود و اميرعباس پيام و مهدي شيرزاد به سرپرستي پيمان قاسم‌خاني فيلمنامه آن را ‌نوشته‌اند. به گفته صباح اين سريال 26 قسمتي در قالب طنز به پشت صحنه يك برنامه تلويزيوني به نام «شبانگاهان» مي‌پردازد. مدير گروه فيلم و سريال شبكه دو درباره سريال «زير نور شمع» كه ابراهيم فروزش آن را با اقتباس از رمان هوشنگ مرادي كرماني براي نوجوانان كارگرداني مي‌كند، ادامه مي‌دهد: عليرضا سبط احمدي اين مجموعه 18 قسمتي را تهيه مي‌كند و فروزش كارگردان نام‌آشناي فيلم‌هاي «شير تو شير» و «خمره» به همراه تيمي از نويسندگان، فيلمنامه اين مجموعه تلويزيوني را با نظارت كامل هوشنگ مرادي كرماني به نگارش درآورده است.
صباح مي‌گويد: اين سريال با محوريت همدلي اهالي روستا با بزرگ آبادي (شهربانو) براي مبارزه با خشكسالي و آبادني روستا توليد مي‌شود و همه قصه‌هاي آن برآمده از زندگي واقعي مردم با مناسبات و روابط آشنا هستند. مسعود صباح همچنين از تهيه و توليد سريال‌هاي «آرام مي‌گيريم»، «شكوه يك زندگي» و ‌«باغ سردار» خبر مي‌دهد و مي‌گويد: اين مجموعه‌هاي تلويزيوني كه براي پخش از شبكه دو در نظر گرفته شده‌اند، اكنون مرحله نگارش را پشت سر مي‌گذارند.
با توليد اين مجموعه‌هاي تلويزيوني شبكه دوم سيما كه به شبكه تخصصي «اجتماعي» تبديل شده است، دست پري براي اوقات فراغت خانواده‌هاي ايراني خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار