کد خبر: 726546
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
ناكامي‌هاي ادامه‌دار مسي با آرژانتين در فينال
رقابت‌هاي كوپا امه ريكا با قهرماني شيلي براي نخستين بار در تاريخ برگزاري اين رقابت‌ها به پايان رسيد تا ناكامي ديگري براي آرژانتين در فينال رقم بخورد.
دنیا حیدری
رقابت‌هاي كوپا امه ريكا با قهرماني شيلي براي نخستين بار در تاريخ برگزاري اين رقابت‌ها به پايان رسيد تا ناكامي ديگري براي آرژانتين در فينال رقم بخورد.
ديدار نهايي رقابت‌هاي كوپا امه ريكا، بامداد يك‌شنبه با مصاف دو تيم فيناليست شيلي و آرژانتين در استاديوم ملي شهر سانتياگو و با قضاوت تيم داوري كلمبيايي برگزار شد. در پايان اين رقابت نفسگير، بعد از تساوي دو تيم در وقت قانوني بازي و وقت اضافه، شيلي در ضربات پنالتي آرژانتين را از سد راه برداشت و موفق شد براي اولين بار، به جام قهرماني اين رقابت‌ها دست يابد، آن هم درست زماني كه ميزباني اين مسابقات را به عهده داشت. مسي كه در طول بازي به رغم انتظاري كه از او مي‌رفت موفق به گلزني نشد، در ضربات پنالتي موفق شد نخستين فرصت تيمش را به گل تبديل كند، اما در ادامه ايگواين و بانگا فرصت‌هاي خود را از دست دادند تا ميزبان اين سري از رقابت‌ها با گل كردن هر چهار ضربه پنالتي، به جام قهرماني دست يافته و آرژانتين بعد از فينال جام جهاني ۲۰۱۴ اين بار در فينال كوپا امه‌ريكا نيز ناكام ماند و طلسم قهرمان نشدن آرژانتين در كوپا كه از سال 1993 آغاز شده است ادامه پيدا كرد.

  مارتينو: از شاگردانم راضي‌ام

خراردو مارتينو، سرمربي آرژانتين كه قبل از رويارويي با شيلي در فينال كوپا امه ريكا تأكيد كرده بود دوست دارد با اين تيم پس از 22 سال قهرمان شود، با وجود شكست در ديدار نهايي اين رقابت‌ها گفت به شاگردانش افتخار مي‌كند: «آرژانتين شايسته بالا بردن جام قهرماني بود، اما در نهايت به آن چيزي كه دوست داشت نرسيد. از اين اتفاق بسيار ناراحت هستم اما وقتي در رختكن به چهره‌هاي ناراحت بازيكنان نگاه كردم، ناراحتي من دو چندان شد. سال قبل تيم ملي فوتبال آرژانتين توانست به فينال جام جهاني 2014 برزيل راه يابد اما در نهايت برابر آلمان تن به شكست داد تا مردم ناراحت شوند و حالا بار ديگر اين اتفاق براي ما تكرار شد. درست است كه آرژانتين در ديدار برابر شيلي بازنده از ميدان خارج شد اما من از عملكرد شاگردانم راضي هستم و معتقدم نسل كنوني فوتبال آرژانتين بهترين نسل تاريخ فوتبال اين كشور است و در كل تورنمنت موفقي را پشت سر گذاشتيم.»

  خوشحالي سرمربي شيلي از كسب نخستين قهرماني

خورخه سامپائولي، سرمربي آرژانتيني تيم فوتبال شيلي كه قبل از فينال گفته بود آرژانتيني هستم اما دوست دارم شيلي را قهرمان كنم، بعد از كسب نخستين قهرماني اين تيم در مسابقات كوپا امه ريكا مدعي شد خوب نبودن مسي كمك شاياني به قهرماني تيمش كرد: «‌از قهرماني شيلي بسيار خوشحال هستم. بازي خوبي را به نمايش گذاشتيم و توانستيم بهترين‌هاي آرژانتين را از كار بيندازيم. ليونل مسي شب خوبي نداشت و اين كمك زيادي به ما كرد. به خوبي توانستيم بهترين بازيكنان جهان را مهار كنيم و به همين دليل بايد به بازيكنان شيلي تبريك بگويم و از همه آنها تشكر كنم.»

  مسي، ناكام بزرگ

مسي كه با تيم باشگاهي خود بارسا موفق شده بود فصلي رويايي را سپري كند باز هم به همراه تيم ملي آرژانتين ناكام ماند و نتوانست جام قهرماني را بالاي سر ببرد. مسي كه براي دومين سال متوالي با تيم ملي آرژانتين به فينال رسيده بود پس از ناكامي در جام جهاني در كوپا امه ريكا هم ناكام ماند تا همچنان در حسرت كسب جام با آلبي سلسته باقي بماند. اين پنجمين فينال ملي ليونل مسي بود كه ناكامي ديگري را در عرصه ملي براي وي به دنبال داشت. مهره كليدي و مهم تيم ملي فوتبال آرژانتين پس از شكست تيمش برابر شيلي گفت مي‌دانم مردم ناراضي هستند و عصباني، اما‌اي كاش قضاوت اشتباه نكنند: «‌آرژانتين با مشكلات زيادي قدم در معركه گذاشت و حداقل سه بازيكن مهم تيم از ابتدا مصدوم بودند. من بعد از اين همه سال به قضاوت‌هاي عجولانه و بدون فكر عادت دارم، به هر حال مردم عصباني هستند و نمي‌شود توقع ديگري داشت اما موضوع مهمي كه بر آن تأكيد دارم اين است كه هيچ بازيكني كم كاري نكرد. ضمن اينكه عدم موفقيت با پيراهن تيم ملي ربطي به من ندارد. من همه فوتبال آرژانتين نيستم و در بارسلونا هم اوضاع همين طور است، بازيكنان بزرگي هستند كه در كنار من بارسلونا را به اوج مي‌رسانند و من هم در اين پيروزي سهيم مي‌شوم، شرايط من در تيم ملي فوتبال آرژانتين با شرايطم در بارسلونا كاملاً متفاوت است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار