کد خبر: 685727
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
نرگس آبیار در بازديد از بيستمين نمايشگاه مطبوعات
آبيار گفت : بسیاری ادعا می کردند این اولین بار است که افتتاحیه ای با این عظمت برگزار می شود و باید گفت یک گروه خودجوش پشت این فیلم فعالیت کردند تا چنین افتتاحیه ای برای آن برگزار شود و 1700 نفر در افتتاحیه آن حضور داشتند و سالن بزرگ برج میلاد دیگر جایی نداشت.
جوان‌آنلاين: در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات، نشست خبری فیلم شیار 143 با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.
 
نرگس آبیار، کارگردان فیلم شیار 143 با اشاره به افتتاحیه این فیلم اظهار داشت: فیلمبرداری شیار 143 همزمان با ماه مبارک رمضان بود و در آن ایام همه همکاران در شب هاب قدر شب زنده داری می کردند  و به طور کل به نظر می رسد یک اتفاق عجیب این فیلم را رو به جلو پیش می برد.

آبیار ادامه داد: بسیاری ادعا می کردند این اولین بار است که افتتاحیه ای با این عظمت برگزار می شود و باید گفت یک گروه خودجوش پشت این فیلم فعالیت کردند تا چنین افتتاحیه ای برای آن برگزار شود و 1700 نفر در افتتاحیه آن حضور داشتند و سالن بزرگ برج میلاد دیگر جایی نداشت.

وی افزود: من قبلا با مادران شهید این فیلم را تماشا کرده بودم اما نه با این تعداد، در آن جمع مادرانی بودند که دو یا سه فرزندشان را از دست داده بودند و تعدادی از آنها بعد از دیدن فیلم حالشان بد شد و به اورژانس رفتند و وقتی به دیدن آنها رفتم و حس و حالشان را از دیدن فیلم پرسیدم، احساس کردم توانسته ام رنج ها و مصائبی را که آنها سال ها متحمل شده اند به اندازه ای کوچک به تصویر بکشم.


شيار 143 حكايت اميد و اقتدار مادران شهيد است


 
کارگردان فیلم شیار 143 عنوان کرد: مادری می گفت زمانی که این فیلم را تماشا کردم دلم برای بچه هایم  تنگ شده  است، پسر جوانم شهید شد و من اکنون دل تنگ او هستم با این دلتنگی خود چه باید کنم؟ در آن افتتاحیه وقتی دوربین فیلمبرداری یا عکسبرداری به سمت مادران شهید می رفت، عکس شهدیشان را بین خود و دوربین حایل می کردند و اصلا نمی خواستند صورتشان دیده شود، این درجه از فداکاری و گذشت را مقام مادر می تواند داشته باشد.
 
 
وی بیان داشت: این مادران که مایوس و ناامید نشدند بلکه مقتدرانه ایستادند و سال هاست که رنج ها و مصائب شان را پشت سر گذاشته اند. واقعا در افتتاحیه لحظات عجیبی بود و اینکه ما می دیدیم آقای عابدزاده یا دوستان هنرمند دیگری که در سالن حضور داشتند، با صدای بلند گریه می کردند.
 
 
آبیار اضافه کرد: تاثر مادران شهدا لحظات روحانی را برای این فیلم رقم زده بود و امیدوارم بتوانم این فضا را در کارهای بعدی ادامه دهم؛ حتی اگر قرار باشد یک کار اجتماعی بسازم و ناهنجاری ها را به تصویر بکشم امیدوارم امید و زندگی را در کار مد نظر داشته باشم. 
 
 
همچنين محمدحسین قاسمی، تهیه کننده فیلم شیار 143 در این نشست گفت: افتتاحیه فیلم را تعدادی از جوانانی برگزار کردند که هم به فضای سینما علاقه مند هستند و هم به این موضوعات. حدود یک سال و نیم است که کل گروه زمانش را برای فیلم شیار 143 گذاشته است اما در عین حال که مستقل بودیم و بخش خصوصی بودیم، باید گفت این فیلم تنها نیست و بلکه مردم را دارد، این فیلم یادآور مادران شهید است، مادران سرزمین ما مادران بزرگی هستند.
 
 
قاسمی افزود: از من می پرسیدند که انتظار داشتید به این شکل مادران در افتتاحیه ی فیلم حضور داشته باشند و من پاسخ می دادم بله من انتظار داشتم؛ چرا که این فیلم خودشان است. 143 مادر شهید دعوت شده بود و آنقدر آنها لطف داشتند که آنها دوستان دیگر خود را دعوت کرده بودند و این باعث افتخار ما بود که کنار آنها ایستاده بودیم.
 
 
تهیه کننده فیلم شیار 143 ادامه داد: ما سعی کردیم هیچ شعاری ندهیم چرا که بدون شعار و حرف های کلیشه ای، آنها مادران بزرگی هستند.

وی تصریح کرد: از همه یاوران این فیلم که مردم هم جزو آنها هستند تشکر می کنم. این فیلم بهترین فیلم از نگاه مردمی شده است و این جایزه ای که مردم به ما دادند برای ما بسیار با اهمیت است. این فضا جناح بندی ندارد و اگر ما بخواهیم چنین فضایی ایجاد کنیم، بزرگ ترین ضربه را به کار زده ایم چرا که فضا کاملا مردمی است.

قاسمی در پایان یادآور شد: سایت شیار 143ایجاد شده است و بخشی از این سایت به نام همراه مادر طراحی شده است و این بخش را برای این گذاشته ایم تا بعد از اکران فیلم که مردم آن را تماشا کردند، اگر تمایل داشتند عکسی از خود به همراه مادرشان برای ما ارسال کنند. بحث دیگر این است که مردم این فیلم را ببینند و اگر مایل بودند به دوستانشان پیشنهاد کنند و اگر دوست نداشتند به دشمنانشان پیشنهاد تماشای این فیلم را دهند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار