کد خبر: 642516
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
در مراسم افتتاح طولاني‌ترين خط مترو خاورميانه اعلام شد
خط 3 مترو با هزينه هزار و 900 ميليارد تومان و با هدف كاهش ترافيك كريدور شمال – جنوب طراحي شده و با عبور از نقاط ترافيكي مهم مانند ميدان راه‌آهن، ميدان منيريه، تقاطع انقلاب- وليعصر(عج)، سه راه فاطمي، عباس‌آباد، شهيد صياد شيرازي و ازگل نقش بسيار عمده‌اي در جابه‌جايي و تبادل مسافر در خطوط ديگر مترو بر عهده خواهد داشت.
بيژن سوراني

خط 3 مترو با هزينه هزار و 900 ميليارد تومان و با هدف كاهش ترافيك كريدور شمال – جنوب طراحي شده و با عبور از نقاط ترافيكي مهم مانند ميدان راه‌آهن، ميدان منيريه، تقاطع انقلاب- وليعصر(عج)، سه راه فاطمي، عباس‌آباد، شهيد صياد شيرازي و ازگل نقش بسيار عمده‌اي در جابه‌جايي و تبادل مسافر در خطوط ديگر مترو بر عهده خواهد داشت.

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در مراسم افتتاح نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران گفت: شوراي اسلامي قيمت‌ها را مصوب كرده است و از ارديبهشت ماه اين كار عملي مي‌شود. وي در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه مردم در حمل و نقل ريلي كمتر از 20 درصد هزينه مي‌كنند و 80 درصد از هزينه‌ها بر عهده شهرداري است، گفت: بر اساس تصميمات صورت گرفته در حوزه بليت مترو شاهد افزايش 10 درصدي قيمت هستيم كه همه دولت‌ها به حمل و نقل عمومي يارانه مي‌دهند. قاليباف با بيان اينكه روزي كه كار را در شهرداري تهران آغاز كرديم، ظرفيت جابه‌جايي 450 هزار نفر بود، گفت: در حال حاضر ظرفيت جابه‌جايي 6 ميليون نفر است و در طرح جامع برنامه دوم پيش‌بيني كرده‌ايم كه در صورت تخصيص اعتبارات ظرفيت جابه‌جايي به 10 ميليون نفر برسد.

احداث بيش از 200 كيلومتر مترو در سال 93

همچنين مهندس هابيل درويش، مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه از احداث بيش از 200 كيلومتر مترو در حال ساخت در سال جاري خبر داد و گفت: 100 كيلومتر از اين ميزان خارج شهر و در مسيرهاي تهران به ورامين و گرمسار است كه تاكنون 10 كيلومتر آن ريل‌گذاري شده است و در اين راستا طراحي پروژه مترو اسلامشهر و مطالعات آن انجام شده و همچنين طراحي مطالعات مترو تهران به پاكدشت نيز رو به اتمام است.

فاز دوم خط 3 متروي تهران به طول 12 كيلومتر

وي افزود: در فاز دوم، خط 3 متروي تهران به طول 12 كيلومتر با 9‌ايستگاه 3 هزار و 200 متر از تونل‌ها به روش اتريشي، 2 هزار و 300 متر به صورت تراشه باز و 7 هزار متر تونل با استفاده از پيشرفته‌ترين دستگاه مكانيزه حفار آلماني اجرا شده است. در طراحي خط 3 تعداد 28 ايستگاه از منتهي‌اليه شمال شرقي تا منتهي‌اليه جنوب غربي تهران در نظر گرفته شده و با بهره‌برداري از ظرفيت كامل آن تعداد 45 هزار مسافر در ساعت در هر جهت با سرفاصله دو دقيقه توقف هر قطار در سطح شهر جابه جا مي‌شوند. ضمن اينكه در طرح نهايي خط 3 تعداد 60 ست قطار براي اين خط پيش‌بيني شده است.

65 صدم ليتر صرفه‌جويي سوخت به ازاي هر مسافر

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه همچنين گفت:خودروي‌هاي شخصي با مصرف روزانه 13 ميليون ليتر بنزين و چندين ميليون ليتر گازوئيل فقط در شهر تهران خسارت‌هاي بسيار هنگفتي به اقتصاد ملي وارد مي‌كنند ولي طبق آمارهاي جهاني به ازاي هر مسافر مترو 65 صدم ليتر صرفه‌جويي در مصرف سوخت صورت مي‌گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار