کد خبر: 632454
تعداد نظرات: ۱۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
نگاهي به سخنان اخير دكتر روحاني
عرصه سياست، ‌عرصه تنگ نگري و يكصدايي نيست بنابراين نبايد انتظار داشت با تغيير رئيس جمهور كه داراي تفكرات و رويه هاي متفاوت از رئيس جمهور گذشته است،‌ همه مخالفان ساكت بنشينند و تنها نظاره گر باشند. مشاوران پر سواد آقاي رئيس جمهور حتما مطلع هستند كه نقد بهترين عامل صيقل دادن به رفتارهاي سياسي است كه ممكن است در گام هايي به خطا برود پس ترس از انتقاد و راي مخالف نداشته باشيم و بر برج عاج ننشينيم و «ديگران» را يك سر بي سواد نناميم.

رئيس جمهور محترم صبح امروز در جمع روسای دانشگاه ها و مدیران پارک های علم و فناوری حضور يافت و مواضع جديدش را بيان كرد. مواضعي كه كمي متفاوت تر از قبل بود و مهمتر اينكه منتقدان و همچنين مخالفان رويه و روند سياسي دولت را «كم سواد» دانست.

وي اين سخنان را در قبال منتقدان مذاكرات و توافقات ژنو عنوان كرد و گفت: «چرا فقط یک عده معدود کم سواد از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرک بین المللی حرف نمی زنند؟ چرا با مردم همراه نمی شوید.»

اگر چه اين روزها باب شده است كه مخالفان و منتقدان خود را كم سواد يا بي سواد بناميم و سواد را تنها به حاميان خود و دانشگاهياني اختصاص دهيم كه از ما تعريف مي كنند و قبول دارند اما انتظار نمي رود كه اين سخنان از نهاد دولت و شخص رئيس جمهور شنيده شود. تا جايي كه اين سخنان در حوزه دانشگاه و رسانه باشد تا حدودي قابل گذشت است اما اينكه بي سواد يا كم سواد دانستن منتقد و مخالف از جايگاه رياست جمهوري شنيده شود، طبيعي است كه مي تواند آسيب زا باشد.

متاسفانه بي سواد يا كم سواد دانستن مخالف و منتقد ريشه در تفكرات كمونيستي و حاميان چپ لنينيستي و حتي استالينيستي دارد كه در دهه هاي 40 و 50 در ايران به رنگ هايي درآمد. كساني كه در اين دوره به گرايشات چپ وفادار بودند و تغذيه فكري خود را از لنين و استالين مي گرفتند و نه حتي ماركس؛ آنها هر شخص،‌ طيف و گروه ديگر را بي سواد معرفي مي كردند و در حلقه روشنفكري قلمداد نمي كردند حتي بزرگان انديشه را...

در اين بخش «به هيچ وجه» به دنبال اين نيستم كه بگويم رئيس جمهور محترم از اين انديشه ها تاثير پذيرفته است بلكه سخن اصلي اين است كه چنين تفكر چپ گرايانه متاسفانه در بخش هايي از انديشه ريشه دوانيد و برخي از آن متاثر شدند. بنابراين هر غير خودي نه با سواد است و نه روشنفكر. از اين منظر است كه گفته مي شود انتظار نمي رود رئيس جمهور ايران از منتقدان و مخالفان با عنوان كم سواد استفاده كند. به اين دليل كه دانايان قوم را بي اختيار به اين سمت مي برد كه اين همان انديشه خطاي چپ گرايانه است كه در برخي مواقع و از بعضي مجراها سر باز مي كند. دوباره تاكيد مي كنم كه اين نوشته به دنبال آن نيست كه بگويد رئيس جمهور محترم متاثر از اين انديشه است.

تنها تاكيدي كه مي توان داشت اين است كه روشنفكران و دانشگاهيان حامي ايشان و مشاوران دولت چنين جمله اي را در ذهن دكتر حسن روحاني تزريق كرده اند. با اين وجود وي تاكيد كرده است كه چرا دانشگاهيان نبايد سخن بگويند. اتفاقا دانشگاهيان از يك طيف فكري نيستند بنابراين اجازه بدهيم طيف مقابل هم مواضع اش را بگويد و موضع گيري تنها به دانشگاهيان مشاور دولت اختصاص پيدا نكند.

نگاهي به كلمات كليدي كه اين چند ماه آقاي دكتر روحاني در قبال منتقدان برگزيده را ببينيد: «همكلام با اسراييل، يك شبه انقلاب شده،‌ جنگ نرفته،‌ كودكاني كه مي خواهند بزرگي كنند، افراطي، بي سواد و ...» بي شك تكرار اين واژه ها و ادامه اين روند نمي تواند راهگشا باد ...

مردم بسيار اميدوار بودند كه تدبير اين مشاوران به گونه اي عمل مي كرد كه تنها در يك نمونه عملكرد دولت در خصوص توزيع سبد كالا در چند روز دهه فجر به گونه اي پيش نمي رفت كه از يك سو بوي پوپوليسم بدهد و از سوي ديگر با حيثيت ايراني بازي شود. اين چند روز براي رسانه هاي خارجي سوژه كمي ساخته نشده است كافي است كساني كه باور ندارند 20 دقيقه پاي اينترنت بنشينند.

مشاوران آقاي رئيس جمهور كه عمده آنها از طيف خاصي از دانشگاه هستند بي شك معناي پوپوليسم و رفتار در اين بستر را خوب مي دانند چون در دوره دولت قبلي از اين واژه بي شمار استفاده كردند. اما چطور نتوانستند با مشاوره درست جلوي اين موضوع را بگيرند و آبروي شهروندان محترم را در ترازوي رسانه هاي معاند نگذارند.

حال ترس اين است كه مشاوران محترم با همان رويكرد چپ گرايانه «هر مخالفي بي سواد است» همين بلا را بر سر مسئله هسته اي بياورند كه غير قابل جبران است بخصوص كه اگر اقتصاد ما نيز در آينده به رنگ سبد كالاي كنوني باشد.

و حرف آخر اينكه عرصه سياست، ‌عرصه تنگ نگري و يكصدايي نيست بنابراين نبايد انتظار داشت با تغيير رئيس جمهور كه داراي تفكرات و رويه هاي متفاوت از رئيس جمهور گذشته است،‌ همه مخالفان ساكت بنشينند و تنها نظاره گر باشند. مشاوران پر سواد آقاي رئيس جمهور حتما مطلع هستند كه نقد بهترين عامل صيقل دادن به رفتارهاي سياسي است كه ممكن است در گام هايي به خطا برود پس ترس از انتقاد و راي مخالف نداشته باشيم و بر برج عاج ننشينيم و «ديگران» را يك سر بي سواد نناميم.


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۸
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
19
6
با سلام وخسته نباشید در تائید سخنان رئیس جمهور منتقدان فرق npt را با mpt نمیدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
زنده باد کاش فقط اینو نمیدونستند میگن 20 درصد هسته ای برای تولید دارو هست که نمیذارن و صدها حرف دیگه البته از ایم جوان انلاین ... هم ممنونیم که حرف ما را منتشر میکنند ...
ملوان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
سلام
داستان اون عالم نحویه که گفت هی ملوان علم صرف و نحو بلدی ملوان گفت نا ..!! عالم نحوی گفت نیمی از عمرت به فنا است ملوان غمگین شد. دریا طوفانی شد ملوان از روی دلسوزی گفت آقای عالم شنا بلدی گفت نه گفت وای بر تو همه عمر و علمت به فنا رفت. ...یه کلمه را اشتباه گفتن این همه مانور فکر نکردین منتقدای باسوادی هستند که چیزی نمی گفتن و با این سخنرانی ممکنه صدای اونا هم بلند بشه!!!!؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
ملوان جان زود ... فرار کن ...
ناشناس
| -
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
هیچکدام از مبانی اسلام نمیذاره که حتی به مردم عادی کوچه و بازار توهین بشه حالا این نوع صحبت کردن در کجای مبانی اسلام هست نمی دونم
حبیب الله
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
12
از مشاورانی چون سریع القلم که مردم عادی کوچه وبازار به جرم راننده تاکسی و لیمو فروش بودن فاقد نظر و حق نظردهی در باره مسایل هسته ای می دانند یا مردم رای نداده به دولت تدبسیر و امکید را طرفدار افراط و خشونت طلب میدانند چه انتظاری هست، از نظر رئیس جمهور با سواد و حقوقدان ... افراد باسواد مجازبه اظهار نظر افرادی نظیر استاد ز.، ت. و ... هستند!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
10
یک نکته کلیدی در این نوشتار جایش کاملا خالی هست و آن اینکه اساسا انگ کم سوادی و افراطی و... به منتقدان زدن نشان از نداشتن استدلال و یا حداقل نشان از ناتوان بودن در ارایه استدلال دارد که چپ ها معمولا برای فرار از مستدل حرف زدن(زیرا نود پنج درصد حرفشان فاقد استدلال هست) به عوامفریبی و به بازی با کلمات روی آورده و چون تعداد زیادی از توده مردم توان استدلال ندارند فریب خورده که به این کار دراصطلاح عوامفریبی گویند
پاسخ ها
گم نام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
اومدی درستش کنی زدی کورش کردی!!! تعداد زیادی از مردم توان استدلال ندارن دیگه از اون حرفا است اصولا استفاده از توده مردم به جای عموم مردم دیگه بدتر از اون یکی. عزیز نه منتقد بی سواده نه عموم مردم بی استدلال اگه این جوری بود کمونیست ریشه کن نمی شد!! ولی خب چون بنای مردم بر اینه که یه نفر راستگو هستش مگر این که خلافش ثابت بشه عوام فریبی قابلیت اجرایی پیدا می کنه یعنی اول یه حرف راستی یا یه حرف که بنظر میاد منطقیه بزن مردم هم که بنا رو بر صدق تو می ذارن چیزی بهت نمی گن ولی نیارد خدا روزی را که معلوم شود آره دیگه...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
3
بعضی از منتقدین بهبود سیاسی واقتصادی کشور را به ضرر خود میدانند وکم سواد نیستن ...
سعيد110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
15
جناب دکتر روحانی
شما که آمار بی سوادها را داريد چطور شد که آمار گيرندگان سبد کالا را نداشته ايد.
حداقل آمار حوادث رخ داده در اين صفهای طولانی را تا زمان تبلیغ انتخابات بعدی داشته باش
چون به نظر می رسد با اين حساب محاسبه شأن و آبروی مردم با اعداد کمی و رقمی، برای شما کمی مشکل است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
خدایا ...
کاربرآزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
7
28
آخر چهارسال اين دوره مشخص می شود که چه کسانی بی سوادند وچه کسانی به دشمن باج دادند وغيرقابل جبران است و سرافکنده خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
... الان هم از همه طلبکار هستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
بعد از هشت سال دوئلت محمود هم معلوم شد بیسواد کی بود البته ما که از همون اول هم گفتیم بیسواد کیا هستند بعضی باور نداشتند
عبداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
28
واقعا باید تاسف خورد به چنین اظهاراتی
با این سخنان که هیچ سنخیتی با تدبیر ندارد وامیدرا در دل مردم و دلسوزان نظام ازبین می برد نمیتوان راه به جایی برد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
تایف برای شما باید خورد که کشور ا به جای اصلاح به سمت قهقرا و جدال پیش میبرید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
مردم ...
سعيد110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
18
جناب دکتر روحانی
شما که آمار بی سوادها را داريد چطور شد که آمار گيرندگان سبد کالا را نداشته ايد.
حداقل آمار حوادث رخ داده در اين صفهای طولانی را تا زمان تبلیغ انتخابات بعدی داشته باش
چون به نظر می رسد با اين حساب محاسبه شأن و آبروی مردم با اعداد کمی و رقمی، برای شما کمی مشکل است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
همین حرفهای ... را میزنید که ...روحانی در مورد ژنو حرف میزنه شما گیر دادی به سبد روغن ونخود و لوبیا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
آنکه کم سواد است خود ... است وبدرد ...نمیخوره
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
23
خود رئیس محترم جمهور در مورد سوادشون توضیح بدهند که چطور با آن همه مسئولیت از یک دانشگاه خارجی مدرک دکتری گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
حس کردم حرفهای خیلی تندتری را داشتند بگن ولی ملاحضه کردند منتقدین ایشان انتقاد نمیکند تا به رشد کمک کنند انتقاد میکنند تا تخریب کنند خیلی بردتر از بیسواد و کم سواد لایق منتقدانشان بود که باید میگفتند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
22
واقعا تاسف آور است که رئیس دولت از یک طرف با بوق و کرنا اعلام می کند که از نقد ومنتقدین استقبال می کند از طرف دیگر منتقدان را بی سواد خطاب می کند و از اساتید می خواهد از توافق ژنو حمایت کنند حاصل این دیدکاه این است که بابا همه خفه شوید فقط حرف ما درست است ما دولت راستکویان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
روحانی مچکریم ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
عزیز من! به زور که نمیشه که حمایت کنند. وقتی غرور ملی زیر سوال میره! باید حمایت کنند؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
... کدام ...
محمد ابراهیم شهلایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
14
از یک نظر درست گفته و از یک نظر نه. از یک نظر درست گفته که... از مسئولین در جایگاهی هستند که سواد لازم برای ان جایگاه را ندارند. ولی قرار نیست هیچ منتقدر نباشد.
...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
منتقدین این دولت هدفشان اصلاح نیست بلکه تخریب .. است...
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
ناشناس با این نوع دفاع کردنت از دولت تدبیر داری ضرر میزنی به گفتمان تدبیر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
شما سکوت کنی هیچکس ضرر نمیکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
11
می گویند (اسکندر) قبل از (حمله به ایران) درمانده و مستأصل بود. از خود می پرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر می فهمند حکومت کنم؟
یکی از مشاوران می گوید: «کتاب های شان را بسوزان. بزرگان و خردمندان شان را بکش و دستور بده به زنان و کودکان شان تجاوز کنند.
اما ظاهراً یکی دیگر از مشاوران به نقل از ارسطو پاسخ می دهد:نیازی به چنین کاری نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
دقیقا همین بسواد ها ...
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
در رد اين ادعا همين بس که در آن زمانها کتابها لوح هاي خشتي و سنگي بودند که نوشته ها بر آنها حک ميشدند. پس سوختن الواح سنگي و خشتي معنايي نداشته.
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
رضا اين همه اطلاعات رو از كجا ـوردي بگو ما هم بخوانيم با سوادشيم!
بهرمان
|
ROMANIA
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
17
دولت تدبیر واعتدال در گفتار و رفتار خود مخالفان را یعنی 49.5 مردم را کم سواد میداند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اشتباه نکن 49.5 درصد 5 درصد رای سفید بودند و بالای 30 درصد طرفدار کاندیدای دیگه منظور ایشان از بیسواد همان طرفدارن ...و ... هستند که 8 درصد کشور را شامل میشودندو به قول رئیس جمهور محترم از جایی تغذیه میشوند این ها را باید از ثدرت و جامعه حذف کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
منتقدان تخریب گر دولت 4 درصد هستند همه هم اونها رو میشناسند پس جمع نبند
مرکز آمار یعجوج آباد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
دیدی اشتباه کردی شما اونا که رأی ندادن را هم حساب کنی آقای روحانی 36 درصد کل رأی دهندگان رأی آورده اند پس 64 درصد مردم پیام انتخاباته!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
جناب ...به زبان ساده بگم منتقدین دولت طرفداران همون کاندایی هستند که فرصت ها و ظرفیت ها را در ... دشمنی و تحریم میدانستند ...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
19
از دولت تدبیروامید انتظاربیشتری میرفت آقایان ادعاداشتندکهدانستن حق همه مردم است حالا جزییات مذاکرات زنوازنمایندگان مجلس مخفی نگه داشتند چه برسد به مردم حالا تحمل انتقادراهم ندارندسال اول اینجورند وای به سالهای بعد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
همینه که هست ناراحتی...
از گفته خود خرسندم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
آهای ناشناس ناراحت نیستم خیلی هم خوشحالم که دستش به این زودی رو شد :-)
راستی شندین می گن شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند اینا داشته باش ربطش خودتون پیدا کنین هنوز زوده بگم چرا اینو گفتم. بگم بگم؟ نمی گم تا ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
...هنوز بلد نیستیم راه راست بریم ...
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
18
اتفاقا همین ادم های بی سوادبیشتر از روشنفکرهای تحصیل کرده در غرب می فهمند بدانید اگر این توافق ژنو که از طرف با اصطلاح بی سواد ها مورد انتقاد قرار گرفته خوب بود ... دست به دامن تحصیلکرده های غرب نمی شد . هرکس عرق ملی داشته باشد از این توافق حمایت نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
... خدایا توبه کجا زندگی میکنیم ...
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
15
فقط یک مدرک دار ... می تواند منتقدانش را بی سواد خطاب کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
دلم میخواد هر چه زودتر این ..روزنامه ها... تعطیل بشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
فقط رئیس جمهور قبلی تون منتقدانش را خس و خاشاک نامید
دانشجو
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
16
متاسفم...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
برای خودت متاسفی این خیلی خوبه روحانی مچکریم حرف دل 92 درصد مردم را زدی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
8
2
خدا را شکر خیلی وقت بود منتظر بودیم روحانی یه نقد محکم به منتقدین بیسواد کنند که امروز از ته دل خدا را شکر کردم امیدوارم برخورد مرحله بعد در عمل باشد نه حرف
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
روحانی جدی هست محمود نیست که حرف ... بزنه روحانی دشمنان و مخالفان تخریب گر رو باید از صحنه کنار بزنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
0
چرا نداره کسانی که مردم و آینده کشور برایشان ارزش نداره به ... مسائل حاشیه ای و امروز که تیم وزارت خارجه تا حد سکته دارند کار میکنند برای نجات جامعه منتقدین اینها بیسواد نیستند ... هستند ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
6
فکر میکنم این حرفهای روحانی چراغ سبزی برای سرکوب منتقدین بیسواد ...هست ... امیدورامن در موقع دردسر کنار این منتقدین داشنگاهی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
به امید خدا ...
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
10
خدا می داند در اغتشاشات 88 ... به کسانی که طرفدار میرحسین موسوی نبودند و با سبز ها همراهی نکردند ! می گفتند بی سوادها و پایین شهری ها ( پایین خیابان انقلاب نشین ها ) و..... !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بیسواد که بودند و گرنه محمود رو قهرمان ... نمیشمردند که حالا برای همیشه شرمنده باشند و الان هم بهشون بگن کم سواد
مجسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
0
من فکر میکنم رئیس جمهورمان بعلت زیر باربعضی ویژه خاران که ازدولت سازندگی واصلاحات باایشان وطرز فکرایشان که مریدمقام عظمای ولایت هستند و9دی را ارج دادندزاویه پیداکرده اندونشانه های آن هم استعفاهای جهت دار دردولت ایشان می باشدوماهم باید باهوشیاری به ایشان فرصت بدهیم وبه تبعیت از مقام ولایت ازایشان دفاع ویالااقل سکوت کنیم دراین موافقت ژنوهیچی ازدست نداده ایم درست است 20درصدرافعلا"تعلیق کرده ایم امانظام سلطه تاذلت مارانبیند روی خوش نشان نمیدهد حالااگر کمی عقب نشسته اند ازمجبوری است کم کم حتی پیچ ومهره های هسته ای ماراهم آرزودارندجمع کنندوبه علت خوی مستکبرانه آنان زیر همین موافقت نصف ونیمه میزنند وبرای شاید هیشه افراد بی بصیر داخلی مان وآنانی که بجای چشم به عنایت الهی چشم به غرب وحشی دوخته اند به خود بیایند البته آنهاخوب میدانند ولی دیگر حنای آنان پیش مردممان رنگی نداردواگر فقط همین هدف این مواقت نامه ژنو محقق شودبسیار عالی است انشاءالله بعدازاین هیاهوها باوحدت داخلی زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه به قله هایپشرفت امام زمان پسند خواهیم رسید باتوکل به الله جل جلاله
بنی سعیدهویزه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
7
مگر میشود در کشوری که در حال پیشرفت روز افزون است در ان منتقد نداشته باشد
اصل انتقاد برای اصلاح و ساختن است
که منجربه توسعه می شود.
کار ناپسندی است که را منتقدین بی سواد خواند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
قبول دارم سعید جان هدف از انتقاد نقد کردن به قصد ساختن است نه تخریب و تمسخر و بی ارزش کردن کارهای مثبت البته قبول دارم زمان محمود هم از این انتقادهای بی انصافانه وجود داشت منظور روحانی هم همین است که اقدامات مثبت را با نقد تخریب گرایانه بی ارزش نکنیم
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
8
کم کم چهره اصلی روحانی هم مثل ...بیشتر از پیش شناخته خواهد شد !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
باید زبان این بیسواد های منقد و تخریب گر را برید ...
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
9
رئیس جمهور محترم "تمام افراد باسوادی
"که به شما رای دادند" فکرمی کنید"
ازعملکرد شما راضی هستند؟مردم ایران رویائی فکر می کنند"که با تغییر رئیس دولت" مشکلات حل می شود"
همان گونه که شما فکرمی کردید "در
فاصله زمانی صد روز همه مشکلات را
پشت سرمی گذارید"برای همین است
که عصبانی هستید"چراکه مشکلات حل
نشده"مردم ناراضی هستند"حال
بی سواد وکج فهم شده اند؟
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
7
این دولت قول داد که یک ریال ایرانی بشود یک دلار آمریکا.یا نزدیک به آن.این دولت جلو ارزان شدن دلار را گرفت.حتی به دانشجویان خارج کشور دلار را به قیمت دو وپانصد میدن آنهم باید 7 خان را رد کنند.متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
محمود ...دلار هزار تومن رو کرد 4 هزار تومن اونوقت روحانی 4هزار تومان رو بکنه یه ریال البته میشه به شرطی كه ...
میثم
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
9
آقای .....
بیسواد کسانی هستند که دور بر شما پرسه می زنند ودارند شما را به جایی می کشانند که دیگر برگشتی نباشد
اگر باسواد بودیند اینگونه شخصیت مردم را برای یک سبد کالا خورد نمی کردید
این همان ارزش به کرامت انسانها است
کار شما له کردن کرامت است یا اقدام دولت قبل ؟
چرا هرجا کم می آرید نوک حمله را بطرف دولت قبل نشانه می روید
قدر ... واز خدا بترسید .
البته بی سوادی ... را در توافق ژنو بهتر نمایان است .
در ضمن سواد اگر بدنبالش بصیرت نباشد از هزاران بی سواد هم نادانتر وگمراهتر است
پس بدنبال بصیرت باشید نه سواد .ه په بسیار باسوادها که به اندازه یک روستایی مکتب نرفته فهم و... ندارند.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
1
ماموریت اصلی دشمن و پیاده نظام داخلی آن (...) اکنون دارند توسط این ...دانسته یا ندانسته خواسته یا ناخواسته انجام می شود و آن هم دو قطبی کردن و رو در رو قرار دادن مردم با هم است. رسانه ها واقعا واقعا واقعا باید هم هوشیاری بدهند و هم در این زمین بازی نکنند
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
ناشناس جان تا ولایت فقیه در ایران هست دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند مردم ایران عزیز رهبری را به عنوان پدر قبول دارند و با ندای ایشان همه با دیدگاه های مخالف کنار هم می ایستند و لبیک می گویند
نمونه آن فتنه 88 و 9 دی بود که مردم با هر دیدگاهی با ندای رهبر فرزانه فتنه گران را منزوی کردند
دکترمحمدعلی شریفی ش ن پ93924
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
9
یکی ازکم سوادهای منتقددولت هستم سواددولتیان دربرنامه ریزی سبدکالاکاملامشخص شد.هرچنداگربه بهترین روش اجرامی شدبازاین نوع اقدامات توهینی بزرگ به ولی نعمتان انقلاب است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
به قول محمود... آب رو...
شهر وند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
7
سلام ما رزمند گان 8سال دفاع مقدس افتخار داریم که بی سواد هستیم و با پیش رفتهای علمی و هستی توانستیم کله ... زمان امریکارا زیر بکشیم ثابت شده است و در جواب حرف امروز اقای روحانی ... چون ما رهرو ولایت زمان هستیم جلو نمیرویم ودر را این انقلا ب میمیریم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چقدر هم معلومه رزمنده هستی اگه رزمنده هستی چرا وقتی احمدی نزاد کشور را ... ساکت بودی
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
11
ما حقوقدان نیستیم. ریاضیدان هم نیستیم .ولی میدونیم 20بزرگتر از 5 است
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اختلاسهای دهها هزار میلیاردی چطور بلدی !!!!؟
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ما ریاضی دان نیستیم ما بیسوادیم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
...
اتفاقا آقاي روحاني دقيقا همين کار کرده اند...
ahmad
|
GERMANY
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
8
حالا وقت ان است که نمایندگان این مردم بیسواد از خواب بیدار شوند و اول ظریف را بخا طر حرفهایش ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
البته منظور از منتقدین کم سواد بعضی از نمایندگان هم هستند که باید روحانی تکلیف شان را مشخص کند چون ذهن مردم را مسموم میکنند و فقط وقت وزرا و دولت را میگیرند آنهم برای منتافع خودشان
ahmad
|
GERMANY
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
8
خطر این سبزهای... از خطر امریکا و منا فقین و تجزیه طلبان بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بابا روشنفکر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما که اینقدر غیب گو و آینده بین هستید چرا محمود آوردید و کشور را به این روز انداختید که حالا بیسواد ...خطاب شوید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
9
در مناظر انتخاباتي يكي از كانديدا به روحاني گفتند . بااين اخلاق ورفتار و اعصابانيت كشور را مي خواي اداره كني. واي به حال كشور و مردم . امروز نتيجه داد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
حرف خوبی زد وحانی ... ناراحته ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
4
1
شما چرا کم سوادی را خودتان می چسبانید.
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
10
مااز روی منطق با شما صحبت می کنیم اگر خلاف آن وجود دارد چرا اثبات نمی کنید که این حرف ها از روی بی سوادی است.ای باسواد ها چرا توضیح نمیدهید.با سوادی خودتان را نشان دهید چرا فرار به جلو میکنید وبرای پنهان کردن ضعف خودتان دست به دامان جملات خنده دار میزنید.ای با سوادها پاسخ دهید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
امثال شما تا 8 سال حق حرف زدن ندارید ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چرا 8 سال... کشور به عقب برگشت با اون دولت قبلی شون تا روز مرگ حق اعتراض ندارند
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
ناشناس تو از کجا تغذیه میشی ماموریت گرفتی که زیر همه نظرهای مخالف حرفهای بی ادبانه و باسوادی بزنی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
امثال شما با این افکار ... تو کشور شدید ... همه مردم ...
یه کارمندبیسواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
8
این حضرات باسوادوخیلی مودب !!دلشون خوشه به چندتاکاغذپاره که به عنوان مدرک (کارشنی ،دکتراو....)ازدانشگاههای اون ورآب گرفتن.ولی اگه بجای اون کاغذایه کم ... یادمی گرفتن خیلی بیشتربدرد مردم میخوردن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بیسواد هستید ... مجبور شدیم ژنو را قبول کنیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
کاغذ پاره مدرک اون ...بود ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
10
.. چرا ... زحمتهای بچه های هسته ای رو دادی ...ما بی سوادها دیگه این رو که می فهمیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بچه های هسته ای را چرا وارد این داستان میکنی روحانی در مورد منتقدین ژنو حرف زد ... اگه حرف ...میزنید یه زره شهامت داشته باشید از خودتان خرج کنید ...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
3
0
شهروند| حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان روز گذشته با حضور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی که با شعار «گفتمان علم و فناوری؛ کلید اقتدار ملی» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، به مباحث مهمی ازجمله نقش دانشگاه‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی، فضای امنیتی و توازن در دانشگاه‌ها و برخی مباحث پیرامون عرصه سیاست خارجی کشور اشاره کرد. اهم صحبت‌های رئیس‌جمهوری به شرح زیر است:
- دانشگاه باید آزادی آکادمیک خود را بازیابد. نیازمند محیطی امن در دانشگاه‌ها هستیم. اما نیاز به محیط امنیتی نداریم. دانشگاه باید فضایش، فضای علم باشد، نه سیاست‌زدگی. فضای دانشگاه باید فضای آرام داشته باشد، اما نه فضای خاموش. این دولت محیط امن را برای دانشگاه می‌پسندد. یعنی احساس امنیت کنند.
- دولت دنبال دانشگاهی است که در آن بین کمیت و کیفیت توازن باشد. خط قرمز تحقیق و علم، منافع و مصالح ملی است. این خواست و نیاز مردم است و اینها خط قرمز نیست، خط راهنماست. بگذارید یک محیط باز ایجاد شود، مردم ما عاشق کشورند، عاشق اسلام‌اند، عاشق انقلاب‌اند و عاشق امام‌اند.
- دست برداریم از این کارهای جناحی و حزبی. این جناح آن جناح، راست و چپ. بس است یک مقدار به فکر مردم باشیم. مقداری به فکر کشور و آینده باشیم. دانشجو باید از منافع ملی‌اش هم باخبر باشد. باید از بدخواهان داخلی و خارجی هم باخبر باشد. باید از مصالح ملی‌اش باخبر باشد و دنیا را بشناسد.
- شناخت جهان، شناخت سیاست در دانشگاه باید انجام بگیرد اما این معنایش این نیست که دانشگاه مرکز حزب یا جناح باشد. هیچ‌کس حق ندارد با پول بیت‌المال برای تبلیغ یک حزب یا یک جناح در دانشگاه کار کند.
- ما باید برای ارتقای افکار اجتماعی و سیاسی دانشجویان تلاش کنیم. ما باید برای آشنایی با دانشجویانمان نسبت به حقوقشان و حقوق شهروندی تلاش کنیم.
- به چه مناسبت، کسی باید برای این حزب و آن حزب، یا آن جناح و این جناح تلاش کند. جناح سرجای خودش. بروید یک ساختمان با پول خودتان درست کنید. از جیب مبارک، چرا از جیب بیت‌المال. بروید ساختمان درست کنید. آن‌جا جمع و تبلیغ کنید. هر کاری می‌خواهید بکنید. خیلی هم خوب است، اشکال ندارد استقبال می‌کنیم. دولت هم لازم باشد کمک می‌کند.
- دانشگاه متعلق به یک جناح نیست. کلاس دانشگاه برای همه است. حتما بعضی از گزارش‌هایی که به دست ما می‌رسد نادرست است. من که باور نمی‌کنم کسی در یک سمتی باشد و جایگاهی داشته باشد، به‌عنوان معلم دانشگاه، استاد، مدرس بخواهد بین دانشجویان فرقی بگذارد. من باور نمی‌کنم که بگوید این برای این جناح است او برای آن جناح است. من باور نمی‌کنم نمی‌شود.
- باید بدانیم که از نظر این دولت دانشگاه راه‌ حل است. دانشگاه مساله نیست. بعضی‌ها خود دانشگاه و استاد و دانشجو را مساله می‌دانند و می‌خواهند آن مساله را حل کنند. آن وقت می‌رسیم به ستارگان و آسمان دانشجوی ستاره‌ای از آن‌جا شروع می‌شود.
- چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رئیس‌جمهوری نامه می‌نویسند. چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟ لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجو‌ها بود. فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند، آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد، چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما، بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند نمی‌آیند در میدان.
- من خواهش می‌کنم همه عزیزان در کشور بگذارند وزارت علوم به وظیفه قانونی خود عمل و قانون را اجرا کند. اگر وزیر مسئول است باید به مسئولیت خودش عمل کند. دولت از کار قانونی و از اجرای مسئولیت وزیر محترم علوم که خود از اندیشمندان و فرهیختگان و ایشان مورد احترام اکثریت قاطع استادان است بگذاریم. وزارت کار خودش را انجام می‌دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چه ناشناسی پارتی داری 6 صفحه بیانیه منتشر کردی یا نکنه از برو بچه های همین نشریه هستی
عبدالهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
7
اگرسواد دارید اولا چرا آشکارا توهین می کنید ثانیا شما همه چیز ملت رابه باد دادید درعرض کمتر از شش ماه و....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما احترام رو برو از همون رئیس جمهور قبلی تون یاد بگیر ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
رئیس جمهور قبلی که حرف بدی نزد ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
9
1
کم سواد که توهین نیست شانس آوردید نگفت خس و خاشاک
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
خس وخاشاک اصحاب فتنه بودند منظور دکتر اقیانوس هفتادوچند میلیونی ملت نبودروی دریای بیکران اگر کمی خس وخاشاک باشد هیچ زیانی به دریا نمیرساند قرآن هم اهل باطل را کف روی آب میداند که کنایه ازنابود شدن باطل است همانطور که کف روی دریا زود محو میشود
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
11
آقای رئیس جمهور ر .......
وقتی اصل توافق ژنو را برملا نمی کنید و همه را نامحرم می دانید و طرف آمریکایی می گوید که با ید همه را تعطیل کنید چون در توافق ژنو است . پس بهتراست چیزی نگوییم چون آبروی شما در خطر است .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
وقتی ظریف داریم دیگه نمیخواهیم بدونیم توافقنامه ژنو جزییاتش چیه چون ظریف یک ایرانی وطن دوست هست و به صلاح کشور فکر میکنه... شما ...که فقط تشنه قدرت هستید و قصد تخریب دارید از ته دل آرزو میکنم ظریف ریس جمهور بعدی ایران بشه اونوقت برای اولین بار حاضرم در انتخابات شرکت کنم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
زنده باد منم از ته دل آرزو میکنم ظریف رئیس جمهور بعدی بشه تا یه زره بی آبرویی و شرمندگی که مسولان قبلی آوردند جبران بشه باور نکردنیه وقتی ظریف حرف میزنه همه وزرای کشورهای دیگه با ترس و احترام و فکر گوش میکنند نه مثل ....که جلوی دوربین بهش توهین میکردند و مسخره میشد و اصرار میکرد این توهین هایی که بهم کردند را صدا و سیما پخش کنه
م م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
9
آقای رییس جمهور چرا از انتقاد هراس داری ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
اگر هراس نداشت با دکتر احمدی نژادمناظره میکرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
3
یاید باین نگاه تاسف خورد دلسوزترین نیروها که در بدترین شرایط در وسط میدان هستند بی سواد .اسرائیلی ..افراطی ....کودک خطاب کرد ما در وسط میدان هستیم ..در وسط میدان روبروی ذشمن وگوش بفرمان مقتدای خود داریم نه چپ روی می کنیم نه راست روی .ما مطیع رهبرم .خداوند سایه او را تا قیام قائم آل محمد بلند سازد
احمدزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
9
با سلام من نمی دانم چرا حاضرند همه حرف های درشت و تحقیر آمیز دشمن را بشنوند و سکوت کنند، اما تحمل سخنان دلسوزانه فرزندان انقلاب را ندارند. ای کاش در جواب این همه تهدید تحفیر آمیز آمریکاییها یک بار هم که شده جوابی بدهید تادل ما بیسوادهای منتقد را به این خوش کنید که بین ما و آنها اعتدال رعایت شده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
هر چی میکشیم از دست همین ...دلسوز ...است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
6
...
حسن روحانی:
هرکس منتقد ماست بی سواد است!
ابراهيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
4
اتفاقا بيسواد نيستيد چون اگر بيسواد بودید ....مردم را درصف سبد كالا نمي كرديد
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
2
به نام خالق یکتا
این آقای محترم ناشناس مثل اینکه بنده خدایک تنه باجواب های توهین آمیز برای همه خط ونشان نشون میده جالبه دربیشتر سایت های خبری هم حظور فعال داره جالبه هرچی این دولت اشتباه کنه که بعضی هم طبیعی است میگذاره به حساب دولت قبلی وجالب تراینکه سخنگوی بی مواجب دولتهای سازندگی واصلاحات والبته دشمن این دولت میباشد زیرااگریادتان باشدرئیس جمهورمحترم درزمان تبلیغات انتخاباتی روی این حرف تاکیدداشت که این چه منطقی است که بعضی هادارند که هر انتقادی ویادآوری مشکلات روز مردم راکه بیان میکنیم رابه حساب دولت قبلی میگذارندمانامزدریاست جمهوری هستیم ماچه کارداریم به آن .آن دولت دیگرتمام شدومامشکلات راباپوست واستخوانمان لمس کرده ایم وباوضع موجودپابه این عرصه گذاشته ایم و راه کاری عاقلانه وباتدبیر باید ارائه دهیم البته به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خطابشان بودوبرادرانه وخاضعانه از ریاست محترم جمهورمان که خاطرات خوبی از آن ایام پرشور ملت ایران درذهن ماگذاشته اندوحماسه سیاسی راباهمراهی مردم وتوصیه های مقام عظمای رهبری خلق کردند می خواهم یک باردیگر به نطقهای انتخاباتی خودشان یک مروری بکنند انشاء الله راهگشاه میباشدوازتمام شماعزیزان که کاربراینترنتی هستید خواهش میکنم به دولت تدبیروامید فرصت دهید انشاءالله باعنایت ولی عصر وتدابیر مقام عظمای ولایت وضع خوب خواهدشدواگر دوستان ....راکه می خواهند دفاع کنند ضربه میزنندنادیده بگیرید خیلی بهترخواهد شد جالب است کمترکسی رادیدم جواب این آقایاخانم ناشناس رابدهد این یعنی بلوغ وعزیزان نوشته های پراز بغض این فرد ناشناس رابه حساب دولت محترم تدبیروامید نگذاریداز همه شماحتی این فردناشناس که درتمام سایت های خبری حضورفعال دارد تشکرمیکنم چون باتوهین های مکرر ایشان مااز دولت ولایت مدارمان دست برنمیداریم تازمانی که ولی امرمان صلاح بدانندخوب است این دوستان ... بدانند حجت السلام دکترحسن روحانی باصراحت فرمودندفقط یک پرچم ویک راه است راه امام وراه مقام معظم رهبری والسلام علی من تبع الهد. یاعلی
پاسخ ها
ترسو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
معذرت می خوام عزیز. می ترسم یه پرچم و یه راه و ... هم مثه کلید و تدبیر و امید و ... ریاکاری باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
سالی که نکوست ازبهارش پیداست
مصیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
8
آقایون باسوادها! سوادتون رو در عرضه ی سبد کالا دیدیم!!! سوادتون کاملا مشخص بود!!! در واقع عرضه ی توهین به شعور مردم بود.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
3
5
جالبه یه کلمه روحانی گفت چرا فقط کم سواد ها حرف بزنند اینهمه جنجال بپا میکنید اونروزی که محمودی تون انهمه توهین به مردم و دانشگاهی ها میکرد و صدای تریبون را بلند میکردید یادتونه چوب خدا صدا نداره عیب نداره ما طرفداران هم کم سواد هستیم اصلا همه کم سواد هستیم اگه با سواد بودیم که این کشورمون نبود اینقدر هم حرفهای بچگانه نزنید صف روغن وسبد کالا چیه شرم آوره به خدا بیاییم به جای این جدال ها انسان باشیم
پاسخ ها
عزراییل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
حسین جان شما هم مثه آقای روحانی اگه ...رییس جمهور یه مملکت را با یای تحقیر صدا نمی زدی حالا احمدی نژاد یا روحانی با سخنرانیشون شخصیت خودشون را نشون می دن و شما در کامنت هات شخصیت خودت را اگه.... اسم یه نفر را درست می گفتی از جوان متشکرم که نظرت را منتشر کرد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
5
آقای روحانی ،این استدلال همان تفکر اصلاح طلبان افرادطی است که منتقدان وطن دوست خود رابی سواد می دانند .درانتخابات 88هم کسانی که به دکتر احمدی نژاد رای دادن بی سواد بحساب آمدند.خواهشمند است کمی هم واقع بین باشید .
بی نشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
6
جناب دکتر حقوقدان که سرهنگ هم نیستی وبخاطر همین هارت و پورتهای امثال وردی شرمن ....و تمام تحریمهایی که علاوه بر تحمل سختیهایی که مردم در طول سالهای اخیر کشیدند ؛بچه های این مملکت دور زده بودند و در این توافقنامه جزء افتخارات شماست ....و حالا شما و دور وبریی هایتان ..... دارید چراغ سبز به وردی شرمن ها نشان می دهید و مردم را بی سواد و باقالی و لبو فروش فرض می کنید همین ها بودند که به شما رأی دادند آخه اطرافیانتون در پای صندوقهای رأی به مردم بی سواد گفتند کلید تمام انبارها دست شماست و اگر رأی بیاورد تمام انبارها را با این کلید باز می کند و حالا با این سبد کالا که در طول این 25 سال احتکار ....و حالا از این انبارهایی که با کلید تدبیر شما برای این بی سوادها باز شده شعور این ملت را زیر سوال می برید و در چهارسال اين دوره مشخص می شود که چه کسانی بی سوادند وچه کسانی به دشمن باج دادند وغيرقابل جبران است و سرافکنده خواهند شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
4
0
متا سفم از اشا ره شما و چسبا ندن تفکر رئیس جمهور محترم به تفکرات مارکسیستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
4
0
متا سفم از اشا ره شما و چسبا ندن تفکر رئیس جمهور محترم به تفکرات مارکسیستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
3
0
چون سودا نخوندن فقط ... سواد خونده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
2
روحانی به جمهوری اسلامی ...
طبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
3
جوانانی که درس وزدنگی ودانشگاه را درزمان جنگ رها کردند بیسوادند وبسیاری از مسولین که با بورسیه نفت و......وباپول ازخارج مدرک گرفتند دانشمند هستنند البته اکثریت اساتید دانشگا ه دانشمندهستند ومردم قدرانهارامیدانند بخصو ص اساتید هسته ای ونظامی که خدا حفظشان کند ولی این دلیل عوام فریبی وتفرقه افکنی وتحریک ... ترسو نمیشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
3
دولتی که با شعار تدبیر وامید به میدان آمد باید در انتقاد ها نیز تدبیر نماید و آنها را در جهت بهبود وضعیت مملکت بکار برد چرا منتقدین خود را که دلسوز انقلاب ومملکتند رییس جمهور آنهم که خود انقلابی است ، با عصابنیت بیسواد بخواند و لی دربرابر توهین های آمریکاییها با ادبیات احترام سخن می گویند .متاسفم از ماست که برماست.
پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
چرا منتقدان بی سواد هستند ؟ جواب : چون 8 سال از ادبیات احمدی نژاد وگفتمان او دفاع کردند....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
2
آقای رئیس جمهور! من بی سواد مطلق هستم.
نویسنده: محمد حسن صائب - جمعه ۱۸ بهمن ،۱۳۹۲

بسم الله الرحمن الرحیم

سال نوی انقلابی تان مبارک

صد سال به این سالها

هرچه می کوشم که ساکت باشم و سرم بکار خودم باشد، نمی شود ؛ یعنی خودشان نمی گذارند...

اول اعتراف کنم که من هم جزو جمعیت بزرگ " نو کم سوادان " هستم که آقای رئیس جمهور این عنوان را به ما عنایت فرمودند.

البته چون من نه تنها منتقد توافقنامه ژنو، بلکه مخالف بسیار جدی آن هستم، احتمالا طبق منطق رئیس جمهور محترم مان جزو " بی سوادان مطلق " محسوب میشوم.

اما اگر سواد این است که سرمان را زیر برف کنیم و دشمنی های دشمن را نبینیم ؛

اگر سواد این است که اصلا معتقد باشیم دشمنی وجود ندارد ؛

اگر سواد این است که فکر کنیم با دشمن هم می شود محترمانه گفتگو کرد و مشکل را حل کرد؛

اگر سواد این است که طوری با آمریکا گفتگو کنیم که بدهکار شویم و مقامات دست چندمشان بگویند: " آمریکا نمی تواند سوابق سی ساله ایران را به همین زودی فراموش کند ! " ؛

اگر سواد این است که آمریکا امروز " بمب ارتقاء یافته اتمی ب 1 " خود را آزمایش کند و ما مجبور باشیم به آنها جواب دهیم که به چه دلیل تاسیسات غنی سازی یا نیروگاه آب سنگین لازم داریم ؛

اگر سواد این است که سطح چالش با دشمن زورگوی بی منطق را بر سر "بهرمندی بی قید و شرط از حق گسترش دانش هسته ای " به توافق برای غنی سازی بخور و نمیر برای بهرمندی از انرژی هسته ای کاهش دهیم ( و جالب اینکه همان بخور و نمیر را هم دشمن قبول نکرده است) ؛

اگر سواد این است که پول خود را با التماس و ذلت و قول دادن، از قلدر محله گدایی کنیم ؛

اگر سواد این است که در دهه فجر انقلاب شکوهمند و مقدس اسلامی، افتخارمان به توزیع سبد کالایی باشد که دشمن میگوید: ما پولش را داده ایم ( در متن توافقی که باسوادان امضا کرده اند، آمده است که این منابع اعتباری برای ایران آزاد میشود تا برای مردمش غذا و دارو بخرد!) ؛

اگر سواد این است که با پول گدایی و ذلت شکم مان را سیر کنیم ؛

اگر سواد این است که جزئیات ساختمانهای اتمی خود و آدرس معادن مان را با کروکی به دشمن بدهیم ؛

اگر سواد این است که اختیارمان برای نفس کشیدن را به دست دشمن بدهیم که در صورت توافق طرفین، اجازه نفس کشیدن داشته باشیم (آنطور که باسوادان در ژنو امضا کردند) ؛

اگر سواد فراموش کردن عزت و غیرت است ؛

اگر سواد این است که ملت مان را روزانه در معرض تحقیر پست ترین موجودات دنیا قرار دهیم ؛

اگر سواد و حقوقدان بودن به این است که ملت غیور و انقلابی ایران را، در دنیای بی حساب و کتاب امروز، از جایگاه مدعی و شاکی برداریم و در جایگاه متهم و مجرم قرار دهیم ؛

اگر باسوادی کار آدم را به آنجا می رساند که اسم توافق با دشمن را " حماسه اقتصادی در عرصه خارجی!! " بگذارد ؛

اگر باسواد بودن چنین نتایجی دارد...

خدا را شکر میکنم که بی سواد مطلق باشم

به روح پاک شهدای هسته ای درود میفرستم.

ما هم هستیم و آقایان هم هستند تا ببینیم که عاقبت این نوع برخورد با دشمن چیست؟

فانتظروا انی معکم من المنتظرین

محمد حسن صائب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار