کد خبر: 1239620
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
توصیه خطیب نماز جمعه تهران به رئیس جمهور منتخب 

جوان آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران با استقبال از شاخص‌های هجده‌گانه‌ای که رئیس‌جمهور منتخب برای ترکیب کابینه خود تعیین کرده، گفت: اکثر این‌ها درست است، اما یک شاخصی که بر آن تأکید دارم این است که دعوای دوگانه تعهد و تخصص بعد از ۴۵ سال دوباره باب نشود. 
به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه این هفته تهران با تأکید بر پایان دوران رقابت و تبلیغات، گفت: بعد از انتخابات که رقابت به پایان رسیده است، دوره رفاقت است. این رشد یک ملت است که انتخابات را با شکوه برگزار می‌کند. نظر و رأی با مردم است. مردم رئیس‌جمهور را انتخاب کردند. همه رقبای گذشته به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتند و این نشانه رشد یک ملت است و جا دارد که همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنیم. خاتمی خطاب به مسعود پزشکیان، گفت: رئیس‌جمهور منتخب، فقط رئیس‌جمهور کسانی که به او رأی دادند نیست بلکه رئیس‌جمهور تمام مردم ایران است چه آن‌ها که به او رأی دادند و چه کسانی که به او رأی ندادند و حتی کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، آن‌ها هم از این ملت هستند و باید خدمات بایسته قانون اساسی به آنان هم ارائه شود. وی اظهار داشت: ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب، هدیه‌ای از مولا علی برایشان می‌خوانم که در نهج‌البلاغه، می‌فرمایند اگر کسی بخواهد درست ریاست کند باید سعه صدر داشته باشد، کشور گرایش‌ها و ذوق‌های مختلف دارد که مفید هم است. 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب که در اوایل مردادماه برگزار می‌شود، گفت: پس از تنفیذ و تحلیف، رئیس‌جمهور ۱۵ روز وقت دارد کابینه خود را معرفی کند. ایشان در مکتوبی ۱۸ شاخص بر همکاران خود شمردند، اکثر این‌ها درست است، اما یک شاخصی که بر آن تأکید دارم این است که دعوای دوگانه تعهد و تخصص بعد از ۴۵ سال دوباره باب نشود. بحمدالله در این ۴۵ سال به اندازه کافی متخصص متعهد داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار