کد خبر: 1239606
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
نخستین گزارش کمیته حقیقت یاب ارتش رژیم صهیونیستی در مورد دلایل شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی، ناتوانی و وحشت نظامیان این رژیم برابر رزمندگان مقاومت فلسطین را مورد تأیید قرار داده است.

جوان آنلاین: ارتش اسرائیل عصر روز پنج‌شنبه نتایج نخستین گزارش خود را در مورد درگیری‌های رخ داده در شهرک صهیونیست نشین «بئری» در منطقه اشغالی مجاور نوار غزه در روز آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 را منتشر و به شکست نظامیان ارتش اسرائیل در دفاع از شهرک‌نشینان برابر رزمندگان مقاومت فلسطین اعتراف کرد.

به گزارش تسنیم، نتایج اولیه این کمیته تحقیق صبح روز گذشته در ابتدا در اختیار 600 نفر از بازماندگان شهرک صهیونیست‌نشین بئری، که از زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 2023 در هتلی در منطقه بحرالمیت زندگی می‌کنند، قرار داده شد و عصر دیروز به صورت رسمی برای اطلاع همه ساکنین سرزمین‌های اشغالی منتشر شد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , مقاومت فلسطین , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , ارتش رژیم صهیونیستی , طوفان الاقصی ,

نتایج بررسی‌های کمیته تحقیق ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که نظامیان ارتش اسرائیل تا قبل از این عملیات خود را برای سناریوی درگیری با تعداد اندکی از نیروهای مقاومت آماده کرده بودند و به هیچ وجه انتظار طراحی یک عملیات گسترده و فراگیر با مشارکت هزاران نفر از رزمندگان مقاومت فلسطین را نداشتند.

این گزارش می‌افزاید در نتیجه فشار روانی ساعات اولیه و کمبود نفرات در صفوف ارتش اسرائیل در زمان حمله رزمندگان مقاومت فلسطین به شهرک بئری، این نظامیان ترجیح داده‌اند تا به جای نجات جان شهرک‌نشینان صهیونیست، جان خود را نجات دهند و این در شرایطی بود که صدها شهرک نشین در شهرک بئری مجبور شده‌اند تا با سلاح‌های در دسترس برای ساعت‌ها به تنهایی از خود محافظت کنند.

در این گزارش اشاره شده است که عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی در شهرک بئری در ساعت 06:40 صبح روز 7 اکتبر 2023 آغاز شده است و تا زمان تخلیه کامل این شهرک در عصر روز 8 اکتبر ادامه داشته است.

در جریان عملیات طوفان الاقصی 101 نفر از شهرک نشینان صهیونیست کشته و 30 نفر دیگر نیز به اسارت نیروهای مقاومت درآمدند. همچنین 31 نفر از نیروهای امنیتی این شهرک نیز در ساعات نخست عملیات به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , مقاومت فلسطین , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , ارتش رژیم صهیونیستی , طوفان الاقصی ,

گزارش کمیته حقیقت‌یاب ارتش می‌افزاید بخش عمده‌ای از سلاح‌های مورد نیاز نیروهای امنیتی در روز عملیات در انبار سلاح این شهرک بوده است. همچنین نیروهای امنیتی از سیستم بی سیم‌های شرکت «موتورولا» برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند، اما در روز عملیات طوفان‌الاقصی به دلیل عدم اعتماد به این سیستم و ترس از احتمال شنود آن توسط گروه‌های مقاومت از بی‌سیم‌های خود استفاده نکرده‌اند.

این گزارش در تشریح جزئیات عملیات می نویسد: گردان «نصیرات» مقاومت فلسطینی نخستین گروه از رزمندگان فلسطینی بوده است که در ساعت 06:30 وارد شهرک بئری شده‌اند و پس از آن دسته دوم نیروهای مقاومت متشکل از 20 الی 25 نفر در ساعت 06:42 صبح به این شهرک رسیدند.

در ساعت 07:50 نیز یک خودروی جیپ متعلق به گروه‌های مقاومت متشکل از 5 الی 10 نفر به کمک نیروهای مقاومت آمدند. در ساعت 11 گروهی 30 نفره از گردان‌های مقاومت به نفرات قبلی افزوده شدند و در نهایت در ساعت 12:30 گروهی از شهروندان فلسطینی نیز به داخل شهرک بئری وارد شدند.

گزارش کمیته حقیقت‌یاب بیانگر آن است که در زمان حمله گروه‌های مقاومت فلسطینی به شهرک بئری در روز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، دست کم 100 تا 120 نیروی واحد «نخبه» حماس، 50 تا 70 نیروی نظامی دیگر شاخه‌های نظامی جنبش حماس و 100 الی 150 نفر از نیروهای جهاد اسلامی فلسطین وارد شهرک شدند.

گزارش مزبور در ادامه به اهمال اخلاقی، عملیاتی و فرماندهی در صفوف ارتش اسرائیل در انجام وظایف خود اشاره داشته و بر قصور ساکنین این شهرک صهیونیست‌نشین در دفاع از سایرین اشاره می کند.

در بخش نتیجه گیری این گزارش آمده است: در روز عملیات طوفان الاقصی، شهرک بئری در عمل به کنترل نیروهای مقاومت فلسطین درآمد و ارتش اسرائیل در ماموریت خود برای پشیتبانی و حمایت از ساکنین این شهرک متحمل شکست شد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , مقاومت فلسطین , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , ارتش رژیم صهیونیستی , طوفان الاقصی ,

این گزارش اشاره می‌کند حتی در زمان اعزام نیروهای کمکی ارتش اسرائیل به این شهرک، افراد مزبور به جای نجات جان شهرک‌نشنیان، سعی در انتقال نظامیان زخمی و مجروح داشته‌اند. برخی از نیروهای ارتش اسرائیل نیز حتی بدون اطلاع به واحد فرماندهی، این شهرک را ترک و در منطقه‌ای مملو از شهرک‌نشینان صهیونیست به شکلی غیرحرفه‌ای اقدام به تیراندازی کرده اند.

گزارش کمیته حقیقت یاب ارتش اسرائیل می افزاید: نخستین واحد بزرگ کمکی ارتش اسرائیل در عمل پس از ساعت‌ها تاخیر از زمان آغاز عملیات گردان‌های مقاومت فلسطین در ساعت 13:30 بعد از ظهر وارد شهرک بئری شده است.

در این گزارش بدین نکته اشاره شده است که دلیل اصلی این تاخیر بیش از اندازه، عدم فرماندهی صحیح و عدم هماهنگی میان واحدهای مختلف رزمی ارتش اسرائیل و تعدد جبهه‌های درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطینی بوده است که مانع از قدرت تصمیم‌گیری صحیح فرماندهان ارشد و میان‌رده ارتش اسرائیل شده است.

همزمان با انتشار نتایج این کمیسیون حقیقت‌‌یاب «هرتسی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نیز در اظهارنظری اعلام کرد که ارتش اسرائیل در انجام ماموریت های محوله به منظور دفاع از ساکنین شهرک بئری شکست خورده است.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , مقاومت فلسطین , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , ارتش رژیم صهیونیستی , طوفان الاقصی ,

وی افزود نظامیان ارتش در هر شرایطی در درجه نخست ماموریت حفاظت از جان شهروندان اسرائیلی را دارند چرا که این امرمهم‌ترین مسئولیت آنها به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار