کد خبر: 1239601
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
دولت چین ۶ شرکت سازنده تسلیحات و ارائه‌کننده خدمات دفاعی آمریکا را به دلیل نقش‌آفرینی در فروش سلاح به تایوان در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

جوان آنلاین: دولت چین با توجه به اقدام آمریکا در فروش سلاح به منطقه تایوان اعلام کرد علیه شرکت‌های نظامی این کشور و مدیران ارشد آن‌ها تحریم‌هایی جدید اعمال کرده است.

به گزارش تسنیم، دولت چین اقدام آمریکا را نقض سیاست «چین واحد» و همچنین سه بیانیه مشترک واشنگتن-پکن توصیف کرده و گفته واشنگتن با این اقدام علاوه بر دخالت در مسائل داخلی چین در جهت تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور گام برداشته است.

بر اساس اصل «یک چین» یا «چین واحد» هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با تایوان روابط رسمی داشته باشد آمریکا نیز بر اساس این اصل قرارداد‌های رسمی‌اش را به جای تایوان با چین منعقد می‌کند، ولی همزمان به روابط «غیررسمی»‌اش با تایوان ادامه داده و نماینده‌های «غیررسمی» به این منطقه می‌فرستد.

شرکت صنایع دفاعی «آندوریل»، شرکت سامانه‌های تاکتیکی دریایی، شرکت «‍اسیفیک ریم»، شرکت هوافضایی آوکس، شرکت هوافضای ال‌کادی و شرکت فناوری سامیت ۶ شرکتی هستند که در فهرست تحریم‌های چین قرار گرفته‌اند.

دولت چین علاوه بر این پنج نفر از مدیران ارشد این شرکت‌ها را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داده و نوشته تمامی دارایی‌های منقول و غیرمنقول این شرکت‌ها و افراد در قلمرو حاکمیتی چین مسدود خواهند شد.

برچسب ها: چین ، تحریم ، آمریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار