کد خبر: 1239428
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور خبر داد
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با تاکید براینکه بین مومنان باید رحمت وجود داشته باشد، گفت: فقط در پویش «به عشق امام رضا علیه السلام می‌بخشم» ۴۲۲ نفر از چوبه دار نجات یافتند.

جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی عصر امروز ۲۰ تیرماه در همایش منطقه‌ای نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی کشور و آئین افتتاح مدرسه عالی مهارتی حقوق در دانشگاه آزاد واحد حاج قاسم سلیانی کرمان اظهار کرد: مسیر امام حسین علیه السلام، مسیر سازندگی، گذشت، صلح و بخشایش است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید براینکه بین مومنان باید رحمت وجود داشته باشد، گفت: فقط در پویش «به عشق امام رضا علیه السلام می‌بخشم» ۴۲۲ نفر از چوبه دار نجات یافتند و درخواست دارم که همه مردم در این پویش‌ها شرکت کنند.

معاون قوه قضائیه خطاب به قاضیان، دادیاران، وکلا و ... بیان کرد: در هر مسندی هستید، وقتی اختلافی به شما مراجعه می‌کند، تلاش کنید در ابتدا سازش دهید.

وی خطاب به داوران و میانجی‌گران گفت: اصل اساسی در داوری، صلح و سازش است نه رای دادن. هرچند داوری کار سختی است و سعی کنید طرفین را آشتی دهید.

به گفته صادقی، یکی از شاخص‌های مهم در امتیازبندی داوران، میزان صلح و سازشی است که داده‌اند. در ابتدا میانجی‌گری کنید و اگر مجبور به صدور رای شدید، دادنامه را با دقت تنظیم کنید.

به توصیه رئیس مرکز حل اختلاف کشور، باید فواید صلح و سازش در مسائل مختلف در جامعه تبیین شود.

وی بیان کرد: کار داور هم میانجی‌گری و هم داوری است و به دنبال آن بودیم که داوری ارتقا یابد و اعتبار از دست رفته داوری را احیا کنیم بنابراین داوری حرفه‌ای را از غیرحرفه‌ای جدا کردیم.

صادقی بیان کرد: دغدغه ما باید کاهش پرونده به هر قیمت نباشد بلکه حل مسئله مردم باشد و رضایت مردم برای ما مهم است.

بر اساس این گزارش، ۱۳۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۸۹ مورد آن برگزیده شده و به چاپ خواهند رسید.

برپایه این گزارش در همایش منطقه‌ای نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی از پوستر «به عشق امام حسین علیه السلام می‌بخشم» نیز رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار