کد خبر: 1239399
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در مراسم روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای شهدای خدمت عنوان شد
دختر شهید رئیسی: ایام محرم است و لطف روضه‌خوانان و مداحان برای ذکر شهید رئیسی واقعاً جای تشکر دارد. لطف حضرات است  که در روضه‌ها نیز از ما یاد می‌شود
 نوید پارسا

جوان آنلاین: در مراسم روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای شهدای خدمت که چهارشنبه ۲۰ تیر‌ماه در تالار وحدت برگزار شد، آثار مرتبط با شهید رئیسی رونمایی شد. 
روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در رثای اهل بیت علیهم‌السلام با عنوان «تکیه کتاب» با رونمایی از مجموعه آثار مرتبط با شهدای پرواز اردیبهشت‌ماه، روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم، علاوه بر مدیران و اهالی فرهنگ و هنر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و برخی از وزرا و مدیران دولت سیزدهم نیز حضور داشتند. یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای مراسم، توجه و نگاه رئیس‌جمهور شهید را نسبت به اهالی فرهنگ ویژه دانست و این مجلس را به شهدای پرواز اردیبهشت تقدیم کرد. نجم‌الدین شریعتی که اجرای این مراسم را عهده‌دار بود در ادامه با اشاره به اینکه قرار است در مراسم چند کتاب رونمایی شود، بخشی از کتاب «رئیسی عزیز، خادم ملت» را قرائت کرد. سپس احمد علوی، شاعر و مداح اهل بیت علیهم‌السلام روی صحنه آمد و قطعات شعری را قرائت کرد و گفت که قبل از شهادت رئیس‌جمهور قطعه شعری را در محضرش قرائت کرده که به نوعی پیش‌بینی شهادت شهید رئیسی بوده است. در ادامه بخش‌هایی از مستند «پرواز در مه» ساخته مجتبی امینی که روایتگر آخرین ساعات زندگی رئیس‌جمهور شهید بود، پخش شد. سپس دختر شهید رئیسی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام آقاتهرانی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمدند و از مجتبی امینی برای ساخت مستند «پرواز در مه» تقدیر شد. در ادامه مراسم دختر شهید رئیسی، محمد مخبر، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، محمدمهدی اسماعیلی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و یاسر احمدوند از پوستر رئیس‌جمهور شهید که با تکنیک نقاشی و نقاشی‌خط به همراه اشعاری از شعرای آیینی خلق شده و همچنین مجموعه کتاب‌های مرتبط با شهید جمهور رونمایی کردند. «کلاس بندگی» و «کلاس شهادت» با محوریت شخصیت شهیدان آل‌هاشم و رئیسی کتاب‌هایی بودند که در این مراسم رونمایی شد. سپس محمد مخبر، محمدمهدی اسماعیلی و امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به نمایندگی از هیئت دولت با اهدای تابلویی که صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام بود از خانواده شهید رئیسی تقدیر کردند که این تابلو به دختران شهید رئیسی تقدیم شد. در بخش دیگری از مراسم هانیه‌سادات رئیسی، دختر رئیس‌جمهور شهید پشت تریبون آمد و در سخنانی بیان کرد: صحنه عجیبی در ماجرای شهادت شهدای خدمت پیش آمد و آن هم اقبال مردم دنیا و عزاداری‌ها در سراسر دنیا بود که صرفاً جریانی دولتی نبود و جای تشکر ویژه دارد. به اعتقاد من، این یک نشانه است. در هر حال، درباره اتفاقات عجیبی که در دنیا رقم خورد، زبانم قاصر است. وی همچنین گفت: ایام محرم است و لطف روضه‌خوانان و مداحان برای ذکر شهید رئیسی واقعاً جای تشکر دارد. البته ماجرای شهادت ایشان سر سوزنی قابل مقایسه با واقعه عاشورا نیست، اما لطف حضرات است که در روضه‌ها نیز از ما یاد می‌شود. دختر شهید رئیسی عنوان کرد: اینکه شهیدی بتواند دوست و دشمن را بعد از شهادتش نیز جدا کند خیلی مهم است. ما دوره طلایی سه ساله‌ای را شاهد بودیم، اما برخی گستاخان، شهید و کار‌های ایشان را پایین می‌آورند که البته همین نشانه‌ای برای کار درست شهید محسوب می‌شود. وی در پایان گفت: امت انقلابی و همه ما موظف هستیم از میراث شهدای خدمت حمایت کنیم. ما در عرصه دیپلماسی به سختی بسیار و تنگ‌نظرانه افتاده بودیم، اما دیپلماسی در دوره دولت سیزدهم شکل دیگری گرفته بود که نشانه درستی آن برگزاری مراسمات در اقصی نقاط جهان برای شهید رئیسی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار