کد خبر: 1239341
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کارشکنی مصر حق نوری را ضایع کرد
نوری سه ماه پیش و در حاشیه مسابقات آلمان کلاس‌بندی شد و کم‌بینایی‌اش نیز مورد تأیید قرار گرفت. با وجود این کمیته بین‌المللی پارالمپیک و فدراسیون جهانی جودوی نابینایان (ایپسا) نام ۲۰ نفر را برای آزمایش مجدد و کلاس‌بندی دوباره اعلام کردند که یکی از این نفرات وحید نوری بود
دنیا حیدری

 جوان آنلاین: عدم حضور وحید نوری در مصر برای تأیید کلاس پزشکی با ممانعت فدراسیون جهانی جهت حضور او در رقابت‌های پارالمپیک پاریس همراه شده است. این در حالی است که دارنده طلای بازی‌های پاراآسیایی، مسابقات جهانی و پارالمپیک توکیو به دلیل عدم صدور روادید نتوانسته راهی مصر شود!
نوری سه ماه پیش و در حاشیه مسابقات آلمان کلاس‌بندی شد و کم‌بینایی‌اش نیز مورد تأیید قرار گرفت. با وجود این کمیته بین‌المللی پارالمپیک و فدراسیون جهانی جودوی نابینایان (ایپسا) نام ۲۰ نفر را برای آزمایش مجدد و کلاس‌بندی دوباره اعلام کردند که یکی از این نفرات وحید نوری بود. ملی‌پوش پاراجودوی ایران که قرار بود جهت کلاس‌بندی دوباره راهی مصر شود به دلیل عدم صدور روادید اکنون در آستانه حذف از پارالمپیک قرار گرفته است. اتفاقی که باعث دلخوری ملی‌پوش پاراجودوی ایران شده است: «نمی‌دانم چرا باید دوباره کلاس‌بندی شوم، در حالی که کلاس‌بندی من دو ساله است. نمی‌دانم پشت حذفم چه کسی است، اما فدراسیون جهانی و IPC دارند به ناحق مرا از مدال پارالمپیک محروم می‌کنند. تأکید من بر حضور در پاریس نیست، اما به رئیس کمیته ملی پارالمپیک اعلام کردم پیگیر حق کشورمان باشد، چون با این اقدام حق کشور و کاروان ورزشی ما ضایع خواهد شد.» البته مسئولان ورزش ایران هم دست روی دست نگذاشتند و سلگی، مدیر فنی‌ورزشی کمیته ملی پارالمپیک از اعتراض کتبی ایران به IPC بابت مشکل به وجود آمده برای ملی‌پوش پاراجودو خبر داد: «بهمن‌ماه نوری تأییدیه لازم برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را گرفت، اما گفتند نیاز به کلاس‌بندی دوباره است. قرار بود این کلاس‌بندی در حاشیه مسابقات گلبال در مصر انجام شود، اما فقط یک هفته زمان داشتیم، درحالی‌که اخذ ویزای مصر دو ماه زمان می‌برد و مصر در این راستا با ما همکاری نکرد. رنکینگ جهانی دوشنبه اعلام شد و وضعیت نوری به دلیل شرایط کلاس‌بندی در حالت ابهام قرار داشت. بلافاصله به ایبسا نامه زدیم و بابت این موضوع اعتراض کردیم. همچنین با کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم مکاتبه و مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم و گفتیم نوری در کشور دیگری کلاس‌بندی شود، اما این ماجرا از سیکل زمانبندی خارج شده است. با وجود این پیگیر هستیم تا این حق پایمال شده را بگیریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار