کد خبر: 1236849
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
وزارت دفاع دولت موقت افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر همتای پاکستانی خود، نسبت به عواقب هرگونه تعدی به مرزهای کشور متبوعش هشدار داد.

جوان آنلاین: افغانستان روز گذشته (جمعه) به اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان مبنی بر تهدید کشورش به اعزام نیرو به داخل مرز افغانستان برای هدف قرار دادن شبه نظامیان، به شدت واکنش نشان داد.

کابل در واکنش خود به اسلام آباد نسبت به «عواقب» چنین امری هشدار داد و چنین اقدامی را غیرمسئولانه و تلاشی برای «گل آلود کردن آب» (برهم زدن وضعیت) خواند.

تارنمای خبری آناتولی نوشت: عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «رهبری پاکستان باید به احدی اجازه چنین اظهارات حساسی را در امور مهم ندهد؛ هرکسی که به مرزهای ما تحت هرگونه شرایطی تعدی کند، مسئول پیامدهای آن خواهد بود».

وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه ای که به تازگی با صدای آمریکا داشت، (گروه تروریستی) «تحریک طالبان پاکستان» را متهم کرد که حملات خود را از داخل خاک افغانستان انجام می دهد.

خواجه محمد آصف معتقد است که رهبر این سازمان تروریستی خود را در افغانستان پنهان ساخته و تهدید کرد که اسلام آباد با عبور از مرز و انجام حملات، آنها را از بین خواهد برد.

آناتولی در گزارش خود یادآوری کرده است که ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه از اظهارات وزیر دفاع کشورش دفاع نکرد و گفت: اسلام آباد حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان را محترم می شمارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار