کد خبر: 1236804
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
این یک آزمون بزرگ برای گیلیگان محسوب می‌شود، زیرا دو سریال تحسین شده او تا حد زیادی بخشی از یک جهان بودند و این کارگردان و نویسنده امریکایی در مجموعه تلویزیونی جدیدش به سراغ یک داستان علمی- تخیلی رفته است.

جوان آنلاین: وینس گیلیگان که با ساخت سریال «بریکینگ بد» و اسپین‌آف آن «بهتره با سال تماس بگیری»، توانست موفقیت بزرگی کسب کند، اکنون در حال ساخت سریالی تحت عنوان «وایکارو ۳۳۹» در سکوت کامل خبری است. 
این یک آزمون بزرگ برای گیلیگان محسوب می‌شود، زیرا دو سریال تحسین شده او تا حد زیادی بخشی از یک جهان بودند و این کارگردان و نویسنده امریکایی در مجموعه تلویزیونی جدیدش به سراغ یک داستان علمی- تخیلی رفته است. نقش اول این سریال که توسط شبکه اپل‌تی‌وی تولید می‌شود، برعهده ری سیهورن، ستاره مجموعه تلویزیونی «بهتره با سال تماس بگیری» است که با نقش «کیم وکسلر» درخشید. این هنرپیشه ٥۲ساله پیش از این اعلام کرده بود که گیلیگان نقش اصلی «وایکارو ۳۳۹» را به‌طور خاص برای او نوشته است. وی ضمن تمجید از هوشمندی این کارگردان، گفته بود پس از مطالعه داستان‌های او ممکن است در جایی فکر کنید متوجه ژانر و داستان شده‌اید، اما قصه به یک‌باره «مسیر جدیدی در پیش می‌گیرد» و این «فوق‌العاده» است. گفته می‌شود تاکنون پنج قسمت از پروژه مرموز گیلیگان به صورت کاملاً محرمانه در آلبوکرکی تصویربرداری شده و تولید آن تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت. به گفته منابع خبری، داستان این سریال در فضایی پساآخرالزمانی رخ می‌دهد و گیلیگان اشاره کرده که با این پروژه به ریشه‌های خود بازگشته است. اشاره او به مجموعه تلویزیونی «پرونده‌های ایکس» در ژانر علمی- تخیلی است که بین سال‌های ۱۹۹٣ تا ٢٠٠٢ از شبکه فاکس پخش شد و گیلیگان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن سریال بود. گیلیگان با سریال «بریکینگ بد» توانست تحسین گسترده منتقدان و مخاطبان را جلب کند. این اثر از سوی بسیاری از منتقدان به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تلویزیونی تمام ادوار ستایش شده است و همچنین انستیتو فیلم امریکا آن را به‌عنوان یکی از ۱۰ مجموعه برتر سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، و ۲۰۱۳ انتخاب کرد. این سریال با هفت نامزدی در گلدن‌گلوب موفق به کسب دو جایزه از جمله برای برایان کرنستون در نقش «والتر وایت» شد. این مجموعه پرطرفدار همچنین در مراسم امی با ٥٨ کاندیداتوری توانست ١٦ جایزه را از آن خود کند. «بهتره با سال تماس بگیری» که اسپین‌آف «بریکینگ بد» محسوب می‌شود نیز توانست در زمینه بازیگری، شخصیت‌پردازی، کیفیت داستان، کارگردانی و فیلمبرداری مورد ستایش قرار بگیرد و بسیاری از منتقدان آن را جانشینی ارزشمند برای «بریکینگ بد» دانسته‌اند. این سریال شش بار نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب و ٥٣ بار در امی کاندید شد، ولی در کمال ناباوری نتوانست افتخاری کسب کند. اتفاقی که با توجه به درخشش فوق‌العاده باب ادنکیرک در نقش «سال گودمن» و سیهورن، مخاطبان این مجموعه را متعجب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار