کد خبر: 1236225
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره صداوسیما، گفت: این روزا‌ها وقتی بین مردم هستیم آنان انتقاد می‌کنند که چرا نامزد‌ها واضح صحبت نمی‌کنند؟ چون بعضی از موضوعات به دولت شهید رئیسی برمی گردد. شهید رئیسی سایه جنگ را از کشور دور کرد.

جوان آنلاین: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره صداوسیما، گفت: مردم از واضح حرف نزدن ما انتقاد می‌کنند، امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی‌تر موضوعات را عرض کنم.

به گزارش فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این مناظره گفت: مردم این روز‌ها انتقاد می‌کنند که چرا واضح صحبت نمی‌کنید؟ چه در این برنامه و چه برنامه‌های دیگر که اعضای رسمی ستاد‌ها در حضور کاندیدا‌ها اظهارنظر می‌کنند بهش پرداخته و جواب داده نمی‌شود. امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی‌تر موضوعات را عرض کنم.

وی افزود: در حوزه همسایگان سیاست ایران همیشه برقراری صلح و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است. یادتان هست که دولت آقای روحانی زمانی که دولت را تحویل داد به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه نامطلوب بود.

نوری و اسدی با سیاست خارجی دولت شهیدرئیسی آزاد شدند

وی افزود: اما جریان رسانه‌ای این آقایان می‌خواست جامعه را به نحوی تحریک کند که جنگ با طالبان را آغاز کنیم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حامیان جناب برادرم پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

وی افزود: هر وقت این جریان بر سر کار آمده سایه جنگ را داشتیم و حتی امنیت را می‌خواستند گدایی کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دیپلمات‌های دولت روحانی، آقایان اسدی و نوری هم با اقتدار دیپلماتیک آقای رئیسی آزاد شدند. علی اف اواخر دولت آقای روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید؛ بحرین و جیبوتی هم روابط را با ما قطع کرده بودند. حامیان پزشکیان تک‌چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

وی افزود: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان نشان دادند که استاد تعامل و مذاکره‌اند. هم روابط با عربستان اصلاح شد؛ نوعی که بن سلمان به دنبال ارتقای روابط شخصی با شهید رئیسی بود.

قاضی زاده هاشمی گفت: موضوع مصر حل شد و قراداد‌های هند و روسیه و چین به بعضاً قرارداد‌های عملیاتی رسید و به بریکس و شانگ‌های هم پیوستیم. هشت کشور جهان با جمعیت دو میلیارد نفر پس از شهادت آیت‌الله رئیسی عزای عمومی اعلام کردند.

به عنوان یک ایرانی از خود تحقیری‌ها شرمنده‌ام

وی در ادامه مناظره افزود: آقای پزشکیان مطالب درستی می‌فرماید، ولی در مقام بیان چه ایشان و چه مشاورانشان و چه اعضای ستادشان حداقل مرزبندی کند، آقای پزشکیان با حرف‌هایی که اساس انقلاب را زیر سوال می‌برد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:اقتصاد وامنیت همسایگان را امنیت و اقتصاد خود می‌دانیم. اما به عنوان یک ایرانی شرمنده‌ام اگر نگاه خودتحقیری داشته باشیم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی بحث جاده‌های ترکیه را بدون رعایت انصاف درباره نهضت جاده سازی دولت سیزدهم به رخ کشیدند. یک زمانی وقتی رئیس جمهور ایران به ترکیه می‌رفت خیابان‌های استانبول بسته می‌شد و مردم آنجا به مسئولانشان می‌گفتند از مسئولان ایران یاد بگیرید. ولی وقتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم روی کارآمدند دچار سراشیبی شدیم و عقب افتادیم.

وی افزود: الان که شهید رئیسی دوباره این نهضت سازندگی را درست کرده، برخی آقایان که فرصت حرف زدن یافته‌اند طلبکار بوده اند. در دولت شهید رئیسی دنبال احیای قدرت ایران بودیم و موفق شدیم. ایران همیشه الهام بخش کشور‌های منطقه بوده و امروز الهام بخش کشور‌های جهان است.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: درباره صحبت‌های آقای پورمحمدی بگویم که تا قبل از دهه ۹۰ مسئله مشارکت مردم و قهر مردم از صندوق را نداشتیم؛ اوج مشارکت مردم سال ۸۸ است. اما چرا اینطور شد بعد از ۸۸؟ که حالا اینطور اعضای ستاد آقای پزشکیان مردم را ازمور موهوم بترسانند و بگویند اگر نیایید چه می‌شود!

وی افزود: چرا مردم قهر کردند؟ چون دوگانگی دیدند. وزیر مسکنی که مسکن نداشت و خودش در باستی هیلز بود و الان در ستاد آقای پزشکیان است؛ مردم نجیب ما وقتی این‌ها را می‌بینند چه فکری می‌کنند؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یا اتفاقی که بر سر بنزین در سال ۹۸ رخ داد؛ رفتاری که با مردم شد و نحوه تعامل دولتمردان با مردم، چه اتفاقی رقم زد. سال ۹۸ چه کسی اینترنت را کلا بست؟ الان مسئولیت دارد در ستاد آقای پزشکیان و قائم مقام ستاد اوست. مردم این‌ها را می‌بینند دچار تردید می‌شوند.

وی افزود: آقای پور محمدی؛ قبل از دهه نود مساله قهر مردم با صندوق را اینگونه که الان با آن مواجهیم نداشتیم. اوج مشارکت مردم در سال ۱۳۸۸ بود.

قاضی زاده هاشمی گفت: دوستان آقای پزشکیان با ترساندن مردم می‌خواهند مردم را پای صندوق بیاورند. وزیر مسکنی که خانه‌اش در باستی‌هیل بود، مسکن نساخت و با افتخار و با صدای بلند به این اقدام خود افتخار کرد. ماجرای بنزین ۹۸، فارغ از گرانی نحوه تعامل دولت با مردم بود. چه کسی در سال ۹۸؛ نه تنها تلگرام را فیلتر کرد بلکه اینترنت جهانی را بست.

پزشکیان ستادهایشان را کنتراتی به کابینه روحانی داده‌اند

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: آقای پزشکیان ستادهایشان را کنتراتی به کابینۀ روحانی داده‌اند. در کدام دولت به سفارت عربستان تعرض شد و دولت وقت چرا ماجرا را مدیریت نکرد؟

وی افزود: آقای ظریف گفتند بگذارید ترامپ بیاید تا ببینیم چقدر نفت می‌فروشید. چرا بایدن پیچ تحریم را برای دولت روحانی شُل نکرد؟ آیا این یک اعتراف تاریخی نیست که رئیسی عرضۀ شُل‌کردن پیچ تحریم‌ها را داشت، اما شما نداشتید؟

قاضی زاده هاشمی گفت: آقای ظریف و روحانی شما گفتید ما زبان دنیا را بلد نیستیم، اما شما زبان مردم خودتان را هم بلد نیستید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت:، چون آقای دکتر پزشکیان به سفارتخانه‌ها اشاره کردند؛ بفرمایند چه کسانی لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند؟ ایشان نقشی داشته یا نه؟ در دوره کدام دولت سفارت عربستان و انگلستان مورد تعرض قرار گرفت و دولت وقت چرا مدیریت نکرد؟ توانش را نداشت که جلوی ۴ نفر را بگیرد؟ رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: درباره نحوه مواجهه با تحریم‌ها به آقای پزشکیان که کنتراتی ستادشان را به دولت روحانی سپرده اند می‌گویم که مشاور سیاسی شما که وزیر خارجه کابینه آقای روحانی بود، حرف‌های عجیبی در میزگرد زد. او پذیرفت که دولت شهید رئیسی میلیارد‌ها دلار نفت فروخته، ولی عجیب اینکه گفت بایدن پیچ را شل کرده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فارغ از نادرست بودن اساس تحلیل او، سوال من این است که آیا بعد از سقوط ترامپ و آمدن بایدن، چرا بایدن پیچ را برای دولت آقای روحانی شل نکرد؟ آیا این یک اعتراف تاریخی نیست که شهید رئیسی عرضه وادار کردن آمریکا به شل کردن پیچ تحریم‌ها را داشت، ولی این آقایان در دولت آقای روحانی نداشتند؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: روحانی منتقدان را متهم می‌کرد که زبان دنیا را بلد نیستید؛ اما شما خودتان زبان ملت خودتان را هم بلد نیستید. آیا الان فهمیدید که چه کسی زبان دنیا و زبان مردم خودش را بلد است؟ برخی در دولت آقای روحانی، به قیمت دلار فعلی، ۷۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند.

اگر شهید رئیسی از برجام خارج می‌شد ایشان را متهم نمی‌کردید؟

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: مشکل ما این است آقای پزشکیان به جای اینکه جواب سوال بدهد، سوال طرح می‌کند.

وی افزود: ما آن‌قدر مرد هستیم که از دولت منتسب به خودمان حمایت می‌کنیم، شما چرا حمایت نمی‌کنید؟ مردمی‌سازی دولت در دورۀ شهید رئیسی قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست. ما مردمی‌سازی کرده‌ایم. کسانی که واکسن فایزر زده بودند اجازه واردات واکسن را ندادند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: اگر شهید رئیسی از برجام خارج می‌شد ایشان را متهم نمی‌کردید؟ در برجام کاری کردید که مجبوریم مدیریت کنیم و جلو ببریم وگرنه خسارت محض است. این خسارت محض بودن را مدیر عالی خود دولت فخیمه دوستان هم گفته است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: در موضوع واکسن، برخی دز اول فایزر را زده بودند و گفتند ما اجازه واردات نمی‌دهیم. اگر می‌توانستید واکسن وارد می‌کردید تا به نام دولت شهید رئیسی نشود. می‌گویند برجام اگر بد است چرا شهید رئیسی خارج نمی‌شد؛ اگر خارج می‌شد، شما متهم نمی‌کردید که کنار ترامپ و نتانیاهو هستید؟

سیاست خارجی جای خیال‌پردازی و شاعرمسلکی نیست

قاضی زاده هاشمی گفت: سیاست خارجی جای خیال‌پردازی و شاعرمسلکی نیست. کسانی که می‌خواهند دوباره با وعده لغو تحریم رای بیاورند هرگز نمی‌توانند تحریم‌ها را لغو کنند، چون تحریم سیاست کلیدی آمریکاست.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند لغو تحریم‌ها را بر گرده شما سوار کنند، هرگز نمی‌توانند تحریم را به طور کامل از بین ببرند، زیرا تحریم بخشی از راهبرد سیاست خارجی آمریکاست.

قاضی زاده هاشمی گفت: مردم شریف ایران، تحریم‌های آمریکا روی دو نقطه فروش نفت و منابع ارزی تکیه داشت. شهید رئیسی و امیرعبداللهیان بدون کاسبی و بدون وعده دروغین فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به ۲ میلیون رساندند و ۸۰ میلیارد دلار درآمد نفتی نصیب کام خشکیده ایران شد.

وی افزود: تقابل و توافق در مقابل هم نیستند برای اینکه با دشمن رو رقیب توافق خوب شکل دهی باید دشمن را به عقب برانی که سر میز بتوانی امتیاز بیشتری بگیری، اما برخی دوستان طوری معتاد توافق هستند که انگار در عمر خود یک معامله نکردند. به جای اختلافات باید بر روی اشتراکات با دنیا تمرکز کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار