کد خبر: 1235336
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم یکی از نمایندگان سابق مجلس از مسعود پزشکیان خواسته که حامیان لاریجانی، اعتدالی‌ها و بخشی از اصولگریان را به سوی خود جذب کند. 
احمد مازنی در روزنامه اعتماد نسبت به رقابت‌های درون جریانی در داخل ستاد پزشکیان تلویحاً هشدار داده و وجود افرادی از ستاد‌های کاندیدای ردصلاحیت شده در ستاد پزشکیان را مانند ترمز و مانع حرکت دانسته است: «بسیاری از اشخاص و احزاب اصلاح‌طلب که دارای کاندیدای دیگری غیر از آقای پزشکیان بوده‌اند هم به ستاد آقای پزشکیان پیوستند. اما در چنین شرایطی رقابت‌های درون جریانی می‌تواند سم مهلک باشد. به ویژه آنکه کیش شخصیت بعضی اشخاص مانع استفاده از همه ظرفیت‌ها شده و این افراد نقش ترمز را در حرکت جریان اصلاحات بازی می‌کنند.» و از سویی دیگر درباره اصلاح‌طلبانی نوشته که «همچنان در اصل حضور و مشارکت دچار تردید هستند» و خواستار رفع تردید آنان شده است. 
او در عین حال که از تردید‌های اصلاح‌طلبان برای رأی دادن به پزشکیان یا اصل مشارکت در انتخابات نوشته، خواستار جذب رأی حامیان لاریجانی و حتی اصولگرایان هم شده است: «حضور احزاب و شخصیت‌های جریان اصولگرای معتدل و اعتدالی در مجموعه حامیان آقای پزشکیان فضا را برای جلب مشارکت حامیان آقای دکتر لاریجانی و سایر شخصیت‌ها و احزاب همسو فراهم کرده است. ستاد آقای پزشکیان باید بتواند به نحوی برنامه‌ریزی و مدیریت کند که این مجموعه تأثیرگذار به شایستگی در عرصه کارزار انتخاباتی حضور یافته و زمینه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات و اعلام رأی به آقای پزشکیان را فراهم کند. برخی از راه‌حل‌هایی که برای انسجام و مدیریت این وضعیت به نظر می‌رسید در مواردی مطرح و خوشبختانه برای هر کدام تدبیر شد. ازجمله تشکیل ستاد‌های مردمی در کنار ستاد اصلی و نیز ستاد اصولگرایان حامی آقای پزشکیان و بالاخره دیده شدن برخی اقوام ایرانی در مجموعه ستاد به صورت مستقل از اتفاقات مثبتی بود که توانست همه مجموعه‌ها را وارد فضای مشارکت کند.»
تأکید بر اقوام ایرانی هم به شکلی نامناسب از سوی بخشی از اصلاح‌طلبان دیده می‌شود که هم به دنبال سوءاستفاده از قومیت‌هاست و هم به برخی تعصبات کور قومیتی که در مسیر تجزیه‌طلبی است، رسمیت می‌دهد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
0
0
روزنامه جوان زیاد وارد سیاست نشو
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
0
پزشگیان در مناظره گفت ۴ به ۱
واقعیت .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
0
0
خدا تفرقه انگیزان را رسوا سازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
0
0
متاسفم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار