کد خبر: 1234102
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: برای تامین انرژی پایدار و به روزرسانی تاسیسات نیروگاهی همه ساله حدود ۱۷ برنامه تعمیرات اساسی و اصلی در نیروگاه شهید رجایی عملیاتی می شود که ۱۰ برنامه آن تعمیرات بسیارسنگین است
زارع

به گزارش جوان آنلاین ،نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق ویژه گذر از دوره پیک مصرف تابستان امسال با  مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات آبفای استان برگزار شد.ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در این نشست گفت: بیش از ۹۳ هزار مگاوات ظرفیت اسمی منصوبه نیروگاهی کشور در حوزه‌های نیروگاه حرارتی، آبی و سایر بخش‌هاست که در حوزه حرارتی در حال حاضر۷۵ هزار و۷۶۷ مگاوات قدرت منصوبه داریم.

 

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۹ هزار و ۱۴۷ مگاوات در حوزه تولید برق حرارتی افزایش ظرفیت داشتیم که بیش از شش هزار مگاوات در قالب ۴۶ واحد نیروگاهی و نصب نیروگاه‌های جدید بوده است.

 

موتابها تصریح کرد: همچنین ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر در حال احداث است و چند پروژه دیگر هم امسال راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نیروگاه شهید رجایی‌ در ردیف نیروگاههای بزرگ کشور است که حدود 3.5 درصد برق کشور و بیش از سه میلیون مشترک را تامین می کند و بعد از ۳۲ سال امروز با تولید سالیانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی بعنوان دومین نیروگاه بزرگ کشور محسوب می شود.

 

سالانه ۱۷ برنامه تعمیرات اساسی و اصلی در نیروگاه شهید رجایی عملیاتی می شود

 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین بیان کرد: برای تامین انرژی پایدار و به روز رسانی تاسیسات نیروگاهی همه ساله حدود ۱۷ برنامه تعمیرات اساسی و اصلی اجرا می شود که ۱۰ برنامه آن تعمیرات بسیار سنگین است و در مجموع ۵۵۵ روز برنامه تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی در طول سال انجام می شود که همزمان ۳ واحد خارج هم داریم که برنامه تعمیرات را انجام می‌دهیم.

 

وی اضافه کرد: متوسط عمر نیروگاه‌های کشور حدود ۳۵ سال است اما بعد از گذشت این مدت قرار نیست این نیروگاه‌ها را تعطیل کنیم؛ بلکه بایستی با عملیات تعمیر، نگهداری و به روز رسانی آن را آماده تولید نگهداریم که در این راستا بیش از ۲۲ هزار فعالیت در ۱۷ برنامه تعمیراتی برای ۱۰۸ هزار تجهیز انجام می‌ دهیم.

 

موتابها یادآورشد: به طور میانگین سالانه ۶ الی ۷ درصد افزایش مصرف داریم که باید آن را مدیریت و کنترل کنیم که در خرداد ماه امسال بیش از ۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد مصرف داشتیم که اگر این روند تداوم یابد حتی با احداث نیروگاه هم مشکلات حل نخواهد شد.

سالانه ۱۷ برنامه تعمیرات اساسی و اصلی در نیروگاه شهید رجایی عملیاتی می شود

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: بدون تردید مدیریت مصرف در پیک تابستان فقط با مشارکت مردم صورت می گیرد و اگر مشترکین خانگی فقط ۱۰ درصد صرفه جویی کنند و سیستم های سرمایشی کنترل و مدیریت شود می توانیم با کمترین چالش از پیک بار تابستان عبور کنیم.

برچسب ها: نیروگاه برق ، شهید ، رجایی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار