کد خبر: 1234006
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
وزیر صمت از مصرف ۴۰ میلیون لیتر بنزین به‌طور روزانه در کشور خبر داد و گفت: خودروهای برقی باید در کشور تولید شوند. در غیر این صورت در سال‌های آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

جوان آنلاین: عباس علی آبادی وزیر صمت عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه وزارت صمت راه‌کارهایی که شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم به خوبی تحقق می‌یابد، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور در حوزه تولید چند نرخی بودن ارز است که باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه تولید شده است از این رو واحدهای تولیدی باید در صورت دریافت تسهیلات ارزی، از آن طریق ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه محیط زیست و صنعت با یک دیگر در ارتباط هستند، گفت: بنده معتقدم تا به محیط زیست توجه نشود نمی‌توان در حوزه صنعت به موفقیت رسید.

وزیر صمت با تاکید بر تبعیت از فرمانده واحد در عرصه تولید کشور بیان کرد: حوزه تولید فرمانده واحد می‌خواهد زیرا در صورت یک صدا نبودن در حوزه تولید نمی‌توان به موفقیت رسید و این فرمانده وزارت صمت است که باید به آن اختیار تام داد و اگر نبود اصرار شهید جمهور به هیچ عنوان این مسوولیت را قبول نمی‌کردم.

علی‌آبادی با اشاره به نقش واحدهای تولیدی در افرایش ارزآوری برای کشور در بخش‌های مختلف بیان کرد: نیروگاه پره‌سر را بدون دریافت تسهیلاتی در گیسم احداث کردیم ولی بعد از ۱۰ سال اکنون با مشکلات پسماند در آن منطقه با جاذبه گردشگری زیبا مواجه هستیم.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه تولید را قطعی برق صنایع در فصل تابستان دانست و افزود: تولید باید آخرین مکانی باشد که برق آن قطع می‌شود و قانون آن در مجلس نیز مصوب شده است لذا باید این قانون از طریق بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرایی شود.

وزیر صمت از مصرف ۴۰ میلیون لیتر بنزین به‌طور روزانه در کشور خبر داد و افزود: خودروهای برقی باید در کشور تولید شوند در غیر این صورت در سال‌های آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی یکی از اهداف وزارت صمت را بازگشایی مسیر تولید در عرصه‌های مختلف برشمرد و بیان کرد: کارخانه پوشش با آن همه ظرفیت در دولت‌های گذشته رو به نابودی رفت ولی در دولت شهید جمهور بخشی از آن احیا شده و وزارت صمت آمادگی برای تبدیل کارخانه پوشش به یک شهرک را دارد ولی در مرحله نخست باید اقدامات کارشناسی انجام شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار